De hik?

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 32(+4) weken zwanger. Sinds kort voel ik regelmatig kleine schokjes die elkaar heel erg snel opvolgen. Zou dit de hik kunnen zijn? Of wat zou het anders kunnen zijn?  Heeft iemand hier ervaring mee?

De schokjes komen wel heel snel achter elkaar, zo om de 3 sec. (wel erg snel of niet?). Soms wel een paar keer per dag een kwartiertje of zo. Bij de oudste twee heb ik dit nooit gehad, dus ik vind het wel vreemd gevoel. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe "de hik" aanvoelt van de kleine uk. Ben benieuwd!

Groetjes, Hille
 
Hoi Hille,

Dit lijkt idd op de hik. Als je baby de hik heeft, voel je kleine schokjes met enige regelmaat. (dus precies zoals jij het beschrijf) Ook mijn baby heeft regelmatig de hik (is wel leuk vind ik, want dat is het enige moment dat de oudste (3,5 jaar) de baby kan voelen, omdat hij anders geen geduld heeft om te wachten op een schopje)

Geniet van de zwangerschap,
Groetjes Brenda
 
Is dat de hik? Ik heb die scholjes ook af en toe en had me al voorgenomen om het de verloskundige van de week te vragen. Ga ik trouwens nog wel doen. Ik vind het zo'n gek gevoel, heel anders dan de inmiddels gebruikelijke schopjes en "veegjes".
groetjs
greet
 
Hallo Hille,

Dat moet de hik wel zijn....maar ik kon het gevoel eerst ook niet plaatsen totdat ik ergens in las dat de baby het rond die tijd erg druk had met hikken. Ook ik had het wel een paar keer per dag (nu weer wat minder). Aangezien onze baby verder erg rustig is vond ik het juist wel  geruststellend dat ik de hik weer voelde. Dat je het bij de andere twee niet gevoeld hebt ligt misschien wel aan hoe de baby nu  in de buik ligt.

Groetjes Alice 38+3
 
Ja hoor, dat zal gewoon de hik zijn.
Mijn beide kinderen (de één nu 3 jr en de ander 3,5 wk) hadden dat ook.
En nog....moeten Merel ook altijd een poos vasthouden na de fles, anders krijgt ze de hik en spuugd veel mondjes terug.

Was gelijk wel heel vertrouwd hoor dat ze beiden de hik hadden na de fles! Herkende het natuurlijk gelijk vanuit mijn buik.

Gr Mosy
 
Hoi,



De mijne heeft ook bijna dagelijks de hik, in het begin dacht ik ook:
is dit normaal? Maar het schijnt erbij te horen. Het valt mij ook op
dat het heel snel achter elkaar gaat, bij ons gaat dat een stuk
langzamer.

Ik ben benieuwd of ik het straks ook zal terugzien bij onze kleine, ik kan niet wachten!



Groetjes Heidi (34+5)

 
Bedankt voor al jullie reacties. Ik blijf het wel vreemd vinden dat er tussen de "hikjes" zo'n korte pauze zit, slechts 3 tellen ofzo. Hebben jullie dat dan ook?

Het gevoel is inderdaad wel grappig. Ik hoop het over een aantal weken ook te herkennen na de voeding...Lijkt me leuk!

Groetjes, Hille
 
Hoi.
Ik ben nu 33+1 en inderdaad, nu ik dit lees snap ik dat het dit wel moet zijn wat ik elke dag wel even heb.
Bij mij is het ook wel vrij kort op elkaar, met een paar sec ertussen, maar het duurt altijd maar vrij kort.
Ik voel het wel altijd aan de kant waar het ruggetje en de billetjes moeten zitten.
Grappig hoor.
Groetjes TIna
 
Terug
Bovenaan