De IUI is achter de rug!

Hai meiden!

Het is achter de rug hoor. Om 9 uur heeft  mijn man  zijn ding gedaan in het ziekenhuis  en om 11 uur was ik aan de beurt. De inseminatie stelde weinig voor. Het gedeelte van  mijn man  was raar maar is gelukt. Ik heb even een blik geworpen in het 'mannenkamertje'. (er was even niemand op de  gang want we waren als laatste aan de beurt)  Ik was namelijk best nieuwsschierig. Klinische bedoening hoor.
Er waren nog een aantal andere stellen. Zit je dan te wachten he met de vrouwen en je ziet de mannen 1 voor 1 met hun gevulde potjes langskomen. 1 jongen had een heel rood hoofd.(ik moest inwendig stiekum wel lachen hoor) (ooh wat erg eigenlijk of zouden zij ook lachen?)

Er waren na het opwerken 4,8 miljoen goede zaadjes en voor IUI moet je er minimaal 1 miljoen hebben dus het was ok.
Het reageerbuisje met het inmiddels roze spulletje werd aan  mijn man  geshowd en hij moest bevestigen dat hij die en die was met geboortedatum en al. Even checken of het niet per ongeluk het sperma was een ander. (Aaaaaaargghhh)
Ik ben toen we thuiskwamen lekker mijn bed in gedoken en we doen het rustig aan. Filmpje gekeken en nu is  mijn man  Mc aan het halen. LEKKER SLECHT!
We waren trouwens een stuk nerveuzer dan gedacht. We waren heel cool maar gisteravond begon ik me ook minder prettig te voelen. Ik ben blij dat we het gehad hebben al beginnen de wachtweken nu we. Het geestelijke gedeelte is toch wel het zwaarst hoor. Wel fijn dat er na de miskraam weer actie ondernomen wordt hoor.

Ik hoor mijn Mc Chicken binnen komen!!

Liefs inge

Hoi lieve Inge,

Wat een verhaal, kan me voorstellen dat het allemaal best vreemd is. Het is toch niet de meest natuurlijke weg he! Wel lachen vind ik dat je er zelf wel de humor van inziet. Ik denk dat dat heel erg belangrijk is.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat lukken voor jullie. Wanneer weet je of het lukt? Als je niet ongesteld wordt of gaan ze daar in het ziekenhuis over een par weken naar kijken??

Ik ga duimen voor jullie.

xxxx van Sammy

Hoi meis,

Dat zijn best veel zaadjes hoor!! Ik had bij Moeders voor Moeders een dvd meegekregen en op die dvd stond helemaal hoe zo'n bevruchting nou precies gaat. Van al die miljoenen zaadjes die een man bij je naar binnen "brengt" zeg maar ;-) , gaan er maar een paar duizend door naar de baarmoeder omdat veel zaadjes al sneuvelen door de zuurtegraad in de vagina. Als je dus bijna 5 miljoen goede zaadjes naar binnen brengt in de baarmoeder... dan heb je toch een goede kans lijkt mij! Mijn vriendin is nu voor de 2e IUI gegaan. Hier is het zo dat de man gewoon thuis zijn goedje in een potje moet doen en dan meteen naar het ziekenhuis brengen. De vrouw mag dan een uur later komen en dan wordt het ingebracht. Ik kan me goed voorstellen dat mannen zich best opgelaten voelen als ze uit het bewuste kamertje komen. Gelukkig zit iedereen daar voor hetzelfde en is het fertiliteitsgedeelte vaak ergens achteraan.

Heel veel succes de komende weken met afwachten.. spannend hoor! Ik duim voor je!

X F.

Heeeeeeeee F! Kom maar door met die positieve verhalen hoor!!! Ik lees het net voor aan mijn man en we zijn er helemaal blij van!! THANX!

Kan ik eventueel ook aan zo'n DVD komen? Ik heb hem toen niet gehad van moeders  voor moeders maar ik zou hem best graag willen zien.

x inge

Hoi Inge,

Wat een verhaal zeg, weet je, ik kan me daar (gelukkig) weinig bij voorstellen hoe zoiets in zijn werk gaat, maar dit klinkt best heftig!
Nu maar hopen dat het RAAK is voor jullie , dan houd je er toch een positief gevoel aan over die hele situatie in een wachtkamer. Pas dan kun jer echt om lachen.

Wat spookt er op zo ´n moment toch bij een man door zijn hoofd, vraag ik me dan af, want dit is niet niks. En de meeste mannen zijn toch al niet van die praters, vrouwen bespreken alles, maar het lijkt me  niet makkelijk.

En hoe nu verder? Gewoon afwachten?

Groetjes, Angelique

Ja gewoon afwachten inderdaad of ik wel of niet ongesteld wordt over een week. De eerste week hebben we al gehad en die ging gevoelsmatig errug langzaam!
We kunnen er gelukkig goed over praten en maken er af en toe maar grapjes over dan hou je het een beetje luchtig.

lfs inge

Terug
Bovenaan