de hik.... zo zielig....

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje: m'n zoontje (nu precies 2 weken oud) heeft echt heel vaak de hik. Nog net niet na elke voeding, maar toch zeker 3, 4 keer per dag. Meestal dus wel na een voeding. Niet direct erna, maar als ie bijvoorbeeld net weer 10 minuten in z'n bedje ligt. Zo zielig vind ik dat. Hebben jullie dit ook met jullie kleintjes? Komt het misschien doordat hij teveel voeding krijgt? Of het te snel opdrinkt? Hij heeft tot nu toe wel elke fles tot op de laatste druppel leeg gedronken en ik heb het idee, dat als ik er meer in stop, dat ie ze dan ook leeg drinkt. Word er een beetje onzeker van. Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?

Groetjes,
Kipling26

Ik zit met precies hetzelfde. Marijn heeft zeker wel 5/6 x per dag de hik. Vaak als ik hem verschoon en zijn billen voorzichtig optil om de luier er onder te schuiven. Of na de voeding. Hij drinkt wel erg gulzig en drinkt zijn flessen bijna altijd helemaal leeg. Hij drinkt 100cc in een minuut of 7. Veel te snel, maar ik kan geen kleinere speen vinden (Difrax) en hij zet een keel op als ik de fles tussentijds even eruit haal. Kortom.....ik hoop ook op tips op je topic en ga dus met je meelezen!
Succes met je hikkende kleintje.
Patricia

hoi hoi,

Wat je zou kunnen doen is je kleine nog een beetje drinken geven. om het weg te drinken zeg maar. Dat zei de kraamverzorgster tegen mij. En ik moet zeggen bij Phoebe heeft het geholpen en helpt het nog steeds. Je dan ongeveer 10cc geven. Het is alleen maar om de hik weg te drinken. En het kan idd zijn doordat de kleine snel drinkt. En wat wij dan deden is  de fles strak aan draaien. Maar sinds wij de orthopedische speen (gewoon van de kruidvat is ook voor een betere ontwikkeling van de kaakspieren)  hebben geen kers vormige gaat het goed en drinkt ze een stuk rustiger omdat ze meer moeite doen om er wat uit te krijgen. En omdat de Phoebe dan rustiger drinkt heeft ze ook zeker wel minder de hik.
Ik hoop dat jullie wat aan mijn ervaring hebben

Liefs,

Rachel

Ook hier een hikkend kleintje. Toen ik nog zwanger was had mijn zoontje ook vaak de hik. Hij is inmiddels bijna 7 weken maar hij heeft nog steeds de hik. Zo'n 4 of 5 keer per dag. Vooral 's avonds voordat hij naar bed gaat. In het begin haalde ik hem nog wel eens uit zijn bedje als hij de hik had, maar nu laat ik hem gewoon liggen. Het gaat dan vanzelf weer over. Ben ook benieuwd of iemand tips heeft.

Groetjes,

Nelly.

Alle baby's hebben vaak de hik en dit is erg normaal! Wat ik gelezen heb is dat de kleine er zelf helemaal niet zoveel problemen mee heeft! Ik merk wel aan ons meisje dat als het te lang duurd ze boos wordt op het gehik... Wat wil helpen is na elke voeding minimnaal 10min je kleintje rechtop houden! Ook nog een beetje voeding geven helpt!
Succes!

Hi allemaal,

Een kleine tip voor de snelle drinkers:
Een baby moet gemiddeld 10 tot 20 minuten over een flesje doen. Indien je kindje erg gulzig is, kun je dit bereiken door tussendoor de fles eruit te halen en je kindje even op je pink te laten sabbelen.
Op deze manier hebben wij ervoor kunnen zorgen dat onze jongen zijn flesje van 90 cc i.p.v. binnen 5 minuten in circa 15 minuten op had.
Tijdens het voeden ben ik gewoon aan het tellen (20 teugen en dan een poosje op de pink). Dan weer 20 teugen etc.etc.

Wie weet heeft dit voor jullie invloed op de hik?

Aidan heeft ook wel eens de hik (vaak 1 tot 2 keer per dag), maar hij is er zeker rustig onder. Ik kan hem ook gewoon in bed leggen, wanneer dit het geval is.

Groeten,
Monique

Hoi Monique!

Bedankt voor de tip, maar ons kereltje trapt daar niet in (pink in de mond). Hij is dan 2 seconden stil, maar begint vervolgens te krijsen (zo van 'er komt geen melk uit die pink ). Maar het probleem is al min of meer opgelost: we hadden flessen van de Avent, die hij dus razendsnel leeg dronk. Op advies van het consultatiebureau heb ik flessen van "Dodie" (ik had er nog nooit van gehoord) met een 1,2,3-speen gehaald, waardoor hij nu inderdaad 15-20 minuten over een fles (135 cc) doet! Perfect dus en de hik heeft hij nu misschien nog maar 1 keer per dag (of helemaal niet).... Een aanrader dus voor iedereen met 'snelle drinkers'.....

groetjes,
Kipling26

Hallo,
Toen onze dochter nog in het ziekenhuis lag, kreeg ze afgekolvde melk via de fles. Met een gewone speen dronk ze te snel. Op aanraden van de zusters hebben wij toen ook een dodie 1-2-3 speen aangeschaft en dat werkte perfect.
Sinds ze thuis is drinkt ze echter uit de borst. Nu heb ik alleen het probleem dat ik een "gewone" borst heb (hieraan ligt ze zo 20 minuten heerlijk te drinken) en een 'turbo"borst (deze moet ik vaak van tevoren wat afkolven omdat het anders helemaal te snel voor haar gaat. Meestal krijgt ze na deze borst de hik, maar ze heeft er duidelijk geen problemen mee, dus ik laat haar gewoon even een paar minuten hikken. Ik houd haar dan wel rechtop, anders hikt ze haar voeding eruit.

Groeten

Petra, moeder van Tessa (03.10.06)

Terug
Bovenaan