De hitte en onze kindjes...

Hoe gaat het met jullie kindjes en de hitte van deze dagen?
Ik zat me te bedenken dat onze kindjes begin van de herfst geboren waren en toen ze dus een half jaar oud waren ongeveer pas de eerste zonnestraaltjes kwamen.Ik zie Luka nu wel eens denken, wat is dit nu?Dit ken ik helemaal niet...Huilt dan veel, bijna overstuur en paniekerig, loop met hem dan in de woonkamer heen en weer en zing liedjes, dat laatste helpt echt bij hem om hem rustig te krijgen.En koel hem wat af met een nat washandje.
Voor ons is dit ook de reden om niet aar het buitenland op vakantie te gaan met zo'n jong kindje, hebben we in 2006 o.a wel gedaan, en toen was onze 2e dochter net 2 jaar, zij flipte gewoonweg helemaal, daar in Toscane...Was echt heffie.Zij kan nu, inmiddels is ze (bijna) 6 jaar nog steeds niet goed tegen de hitte dus zolang ze hier al niet echt goed tegen de warmte kunnen zoeken wij het ook niet op in het buitenland.
Zitten eraan te denken om met Kerst een weekje naar een prettig eiland te vliegen, waar het dan zo'n 20/25 graden is...Goed alternatief, want warmer trekken ze het hier niet...

Maar ik wijk af van m'n vraag, hoe gaat het met jullie kindjes en de hitte van nu?

Groetjes Roos.

Hoi Roos,

Nienke heeft niet erg veel last vd warmte gelukkig. Wel is haar haar achter op haar hoofd veel drijfnat, zeker na de fles drinken zweet ze enorm! Maar dat is t enigste eigenlijk. Mijn andere twee kids kunnen ook altijd goed tegen de warmte en ook toen ze n baby waren.

Gr. Ing.

Gelukkig kan Noah er redelijk tegen... Idd na de fles is hij helemaal zeiknat... en zweet zowiezo wel veel. Heb het zwembadje op staan en daar brengt hij best veel tijd in door nu.. koelt hij wel lekker van af,.
's avonds voor hij naar bed gaat zetten we de airco op zijn kamertje even aan zodat het een paar graadjes koeler is als hij gaat slapen. Kan wel merken dat hij daardoor rustiger inslaapt.
Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest en daar was het 28 graden boven. Kreeg hem bijna niet in slaap..

Het is wel zielig om ze zo te zien he??

xxx

Ja, vind het best sneu te zien dat de warmte hem in de weg zit...
De nacht van afgelopen vrijdag op zaterdag (net na 't schrijven van dit onderwerp) was een heffie nacht..Geen van m'n 4 kindjes word 's nachts wakker.Nooit gebroken nachten, slapen vanaf hun geboorte elke nacht door, maar deze nacht..pfff...Luka heeft tot 03:00 uur alleen maar lopen krijsen, puur van de hitte.Toen is mijn man met hem naar beneden gegaan, even in de box gespeeld, wat water gegeven, Bumba gekeken (vind hij geweldig) en na een uur was hij weer rustig en kwam papa weer boven met hem.(Dit omdat anders het hele huis wakker zou worden)
Dussss, zaterdag waren we een beetje suf en duf!
Echt wel een beetje blij met die enorme regenbui van zaterdagmiddag hier!!!
Sinds vorige week kan Luka zijn fles zelf vasthouden, deed hij allang maar hij begreep nog niet dat de achterkant omhoog moet worden gehouden, zo grappig gezicht!Inmiddels heeft hij dit door, dus nu met dit weer drinkt hij flesjes water zelfstandig, en u hopen op heerlijk zomerweer zonder zulke hete nachten haha!
Groetjes Roos.

Jelte heeft ook enorm last gehad van de warmte. Vanaf donderdag eigenlijk, daarvoor ging het wel goed, maar dat kwam ook omdat de warmte toen nog niet echt in huis was. We hebben rolluiken, dus we konden de warmte wel redelijk buiten houden, maar ja op een gegeven moment komt 't dan toch naar binnen. Sinds dien was hij zo jengelig. Hij wil zijn flessen ook niet leegdrinken. Gisteren heeft hij 1 papfles op de andere 2 heeft ie laten staan. En eten doet hij ook heel slecht. Hij heeft de hele dat anderhalve fles (van 250ml) diksap op, maar dat is ook het enige. Dus ik hoop dat het nu beter gaat. Het is nu in ieder geval lekker afgekoeld. 1 nadeel, doordat het zo warm was, pak je hem ook eerder bij je. Als hij huilde kreeg hij het nóg warmer. Nu is hij volgens mij al een beetje verwend, want hij ligt nu 10 min in de box en al flink te piepen, terwijl hij anders best zoet kon zijn in de box. Maar goed, even volhouden en misschien legt ie zich er bij neer hihi.

Hoi hoi,
@Cootje, hoe gaat het inmiddels met Jelte?
Het is nu zaterdag, en alweer een paar dagen bloedheet...heb wel het gevoel dat Luka het nu wel 'begrijpt', ik bedoel herkent,, dat ware weer...maar nu...is 'ie ziek!Arm kind...Afgelopen week zijn Noa en Jade (8,5 en bijna 6 jr) ziek geweest, en nu dus Luka en zusje Lenthe(2,5).Kortom, mama rent zich al een week een slag in de rondte.De oudsten zijn inmiddels weer beter en nu de kleinsten, ze hebben 39 graden koorts, maar voelen nog veel heter aan.Gelukkig drinken ze onwijs goed, veel water, gooi bij de ochtendfles van Luka 20 cc extra water.Enorme luiers natuurlijk, maar dat maakt niet uit als ze maar goedblijven drinken.
Leuk zo'n zoer, maar laat het niet al te lang zulk weer blijven...
Groetjes Roos.

@ Roos: achteraf is het niet alleen de warmte geweest waarom Jelte zo jengelig was en slecht dronk en at. Er zaten tanden in de weg! Nu gaat het met eten redelijk. Beter in ieder geval dan met de vorige hittegolf dus weer een bevestiging dat het toch echt niet alleen de warmte was.

Ach wat sneu hè als ze ziek zijn. En dan ook nog met die warmte! Hopelijk gaat het al wat beter met je kids en ben je nu voorlopig uit de ziekenboeg.
Hadden ze de waterpokken soms, want dat heerst nogal.

Groetjes Corina

Terug
Bovenaan