De hik

Mijn zoontje Dries is 7 weken oud. Hij eet goed, maar na elke voeding heeft hij een tijdje de hik. Dit begint pas nadat hij al een paar boertjes gelaten heeft, nooit daarvoor. En het is echt na elke voeding. Voor de rest lijkt hij nergens last van te hebben, maar ik vind het toch wel erg vaak. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt, wat ik eraan kan doen, of ik hem terug mag neerleggen als hij de hik heeft (want `s nachts is het best vervelend als hij een half uur hikt),... Kortom, heeft iemand hier tips over?
 
Het is helemaal niet erg als ze de hik hebben. Mijn dochtertje heeft het ook een hele tijd gehad, ze had er zelf geen last van. Het is vanzelf overgegaan. Nu heeft ze nog zelden de hik. Ze is nu 9 maanden en het heeft maar enkele weken geduurd.
Groetjes...
 
Hoi Marian,

Ik weet niet of je borst- of flesvoeding geeft maar als je flesvoeding geeft zou je misschien eens kunnen proberen om een kleinere speen op de fles te zetten, zodat hij harder moet zuigen en dus niet te snel drinkt.

Heb je de kleinste speen al op de fles staan, dan zou het misschien helpen als je Dries korte pauzes laat houden tijdens zijn voeding, zodat zijn voeding niet te gulzig opgaat.

Maar de hik hebben is ook niet erg en die kleintjes hebben daar weining last van hebben ze mij ooit vertelt op het cb.

Sterkte ermee Groetjes,

mama van Mats.
 
Hoi,

Mijn zoontje van 9 maanden had de 1e maanden elke dag de hik. Ook hij had er geen last van. Het is nu al een stuk minder. Ik heb er verder niets speciaals voor gedaan. Het wordt vanzelf minder en ze hebben er zelf geen last van volgens mij.

groetjes
Esther
 
Ik weet niet of ze geen last van hebben hoor. Mijn dochter(11 weken) heeft ook heel vaak de hik en ze word altijd onrustig van, begint te huilen enz.
 
Mijn zoon van bijna 9 weken hikt ook behoorlijk na elke voeding. Het heeft voornamelijk te maken met 'eventjes' verkeerd ademen. Na een tijdje gaat het als het goed is gewoon over.
Meestal heeft mijn zoontje er geen last van, behalve als hij moe is en graag wil slapen. Je kunt er niets tegen doen. Ik probeer altijd zijn buikje te masseren (zachtjes na een voeding natuurlijk!) zodat hij ontspant en dan gaat de hik vaak sneller over!
 
Ook Nova heeft al vanaf dag 1 met grote regelmaat de hik. Sterker nog, in mijn buik had ze ook al zeker drie keer per etmaal zeker een kwartier de hik. Wat bij Nova erg goed helpt is een speentje. Door deze constante zuigbeweging reguleerd de ademhaling en is de hik sneller over. Gewoon een keertje proberen, misschien.

Succes!

Iris
 
Het schijnt echt normaal te zijn hoor! Geen zorgen over maken, gaat vanzelf over. Die van mij heeft nog maar zelden de hik en in het begin 2 tot 3 keer op een dag!
Volgens de verloskundige was dit een goed teken, "dan groeien ze goed" was wat ze letterlijk zei. Wat dat ermee te maken heeft weet ik niet, maar het luchte wel op om te weten dat dit normaal is en absoluut niet schadelijk.
 
Terug
Bovenaan