Als mijn dochtertje (4 weken) heeft gedronken, heb ik nogal veel moeite om haar een boertje te ontlokken. Maar ook als ze wel een boertje heeft gelaten en een tijdje lekker bij mij tegen / over de schouder heeft gehangen, krijgt ze als ik haar in bedje leg toch vaak nog ontzettend last van de hik. Op zich zie ik dit meestal wel aankomen, want ze ligt dan heel wakker en onrustig in haar bedje te draaien, zodat het wel duidelijk is dat haar iets dwars zit. Maar vaak duurt het dan nog wel een half uur (of soms langer) voordat ze dan uiteindelijk de hik krijgt. Bij elk hikje moet ze dan spugen (steeds kleine golfjes melk die eruit lopen), wat ik alleen kan stoppen als ik haar wat rechtop hou. Zolang de hik aanhoudt hou ik haar lekker bij me, maar is ze wel heel onrustig, en moet vaak schreeuwen of huilen. Het is zo duidelijk dat ze zich dan echt even helemaal niet lekker voelt. Gelukkig gaat die hik wel tamelijk snel over en is ze daarna gelijk rustig, maar ik vind het zo vervelend om te zien hoe moeilijk ze het heeft tijdens de hik.
Heeft iemand een tip voor mij om te voorkomen dat ze de hik krijgt?
Josien
Heeft iemand een tip voor mij om te voorkomen dat ze de hik krijgt?
Josien