De hele dag bij papa of mama zijn

Ons meisje slaapt erg goed 's nachts, daar ben ik al heel blij mee. Alleen slaapt ze overdag alleen als ze bij mama oof papa is. Als ik haar in de box leg of in de kinderwagen (binnen, buiten wandelen vind ze leuk!) dan is het na 10 min. huilen geblazen en dit stopt ook niet. Ik loop nu veel met haar in de draagdoek dan kan ik nog wat doen in huis. Ze is nu bijna 5 weekjes oud.
Zijn er meer die deze ervaring hebben, tips??

Onze kleine vind het dan leuk om in bakje te zitten wat je op de stokke trip trap stiel klikt zodat ze er ook een beetje bij kan zitten bijvoorbeeld aan de eettafel als we gaan eten.

Ik heb maar een tip, wakker op bed leggen even 10-15 min laten huilen zonder ernaar toe te gaan. Dan slapen ze als een roosje. Sommige kindjes moeten even hun prikkels verwerken door te huilen voor ze in slaap vallen.

Het klinkt hard, maar kindjes moeten leren wennen om in hun bedje in slaap te vallen. De eerste maand slapen ze overal wel maar na daarna worden ze veel gevoeliger voor prikkels uit de omgeving waardoor ze steeds hazeslaapjes gaan doen. Het is gezonder als ze tussen de voedingen door een diepe lange slaap maken dan al die hazeslaapjes.

Mijn oudste was een huilbaby, die heeft de eerste maand de hele dag door gehuild. Daardoor heb ik wel af en toe een zenuwzinking gehad, van een huilend kindje in de draagzak werd ik gillend gek. Voor mij zelf was het beter om hem op zijn kamertje te leggen, en met inbakeren kreeg hij uiteindelijk zijn rust te pakken.
Bij mn 2e wou ik alles goed doen tbv. de borstvoeding, dit pakte niet zo uit als ik wilde want ze had dag en nacht honger, viel af, en ik ben uiteindelijk half borstvoeding half flesvoeding gaan geven. Ik kwam tot de conclusie dat ik niet in Afrika woon en ik ook geen kangaroe ben. Opvoeden gaat om loslaten, helaas begint het al met de geboorte.

Misschien een bakerzakje gaan gebruiken, om een geborgen gevoel te geven? Wij gebruiken de puckababy, maar je hebt wel meer varianten.
Ik ben niet zo van het laten huilen, bij de oudste wel geprobeerd, aan de hand van het boek van Ria Blom, maar dat werkte niet zo heel erg.
Ik merk bij Neel wel dat de box te ruim voor haar is om te slapen. Het wiegje werkt het beste.

De boekjes van Ria Blom werkten voor mijn kids erg goed, zo zie je maar weer. Wat voor het ene kind werkt...

Durven proberen, soms kun je ook een bakerzakje/doeken lenen bij het consultatiebureau. Ondanks alle negatieve opmerkingen van andere moeders kunnen ze ook goed helpen.

Vandaag begonnen met inbakeren en ben er nu al helemaal voor! Harm kreeg al een poos om en om borstvoeding en flesvoeding. Dit omdat hij overdag 't netjes deed en dan 's nachts om de 1,5/ 2 uur kwam voor een voeding. 't Is een grote vent, met de geboorte 56 cm en 4700 gram, nu met 8 weken 63 cm en 6300 gram.
Kreeg met de borstvoeding erbij geen ritme in de dag, viel steeds in slaap tijdens 't voeden.
Nu 1,5 week gestopt met borstvoeding, sinds 't stoppen al veel meer rust. Maar huilt toch nog wel erg lang, einde van de dag moeilijk in slaap kunnen komen. Echt heel druk met de armpjes. Vandaar 't bakeren.
Succes iedereen!
Liefs

Terug
Bovenaan