De hik

Hallo dames,

even een vraagje :
hebben jullie er ook zo'n last van dat de kleine de hik heeft ???   Eerst had hij het een enkele keer, nu is het bijna elke dag.
Behalve dat het voor mij vervelend is vind ik het ook een beetje zielig voor de baby.
Weet iemand of je de kleine ervan af kan helpen ?????

Groetjes jeanine

Nee, je kan hier helaas niks voor je beebje betekenen. Maar de kleine heeft er ook geen last van hoor. Het is zelfs juist goed, want met de hik oefenen ze het middenrif. Dus gewoon lekker van genieten en niet druk om maken.....

Wat misschien wel handig is om te weten, is dat kindjes die in de buik vaak de hik hebben vaak gulzige drinkers worden (en nu al zijn). Misschien kun je daar na de geboorte rekening mee houden.....

Mijn kleintje had er ook veel 'last' van. elke dag als het niet vaker was. ik heb er nooit aan gedacht dat het zielig was. Het is juist heel goed voor de ontwikkeling en het middenrif. Ik vond het altijd wel grappig. Dus maak je geen zorgen het is juist een teken dat alles zich goed ontwikkelt.
Nu Loïs geboren is heeft ze nog vaak de hik... sommigen zeggen dan "wat zielig!" nou, ze speelt er rustig om verder hoor?? als je ze lekker neerlegd en ze de ruimte hebben hikken ze rustig door als ze spelen. wie heeft er dan het meeste last van? Je kindje niet hoor!

Over gulzige drinkers: dat klopt, Loïs wil altijd wel drinken en het liefst nog veel ook. in het begin was ze onverzadigbaar. Dus als jouw kleintje er ook zo één is.... lekker veel aanleggen in het begin en niet op de klok kijken... en gaan tellen... anders wordt je echt helemaal gek van het voeden.

Succes!

Tijdens mijn zwangerschap had de kleine ook zo vaak de hik!
Had er echt last van..
Toen hij eenmaal geboren was en hij had weer de hik, was dat voor
mij echt zo'n punt van herkenning.
Hij heeft ook veel gespuugd trouwens, het duurde even voor het klepje van de slokdarm
goed ontwikkeld was.
Maar...het is goed gekomen hoor! Het is een gezonde knul van 6 :)

Als het een teken is dat het een gulzige drinker kan worden word het bij mij nog wat haha! Onze kleine heeft elke dag wel de hik, soms wel 2 x (gister zelfs 3 x) op een dag.

Groetjes Eva
39 + 4

Hallo meiden,

bedankt voor jullie reacties.
Ik weet dat het allemaal heel normaal is en dat ik me niet druk moet maken. EDn in het begin deed ik dat ook niet. Totdat ik de pasgeboren baby van mijn vriendin zag met de hik. Zijn hele lijfje kromp in elkaar tijdens de hik. Het zag er heel naar en pijnlijk uit voor dat kleine mannetje.
Daarom vind ik het een beetje zielig dan mijn baby de hele tijd de hik heeft. Ik zie steeds de baby van mijn vriendin voor me. En ik wil niet dan mijn kleintje zich ongemakkelijk voel of pijn heeft.

Ik zal er wel gewoon aan moeten wennen of zo.

Toch bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Jeanine

Hallo meiden,
Ben nu zwanger bijna 22 weken van de 2e bij mijn eerste had ze af en toe de hik maar na haar geboorte als ze de slappelach had kreeg ze de hik ze is nu bijna 4 en heeft dat nog steeds.
Bij deze voel ik het nu veel vaker maar het is zoo mooi om dat wezentje te voelen in buik.
groetjes en allemaal veel succes

Terug
Bovenaan