De hik

Misschien moet je em laten schrikken.
Haha, grapje... :)

Er is denk ik niets aan te doen, gaat vanzelf over. Mijn zoontje heeft gerust een half uur lang de hik...
 
Mijn dochter heeft hier ook last van. Vaak een tijdje na de voeding. Soms begint de hik nadat er nog een boertje heeft dwars gezeten of als ze een beetje heeft gespuugd.
Bij ons helpt het soms om haar tegen mijn schouder aan te leggen en op haar kontje te kloppen. Het houdt soms best lang aan en ze vind de hik heel vervelend.
Misschien heb je hier iets aan.
 
Dat klinkt heel herkenbaar. Vooral na het spugen inderdaad. Het laten schrikken heeft mijn man een keer geprobeerd. Toen was het heel even hard huilen, maar wel gelijk over ;-)
Hij vindt het erg vervelend en als het te lang duurt gaat hij huilen. Dan gaat daarna wel snel over.
 
huilen helpt inderdaad, evenals wat drinken (soms in ieder geval). Hier ook vaak de hik en wij vinden het vooral erg zielig en vervelend voor hem. Maar het gaat vanzelf weer over, kan geen kwaad en komt niet alleen maar door drinken ook als de kleine even veel heeft beleefd (liggen spelen/kijken) kan door al die indrukken de hik ontstaan.

Het wordt nu eindelijk eens wat minder en waarschijnlijk gaat het alleen maar minder worden naarmate ze ouder worden.
 
Terug
Bovenaan