de hik en darmlkrampjes

Vraagje: Mijn zoon Daan van 2 weken oud heeft steeds de hik en darmkrampjes  na het drinken aan de borst. Hij drintk heel gulzig ik probeer al steeds verschillende houdingen uit. Heel af en toe een boertje na het drinken maar meestal de hik. Als ik hem tijdens de voeding even van de borst haal valt hij als een blok in slaap, en als ie dan in zijn bedje ligt komt ie na 5-10 minuten weer omdat hij honger heeft. (dat breekt je op ´s nachts kan ik je vertellen) Wat hij ook doet is als hij na een voeding in zijn bedje ligt dat hij hele rare geluiden gaat maken net alsof de melk terug komt en hij er bijna in stikt, het maakt niet uit of hij op zijn rug of zij wordt gelegd. Het maakt ook niet uit als je hem daarvoor langer vast houdt om te laten boeren.... Is er iemand die dit kent?? En weet hoe is het kan oplossen.

Hallo,

Onze dochter is inmiddels 14 weken, maar wij hebben hetzelfde probleem gehad. Wat het terugkomen van de melk betreft, heel simpel. Wij hebben onder het hoofdeind van het bedje houten blokjes geplaats zodat het hoofdje hoger komt te liggen. Wij hadden meteen resultaat. We hoorden haar niet meer `kloeken`. En  ze sliep ineens ook veel rustiger.
Daarnaast moet je erop letten dat je de deken aan het voeteneind niet onder de matras stopt. Hierdoor liggen de  beentjes hoger als het hoofdje. Je moet  de deken gewoon naar  beneden duwen.    

Onze dochter was ook heel gulzig, daarnaast had ik ook erg veel melk in het begin. Ze hoefde eigenlijk alleen maar te slikken. Ik ben op een gegeven moment liggend in bed gaan voeden. In het begin, 1 borst per keer, maximaal  15 minuten. Dit ging prima, ze begon zich om de 2 -  2,5 uur te melden (7 tot 8 voedingen op een dag'.

Omdat ze zo snel dronk was haar zuigbehoefte niet bevredigd. Soms huilde ze na 15 min na de voeding weer. De kraamhulp adviseerde mij om haar een speen te geven. Dit heeft heel goed geholpen. Ik dacht dat ze dus HONGER had. Maar nee hoor, het speentje was ook goed.

Toen ze ongeveer 10 weken was  ben ik overgegaan op 10 minuten aan iedere borst per voeding.  Waardoor ze terug ging naar 5 voedingen  ( 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00). Ze heeft wel al vanaf het begin snachts doorgeslapen.

Veel succes ermee en ik hoop dat je er iets mee kunt.

Luister naar je gevoel, dat is nog altijd het beste. Niet ieder kind is hetzelfde.

Groetjes Debby
Mama van Senna 18-06-07

Wij hebben inderdaad ook het hoofdeind van het bedje iets omhoog gezet met boeken. Dit scheelt wel en we laten ons zoontje na het voeden zeker een half uur overeind zitten, op de arm of in de wipstoel.

Het is inderdaad erg naar als je je kleintje zo hoort hikken en en nare geluiden hoort maken. Bij ons heeft dit aardig geholpen.
Succes.

Hoi,

je kan ook je kindje liggend op je rug voeden, zodat je kindje tegen de zwaartekracht in moet drinken. Verder liet ik mijn kleine man in het begin een half uurtje op zijn buik op mijn buik liggen. Wel op een hydrofielluier, want er kwam wel eens een mondje terug.

Succes ermee.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan