De harde buiken gaan pijn doen....

A

Anoniem

Guest
Wie van jullie heeft dit ook?
Ik heb al een dikke 1,5 maand last van harde buiken, maar sinds een paar dagen doen ze ook pijn. Is dat dan een teken dat de bevalling dichterbij komt?

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en maak me toch een beetje zorgen.

Hoi Nephele,

Aan het einde van je zwangerschap is het volgens mij normaal dat je regelmatig last hebt van harde buiken. Zolang ze niet met regelmaat (dus b.v. om het kwartier of om de paar minuten) komen is er niets aan de hand.
Jij hebt ze al een poos en volgens mij kan dat  een teken van je lichaam zijn dat je het iets rustiger aan moet doen.
Ik ben natuurlijk geen dokter dus misschien kan je het beste even langs je vk.
Zelf ben ik inmiddels bevallen van een zoontje. Ik kreeg met zo'n 24 weken veel last van harde buiken maar ben gewoon doorgegaan. Met 27 weken kwamen ze om de paar minuten en ben ik in het ziekenhuis opgenomen. Gelukkig hebben ze nog kunnen remmen tot 35 weken. Dit zeg ik niet om je bang te maken hoor. Want zoals ik al zei als je af en toe harde buiken hebt is er niets aan de hand dan hoort het er gewoon bij. Dan zijn het dacht ik oefenweeen. De een heeft ze en de ander niet.

Geniet verder van je zwangerschap en doe het lekker rustig aan.

Groetjes Yolanda

Hoi,

Sorry hier ben ik weer. Maar ik vergeet er wel bij te zeggen dat ze bij mij geen pijn deden.
Misschien dat je toch beter even langs je vk kan gaan. Dan ben je misschien gerustgesteld en daar zijn ze toch voor.

Groetjes!

hoi ik wou ook eff reageren.het is heel normaal als je harde buiken heb,alleen moet het niet te vaak komen.ik had dat ook met de vorige zwangerschap,maar pijn kwam er niet voor.dus als ik jou was zou ik eff tog naar de vk gaan om te controleren.zelf ben ik nu bijna 10 weken van de 2de.nou ik wens je fijne zwangerschap toe,en geniet ervan:D ooh ja nog een vraagje,ik wil even weten hoe je die balk van babybrabbel heb gezet,zou je me dat kunnen uitleggen,want wil dat ook zoiets op me forum.kusjes mariska

Harde buiken zijn prima, zolang ze maar geen pijn doen! Luister naar je lichaam. Neem je wel genoeg rust? Neem je niet teveel hooi op je vork? Het is makkelijk gezegd, maar ga stresssituaties uit de weg. Laat een ander maar dingen doen. Meestal wil een pijnlijke harde buik zeggen dat je  jezelf teveel belast.  Vraag aan de vk om advies hoe je tot rust kunt komen.

Hai hai,

Dank je wel voor jullie reacties :)

Ik moet gewoon wat rustiger aan doen, meer rust nemen en ja......dat is nogal moeilijk, gun mezelf te weinig rust en dat is fout. Dus, ik heb mezelf voorgenomen om elke middag even heerlijk op de bank te gaan liggen. Zolang ik geen harde buiken om de 5 minuten heb hoef ik me niet te melden in het ziekenhuis is me verteld door de gyneacoloog....

He Nephele,

Ik heb eens een hele andere vraag. Ik zag vandaag per toeval dat ik in een eerder bericht  een  reactie van jou  had gekregen. Het ging toen over mijn vraag of het mogelijk was om tijdens de zwangerschap de mogelijke vader te achterhalen. Was jij diegene die hierop gereageerd heeft?

Groeten Nova

Terug
Bovenaan