De hele dag een strak gevoel in buik

<p>HII allemaal,</p><p>Ik ben nu ruim 15 weken zwanger van m'n eerste kindje, maar heb sinds vanochtend een heel strak gevoel in m'n buik. </p><p>Mn buik voelt niet echt heel hard maar meer opgeblazen en strak van binnenuit... Beetje moeilijk uit te leggen?</p><p>Nou is m'n stoelgang echt dramatisch de laatste tijd, dus zou het daar ook aan kunnen leggen? </p><p>Groetjessss</p><p> </p>

Het is wel voor de hand liggend dat het strakke gevoel komt door de slechte stoelgang. Eet wat peren. Of 2 kiwi’s op een lege maag. En blijf daarna goed vezelrijk eten. Doordat je darmen in de verdrukking komen kunnen ze wel wat hulp gebruiken van goed verteerbaar voedsel. En daarnaast genoeg water drinken. 
Je buikspieren maken natuurlijk ook langzaam plek. Dus dat zou je best kunnen voelen. Ik heb het zelf niet zo ervaren, maar ik had ook geen enorm getrainde spieren... ik merkte het voornamelijk aan rechop willen gaan zitten vanuit een liggende positie. 

Ik had er ook last van.. alles groeit en je darmen kunnen in verdrukking komen.
uiteindelijk heb ik macrogol zakjes gekregen die ik 1x daags moest innemen, ondertussen 27 weken zwanger en geen last meer van mn darmen en de zakjes ook niet nodig! Succes

Terug
Bovenaan