de ja vu: misselijk..

Hi Meisjes,

na de eerste drie maanden gruwelijk misselijk te zijn geweest (zelfs in het ziekhuis beland met ernstige uitdroging), fladderde ik de afgelopen maanden heerlijk door de zwangerschap heen. Ik voelde me super, erg energiek. Gewoonweg genieten dus.

Maar sinds drie dagen ben ik weer behoorlijk misselijk.
Ik heb het idee dat ons jochie een beetje hoog zit waardoor m'n maag gewoonweg geen ruimte meer heeft...
Hebben meer van jullie daar last van?

Ik eet nauwelijks (maar heb voldoende reserves aangelegd de afgelopen maanden, dus dat kan geen kwaad...) maar slaap daardoor ook erg slecht...
En dan is fulltime werken best pittig...

waarschijnlijk is het afwachten tot 'ie wat gaat indalen, dat geeft wat meer lucht..?

liefz
liz
(33 wkn)

Wat vervelend joh! Ik hoop voor je dat je kindje snel gaat indalen en dat de misselijkheid dan over is. Gelukkig duurt het nu geen 3 maanden meer! Nog even doorbijten.

Ik kan ook al een hele tijd maar weinig eten doordat mijn maag in de verdrukking zit. het gaat nu iets beter, nu hij/zij bijna helemaal is ingedaald, maar m'n maag blijft erg gevoelig. Ik ben er gelukkig niet misselijk bij.

Groetjes,
Susan

He Liz,
Vervelend dat je misselijk bent! HEb ik niet gehad, maar wel maagzuur en last van mijn ribben (echt te erg, niet normaal!) Maar nu hij is ingedaald is dat ineens weg. Ik kan weer iets meer eten en mijn ribben zijn weer 'vrij'! Dus even volhouden meid! En anders hier ff lekker klagen ;-)
Wat tegen mijn maagzuur hielp was warme melk met anijsblokjes, misschien helpt het ook tegen misselijkheid?
Groetjes Nanna

hoi liz,

ik ben dan niet misselijk geweest maar ik heb ontzettend last gehad van het zuur doordat de kleine man tegen mijn maag aan lag.

inmiddels heb ik daar sinds een drie weken geen last meer van ik ben ben nu 30 weken maar ondanks dat is de kleine man dus al drie weken geleden ingedaald en het is echt een opluchting, maarja dan komen er wel weer andere ongemakken van zoals dat je kind met zijn hoofd tegen je blaas aanlicht dus daardoor moet weer veel vaker naar het toilet en hij ligt regelmatig met zijn voeten tegen mijn ribben aan en ook dat is geen prettig gevoel, maarja het hoort er allemaal bij en over  10 weken ben ik er weer van af.

groetjes tineke

hey meiden,

Dat hoor ik inderdaad vaak, maagzuur. Ik heb maar zelden zure oprispingen, da's inderdaad ook erg onprettig.
De misselijkheid is te handelen, ik geef nauwelijks over.
Alleen als ik toch net even teveel naar binnen werk, komt het direct retour...

Maar als ik me bedenk hoe groor die beebjes van ons inmiddels zijn, is het een wonder dat alles nog zo blijft functioneren... Al die baby-ledematen overal! hahaha.
t kan niet anders dat er dan organen in de knel komen enzo...

Ik merk dat overdag eten niet echt lukt, maar savonds krijg ik wel n klein bordje weg...
Maar melk met Anijs klinkt heerlijk Nanne!

Nog maar n paar weekjes...

liefz
liz
33 wkn

Hi Lizzy!

Ik ben ook vooral tot en met maand 5 ernstig misselijk geweest. Nu is het grotendeels wel, mits ik 's ochtends gelijk iets eet, anders geef ik toch weer over....
Ik hoor van andere zwangeren dat vanille vla heeft goed is voor je maag (omdat het zuur bindt). Verder kun je rennies en malox gewoon nemen. Misschien dat als je maag zich beter voelt dat je dan ook minder misselijk wordt?

Ze zei ook dat pittig eten en zuur eten (zoals sinasappelsap) niet bevoorderlijk is als je last hebt van je maag....

Suc6

Terug
Bovenaan