de hik

Hallo!

Sinds een weekje voel ik mijn kindje "schudden" doordat ie de hik heeft! Echt lache! eerst dacht ik wat is ie aan het schoppen! maar dat was dan wel heel erg ritmisch.....!

Ester

hoi Esther,

Leuk is dat he! Als je nog een paar weken verder bent zie je ook je hele buik meedoen. Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik eens bij vrienden wat te drinken en toen zat een vriend heel erg naar mijn buik te staren, zo van: 'wat is dat?'   Hij kon haast niet geloven dat het de hik was. Leuk gevoel. Enne, in de buik had mijn zoontje dus vaak de hik, na de geboorte ook! Zijn broertje of zusje voel ik ook al regelmatig hikken...

Is verder alles goed met je? Een beetje van de schrik van afgelopen week bekomen?

Groeten,

Erica

Lache ja! Hij heeft echt vaak de hik!

En ja ben wel weer een beetje bijgekomen. Vanmiddag oet ik weer voor controle en schijt nu wel weer in mijn broek! Ben zo bang dat die baarmoederhals weer korter is geworden en dat ik moet blijven! en dat ik dan ik bed moet blijven! of dat ik weer naar het LUMC moet. Word echt gek van mijzelf! maar goed meer kunnen wij gewoon niet doen!

Heb jij dat ook dat als je kindje zo aan het draaien is dat je buik dan heel strak wordt omdat ie dan zo uitsteekt? soms komt ie wel eens een paar cm naar "buiten" zetten.

Ester

ha Ester,

Ik snap dat je bang bent voor vrijdag, lijkt me ook helemaal niet fijn, om in die onzekerheid te leven!

Wat betreft het draaien, ons kindje heeft een heel erge voorkeurshouding (hoofd naar beneden, billen links, benen rechts), maar als hij/zij een keer draait herken ik wat je schrijft. Mijn hele buik golft mee...
Ook zie ik nu duidelijk een bobbel als er getrapt wordt. Ben benieuwd of ik aan het einde ook een voetje kan pakken, ze zeggen dat dat met de tweede of derde vaak lukt omdat je buikwand slapper is. Maar of ik het doe weet ik niet, ik vind het ook een beetje zielig om dan ineens zo'n voetje te grijpen...

Pas op jezelf!

Erica

hihih ja dat is grappig de hik!!
Deze heeft er niet zo veel last van. Mijn zoontje had dat wel, elke dag wel een paar keer en het duurde dan vaak ook best lang!! Na de geboorte had hij hier ook heel veel last van!
Maar gelukkig zijn kleintjes zich er niet zo van bewust net als ons.

Hier krijg ik ook wel eens van die flinke porren dat je je buik zo ziet uitpuilen....soms best pijnlijk!!

Leuk is dat hé!
Ik vroeg me eerst ook al af wat het nou was... ik dacht kleine schopjes, maar inderdaad erg ritmisch, dus dat kon het niet zijn...de kleine heeft echt vaak de hik, en ook vaak rond dezelfde tijden, ben benieuwd of ik dat straks als ons ukkie geboren is ook weer kan merken.
Liefs Willeke

Terug
Bovenaan