De hulplijn -dringend

hallo allen,

ik kolf af en telkens maak ik flesjes van 120cc -ik denk dat Bapitste niet genoeg heeft dus zou ik meer melk moeten gaan aanmaken! Maar dat is blijkbaar niet zo eenvoudig als dat ik het hier zo zeg! Ik kolf om de 2u dus meer kan toch niet!

Hoe doe ik het om meer melk te hebben?

Weet iemand tips?
 
Hoi,

Wat knap dat je alles kolft. Hoe doe je het nu? Kolf je allebei de borsten? Je zou ook beide borsten meerdere keren kunnen kolven, tot er beide laatste keer niets meer komt, dan nog bijv. een minuutje doorkolven.
Verder zou je kunnen meemassern tijdens het kolven.
Verder zou je kunnen nabootsen wat bay's 's avonds vaak doen. Installeer je op de bank met veel lekkers en een goed boek of voor de tv en houdt de kolf in de aanslag. Gedurende een paar uur kolf je elk kwartierr een paar minuten. Dat hoeft echt niet elek avond hoor! Het is heel intensief. Probeer het gewoon een keer.
Ken je verder het bv-forum? Daar komen meer moeders die alles kolven. Het is fijn om elkaar af en toe een hart onder de riem te steken! Er bestaat zelfs een list van kolvende moeders.

www.borstvoeding.nl

Mag ik je vragen waarom je kolft? Lukt het niet je kindje aan te leggen? Kindjes kunnen zelf meer uit een borst krijgen dan een kolf.
 
Ik moet terug aan het werk en aan de borst valt hij altijd in slaap en komt dan elk uur, had ook geen melk genoeg en door te kolven heb ik dat aardig kunnen opbouwen! Maar nu lukt het niet om méér te hebben!

Ik heb hem gisteren en vandaag alweer een paar keren aangelegd, hij drinkt goed maar ik moet volgende week terug aan het werk dus moet ik wel afkolven!


Is niet altijd makkelijk he! en ja, ik heb de Bvforum al een tijdje geleden ontdekt maar ik geraak niet wijzer uit hun tips

Thanks,
San
 
Ik heb ook alle voeding gekolfd en had altijd krap voldoende of net te weinig. Zelfs 's nachts zat ik dan nog elke 3 u met die rotkolf. uiteindelijk heb ik een dubbele kolf gehuurd en ben toen 1 dag nog veel vaker gaan kolven, daarna heb ik voor mezelf een schema gemaakt van elke 4 uur en 's nachts niet. Toen had ik ineens wel genoeg borstvoeding. Nu, na 12 weken, ben ik gestopt. Achteraf gezien heb ik me voor die bv wel flink gek laten maken.
Met de flesvoeding is mijn zoontje ook erg tevreden en heb ik veeeeeel meer tijd over.
 
Wat links voor België:

http://users.pandora.be/la.leche.league/mainnl.htm
http://www.vzwborstvoeding.be/vereniging/moedergr.htm
http://www.vbbb.be/

Maar je mag natuurlijk gerust naar het Nederlandse nummer bellen. Het kost je denk ik wel ietsje meer...
 
Ten eerste: een kind geeft perfect aan wanneer het te weinig krijgt. Ik zat ook altijd te kloten met die 125 ml. flesjes... Maar ja die kleine groeide goed, dus volgens het CB geen probleem.
Het kind geeft zelf op "regeldagen" aan dat ze meer melk wil, en gaat dan inderdaad vaker drinken... en op zo'n dag moet je echt relaxen, telefoon uittrekken, niks afspreken... ik heb er zelfs een verlofdag voor opgenomen.. Maar dan maak je opeens 160 a 180 ml. aan... Die kleintjes doen dat gewoon zelf. Dus maak je geen zorgen en als je babietje honger blijft hebben (om de twee uur of zo) is er waarschijnlijk een regeldag aan de gang. Deze dagen zijn er rond de 3e en de 8e dag, de 3e en de 8e week en de 3e en de 8 maand...

Succes
 
Terug
Bovenaan