De ideale ........

Juist, de ideale man, bestaat die wel? hahahaha....

Hebben jullie zo'n ideale man?
Eentje die uit zichzelf opstaat voor je kind, die hem/haar in badje doet af en toe, die er eens mee gaat wandelen, die hem/haar naar de oppas brengt en haalt en die naast dit alles ook nog eens meehelpt in het huishouden? Of die een heerlijke maaltijd heeft klaargemaakt als je thuiskomt en die de boel opruimt zodat je zelf eens op de bank kunt gaan zitten bijvoorbeeld? Eentje die jou eens in de watten legt.

Zo eentje, begrijpen jullie wat ik bedoel?

Of eentje die half ideaal is?

Of eentje die juist het tegenovergestelde is van ideaal, maar die wel iets voor je doet als je het 3x vraagt en vervolgens nog eens opschrijft.

Juist.... zo'n laatste heb ik getroffen, hahahaha....

Maar wat doe ik eraan?

Tips?

Whhaahhaaa, ik moet wel lachen om je beschrijving.
Ik denk dat ik een drie-kwart-ideale heb getroffen.
Maar misschien zegt dat meer over mijn verwachtingen dan over zijn prestaties.
En tsja, tips... ik denk dat je er mee moet leren leven.
Sil

hoi,

maar is datgene wat jij beschrijft wel de ideale man? Willen we eigenlijk wel een man die ons kind verzorgd, willen we stiekum allemaal niet zelf de voornaamste zorg voor ons kindje doen, zonder dat de man zich ermee bemoeid???
Maar tja, inderdaad ik zou ook wel eens willen dat hij s nachts wakker zou worden van het gehuil van mijn dochter, maar als ik daar op moet wachten dan heb ik haar al 3x getroost in die tijd.....grrrr

groeten Elke

Wat heb ik het dan getroffen zeg!
Die van mij komt echt behoorlijk in de buurt; en inderdaad verzorgt hij het grootste deel van het huishouden en de boodschappen en gaat er 's nachts als Thomas huilt. Ik slaap er doorheen of wordt wel wakker, maar m'n man weet dat als ik er ook daadwerkelijk uit ga, ik dan heel moeilijk weer in slaap kom; dus gaat hij eruit. En dat gaat inderdaad heel vanzelf allemaal. Ik ben dan ook heel zuinig op hem, hahaha.

groetjes Ida

Nou in mijn ogen heb ik de ideale man gevonden hoor!
Hij helpt me in het huishouden (ook al ben ik thuisblijfmama) doet boodschappen, verzorgt onze kleine meid, ik moet het inderdaad wel even vragen maar meestal doet hij het wel vrij snel daarna!
Gaat snacht eruit omdat hij vindt dat ik als zwangere vrouw een goede nacht moet maken, ook al moet hij snachts zelf eruit voor t werk!
Mijn man werkt erg onregelmatig (luchtvaart) en is vaak overdag thuis, we doen echt heel veel als gezinnetje en dat is zeker nu ik zwanger ben wel erg fijn. Onze dochter loopt nog niet los dus het tillen begint nu wel zwaar te worden...
Maar ideaal wat is ideaal??? Het is pas ideaal als je gelukkig bent met je gezinnetje en als alles leuk en gezellig verloopt!
Enne bloemetjes groeien ook niet van alleen mar zonneschijn.....

Liefs L81

Als ik zo lees wat jij omschrijft als de ideale man, dan heb ik die. Hij doet Elsa eigenlijks altijd in bad, behalve als hij niet thuis is, maar dit komt bijna nooit voor. Hij helpt mee in het huishouden zonder dat ik het hoef te vragen. Hij kookt regelmatig, gaat met Elsa te wandelen/fietsen, speelt veel met haar.
Het enige wat nog mist is af en toe iets leuks voor mij meenemen. Hij is helaas niet zo attend. Maar dat neem ik dan maar voor lief. Want verder is het een supervent!

Hoi,

Af en toe is het sukkel, soms is hij ontzettend irritant. En luisteren.... als het een hondje was zouden we bij een Martin Gaus heropvoed cursus zitten .

Maar afgezien daarvan is het de ideale man voor míj. Ik ben namelijk ook niet perfect (maar dat houden we onder ons). Hij is stapelgek op zijn dochter, stapelgek op mij en ik geloof dat er niets is wat hij niet voor ons zou willen doen. Als we het 'm vragen (maar ja, dat luisteren hé...)

KT

ps; duidelijke afspraken in nijntje-taal maken. Opmerkingen als 'goh de vloer kan ook wel een beurt gebruiken' snappen ze niet. Gewoon zeggen 'wil jij de vloer vandaag dweilen?'.

Ha ha ha, je hebt het wel geweldig omschreven hoor!

Maar nee, ik heb ook niet de man die jij zo mooi omschrijft. Mijn kerel is echt een schat, voor Daan en voor mij. Maar 's nachts is ie oostindisch doof en hij kan geen 2 dingen tegelijk. En dan bedoel ik: werken op een dag en dan 's avonds nog iets doen voor/met Daan...dát kan niet! En als hij avonddienst heeft kan hij niet teveel doen van te voren, want anders is ie al moe voordat zijn dienst nog moet beginnen.  Dat ik ook onregelmatig werk én nachtdiensten draai  én zorg voor Daan én zorg voor het huishouden, dat ziet hij niet. Dus dan zeg ik dat tegen hem, op de Nijntje manier! En dat werkt (tijdelijk)

Nou, ik hou er maar over op. Ik kan wel een boek erover schrijven...

Doei Anita

Terug
Bovenaan