De huisarts wil mij niet doorsturen

Volgens mijn huisarts kun je pas testen als je 10 dagen over tijd bent. De testen die zeggen dat het al op de eerste dag van de te verwachten menstruatie kan hebben te maken met commerciële reclame. Dus ik moet 10 dagen wachten en dan mag ik urine naar het lab brengen. De huisarts heeft ook een stukje voorgelezen uit de laatste brief van de gynaecoloog. Hij schreef dat ik een mk had gehad en dat hij ons het advies heeft gegeven om niet nog een keertje zwanger te raken omdat wij een gehandicapt kindje hebben. De draagkracht-draaglast verhouding was bij ons niet in orde. Ik laat mijn urine dus niet testen over 10 dagen en ik ga ook niet naar de gynaecoloog. Ze bekijken het maar. Ik ben nu niet alleen verdrietig maar ook nog eens kwaad.

Wat een stomme reactie van zo'n gyn. Wie bepaalt nou of je nog een kindje aankan? Hij toch niet. Heeft dit gesprek inderdaad plaats gevonden met die gyn? Ik weet niet hoor, ik zou er ook heel boos om worden. Wie zijn dokters eigenlijk om te zeggen: je kunt beter geen kind meer krijgen. Kijk zou jouw gezondheid ernstig in het gedrang komen dan is het nog wat anders. Maar er zijn toch zoveel gezinnen waarbij 1 kindje gehandicapt is en de rest gewoon gezond. Als jullie denken het aan te kunnen is het toch goed.
Ik zou op eigen kosten naar een ander gaan voor een gesprek. Dit blijft toch boven je hoofd hangen.
Nou rot zeg meid, ik hoop dat die test over 10 dagen toch hardstikke positief is!

keesje

Hoi,

De gyn heeft wel gezegd dat hij het zich heel goed kon voorstellen  als wij het niet nog een keertje  zouden proberen maar zo zwart wit als hoe hij het naar de HA heeft gemaild dat slaat natuurlijk alles. Oke, de oudste is gehandicapt maar het had ook de jongste kunen zijn dan doe je je andere kinderen toch ook niet weg. Het is een lief jongetje en we zijn heel erg blij met hem. Hij is net zo welkom als zijn broertje en zusje. Hij vind andere kinderen erg gezellig en hij helpt mij heel erg goed. Op school gaat het ook heel erg goed met hem en hij had een mooi rapport. Mijn man en ik zijn erg trots op hem. Hij mag dan zijn handicap hebben maar hij is niet dom, in tegen deel hij is zelfs heel erg slim. Hij gaat naar groep 1 en is al bezig met lezen en schrijven, goed hè? Ik ben trots op al mijn kinderen en ze zijn allemaal welkom in ons gezinnetje.

Liefs Petra

Hoi meid,

Jemig....wat een verhaal. Het lijkt soms wel tegenwoordig of je geen baas meer bent over je eigen lijf en wat er met je gebeurt zeg!

Wat ongelooflijk dat ze zomaar ff voor jou besluiten dat je maar geen kinderen meer moet nemen pfff. Dat maak je toch zeker zelf wel uit he. Kan je voor een second opinion gaan ergens? Wat een raar gedoe allemaal he.

Groetjes en succes

Petra

Je kunt al testen voordat je ongesteld moet worden! Heb ik aantal keren gedaan (maar was later miskraam) en al 3/4 dagen voor ik ongetseld moest worden harstikke positief. Meestal clearblue gebruikt, maar ook predictor.

Joh wat een rotverhaal. Testen kan echt eerder hoor, trouwens.  Gewoon zelf als je ongesteld had moeten zijn, of door een arts. Zeker in het bloed kunnen ze de hormonen prima vinden. (Bij mij bijvoorbeeld twee weken na mijn miskraam nog.)  Je weet dat je gewoon naar een andere huisarts of gyneacoloog mag? Ik vind het op zich fijn dat ze zich zorgen om je maken, maar da's wat anders dan voor je beslissen! Veel sterkte,

Zeeuws Meisje

Terug
Bovenaan