De kilo's... ze kunnen eraf!

Hey!

Voordat ik zwanger raakt was ik altijd 64 kg. Ik hoefde me er nooit druk over te maken, want ik kwam nooit aan en viel niet af.
Na mijn eerste zwangerschap bleeft mijn gewicht steken rond de 68/69 kg. Vond ik toen al wat te veel maar goed, geaccepteerd.
Na zwangerschap nr 2 was een tijd 69 kg en toen na een paar maand niet op te letten 73 kg. Dit was begin maart van dit jaar.
De knop moest om, die kilo's moesten er weer af... en vandaag stond ik op de weegschaal... 64.7 kg
Ik heb echt staan juichen! Ik kan dus echt lijnen en afvallen en ik ben niet eens superstreng geweest. 5 van 7 dagen lijnen en op verjaardagen een keuze maken tussen taart of hapjes. Ik vind het geweldig!
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen? Nou gewoon, geen frisdrank meer alleen water, en geen snoep/koek.
's Morgens 1 boterham (met beleg waar niet veel in zit) en tussen de middag 2 of 3 boterhammen met mager beleg. Tussendoor fruit. 's Avonds 1 bord eten (veel groente en minder aardappels of pasta), een stukje vlees, en een toetje waar niet veel cal inzaten. 's Avonds heb ik rustig 2 wijntjes gedronken als ik dat wilde. Over het algemeen kwam ik niet boven de 1500 calorieën op een dag. (Ik hield het nauwgezet bij, ook als ik wel eens een dag zondigde en even niet meer streng kon zijn voor mezelf. Geloof me, als je het uitrekent schrik je en ga je weer vol goede moed verder!)
Meer bewegen: niet door naar de sportschool te gaan maar vaker te stofzuigen (nu bijn elke dag ipv 3 keer in de week), extra rondje te maken als ik fietst, een wandeling extra te maken.
Als we uiteten gingen, deed ik overdag extra mijn best om zo min mogelijk cal binnen te krijgen, bijv appel en komkommer, beschuit met smeerkaas, zodat ik toch mee kon doen met het eten en niet hoefde toe te kijken hoe anderen lekker zaten te eten.
Kortom: het roer om van snoepen naar gezonder eten. Het bevalt me zo goed dat ik zelfs nu ik mijn streefgewicht heb gehaald niet de behoefte voel om me nu ineens te goed te doen aan koek en snoep. Alles met mate en een halve koek scheelt toch de helft maar je kunt wel lekker even snoepen!
In 11 weken 8 kg eraf.... en nu vast houden! Ik vind het goed zo! Ik kan eindelijk weer kleren aan die ik al maanden niet pastte... eh... jaren... HEERLIJK!

Iedereen die last heeft van de overtollige kilo's: GA ER NOG EVEN VOOR, STRAKS KUN JE WEER VOOR DAG KOMEN IN BIKINI OP HET STRAND!

Ik vind het zo top van je! ik wou dat ik het kon..... ik doe ook van alles maar t blijft allemaal aan mijn billen kleven :s mijn buik is weer redelijk goed, maar mijn kont..... echt waar elke pond komt aan mijn kont, t is niet leuk, hoe hard ik er ook aan werk..

jppie! weegschaal was best wel positief ingesteld vandaag! mijn harde werken word beloond! nog maar 4 kilo tot mijn start gewicht! maar ik wil er nog wel 8 af of zo!

Hoi Bloempje,

Goed zeg dat je zo veel bent afgevallen! Gefeliciteerd! :)
Ik ben 1,5 jaar geleden 17 kilo afgevallen (van 81 naar 64 kilo) door te eten volgens de Grip op Koolhydraten methode. Dat werkte heel fijn en heeft mij ook een manier van eten geleerd waardoor ik nu (1,5 jaar later) nog steeds 64 kilo weeg :)
Dat is dus ook een absolute aanrader voor de meiden die nog handvaten zoeken om een nieuwe manier van eten aan te leren (het is dus geen dieet)

Hoe gaat het verder met je? Lekker rustig nu je overdag alleen nog maar Sven om je heen hebt? ;-)

Groetjes, 10e

hey 10e,

Bedankt! Ik ben er zelf ook erg trots op en blij mee. Ben wel benieuwd naar je methode. Ik besef nl wel dat je echt van leefpatroon moet veranderen, want als ik nu weer elke avond ga kanen ja dan zijn die kilo's er ook zo weer aan.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Loïs is lekker naar school, alhoewel ze zelf liever thuis is. Een echte knuffelkont is het. Ook speelt ze nu uren buiten, met de fiets en de poppenwagen en ook het spelen met vriendjes is begonnen. Kortom: ze vermaakt zich een stuk beter en dat is voor alle partijen wel net zo prettig. 's avonds is ze helemaal total loss en ligt ze er echt soms om half 7 al in. Vroeg hoor. Ze slaapt rustig tot half 8 's morgens.
En met Sven is het ook helemaal top. Hij is zo'n heerlijk ventje geworden. Hij kletst en speelt en is heel erg aanhankelijk. Hij slaapt goed!!! Knuffelt veel en lacht hele dagen. Heel anders dan we in het eerste jaar van hem gewend waren. Zo genieten! En hij is al veel minder ziek. Af en toe een keer een klein griepje maar geen oorontstekingen meer gehad. Heerlijk.

Ja... bij ons beginnen af en toe de kriebels voor een derde soms alweer. Maar als ik dan denk aan al die slapeloze nachten die we bij Sven hebben gehad, ben ik gelijk weer even genezen. Toch zouden we op termijn echt wel graag een derde willen, maar ja.. dan moet je ook echt even weer die knop omzetten. Maar nu nog even niet dus. We zullen het er in het najaar wel eens over hebben, hebben we gezegd...

En hoe is het bij jullie? Heb je een nieuwe daginvulling gekregen sinds je zoon (naam even kwijt, sorry) ook naar school is? Ben wel erg benieuwd naar je verhalen.

Liefs, bloempje

@ mijn kinderen en ik

Hoe is de weegschaal op dit moment? Je gunstig gezind? Ik heb het vast weten te houden de laatste 3 weken... hoop dat nog heel lang te kunnen blijven doen.

Ps. ik wandel nu mee met de avond4daagse voor het eerst in mijn leven. Poeh... 10 km is echt geen kattepis hoor. Maar we houden vol en zetten door, met blaren (gelukkig is er compeed.. een hele opluchting hoor!)

Terug
Bovenaan