de kinderwagen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zie hier en daar positieve reacties op bepaalde kinderwagens. Maar ik was benieuwd hoe jullie keuze is gevallen op juist die kinderwagen. Wat mijn punten zouden zijn:

- is de bak groot genoeg (zowel ik als mijn man waren groot bij de geboorte, dus moet niet zo wezen dat de kleine binnen notime uit de bak gegroeid is.)
- Combi met wandelwagen/opzetstuk voor de maxicosi?
- Mijn man is nog steeds lang (2 meter), dus de hoogtestand van de wagen.
- handigheid qua vervoer in auto
- ..?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Wij hebben de quinny buzz gekozen vanwege zijn verstelbare duwstang! Mijn vriend is ook bijna 2 meter en deze stang kan aardig hoog. De stang van de mutsy kan wel hoger maar is ingeklapt weer groter dan de buzz. In de winkel heb ik verschillende wagens geprobeerd met inklappen en de buzz kwam als beste uit mijn test! Wij hebben een golf type 3 en de  buzz kan met wiel en al in de  kofferbak.  De maxicosi kan erop met de adapters van de bak! Deze zitten erbij. Ik weet eigelijk niet zo heel goed of de bak groter of kleiner is dan andere bakken! Hij lijkt groot maar das zonder baby!

Succes met je zoektocht!

Oh ja, mijn eerste eis was dat het zitgedeelte 2 kanten op kon. Dus vooruit kijken en naar de mama kijken! Dat heeft de buzz ook!

Moeilijk he, kinder wagens uitzoeken. Vond het bij de eerste ook erg lastig, er is zoveel keuze.
Wij hebben uiteindelijk voor de koelstra gekozen. Dit is een oerdegelijk Nederlands merk. Het is misschien qua uiterlijk niet de meest mooie wagen (alhoewel ik m wel erg stoer vindt), maar hij rijd super ligt. Is heel wendbaar. Het is wel een drie wieler, maar het voorwiel bestaat eigenlijk uit twee banden vlak naast elkaar. Daardoor is het super stabiel. Dit voorwiel is zwenkbaar voor een stabiele ondergrond, maar ook vast te zetten als je bijvoorbeeld door het bos of op het strand gaat lopen. Dit was voor ons een belangrijk item. Ook is de wagen makkelijk en redelijk klein in en uitelkaar te klappan. De duwstang is prima in hoogte te verstellen. Bak van de kinderwagen is  lekker ruim.  Wat ruimte aangaat had onze dochter er nog langer in gepast, maar rond 5.5 - 6 maanden  was ze er echt aan toe om rond te kijken.  
Enige nadeel voor ons;  de zitting is niet twee kanten om te zetten. Het kindje kijkt dus vanaf het begin van je af. Wel kan je zelf vanaf bovenaf naar je kindje kijken. Op zich hoeft dit geen  nadeel te zijn. Voor de coordinatie van het kind is het beter om naar voren te kijken. Maar in het begin van de overgang van in de bak naar zitten vond onze dochter het wel heel vreemd om ons niet te kunnen zien. en wij vonden het ook raar.  Gelukkig went het snel.

Kortom,  wij zijn  super blij met  onze koelstra en zouden niet anders meer willen.
De beugels  om de maxicosi er op te zetten zijn voor  practisch elke kinderwagen erbij te bestellen. Wij hebben het bewust niet gedaan, omdat het voor het kind niet gezond is veel en/of lang in de maxicosi te zitten.

Succes met je zoektocht. Laat je niet gekmaken door wat er  allemaal te krijgen is, maar kijk gewoon naar wat jezelf belangrijk vind.

groetjes Mama van Nienke (15mnd)  

Moeilijk he, kinder wagens uitzoeken. Vond het bij de eerste ook erg lastig, er is zoveel keuze.
Wij hebben uiteindelijk voor de koelstra gekozen. Dit is een oerdegelijk Nederlands merk. Het is misschien qua uiterlijk niet de meest mooie wagen (alhoewel ik m wel erg stoer vindt), maar hij rijd super ligt. Is heel wendbaar. Het is wel een drie wieler, maar het voorwiel bestaat eigenlijk uit twee banden vlak naast elkaar. Daardoor is het super stabiel. Dit voorwiel is zwenkbaar voor een stabiele ondergrond, maar ook vast te zetten als je bijvoorbeeld door het bos of op het strand gaat lopen. Dit was voor ons een belangrijk item. Ook is de wagen makkelijk en redelijk klein in en uitelkaar te klappan. De duwstang is prima in hoogte te verstellen. Bak van de kinderwagen is  lekker ruim.  Wat ruimte aangaat had onze dochter er nog langer in gepast, maar rond 5.5 - 6 maanden  was ze er echt aan toe om rond te kijken.  
Enige nadeel voor ons;  de zitting is niet twee kanten om te zetten. Het kindje kijkt dus vanaf het begin van je af. Wel kan je zelf vanaf bovenaf naar je kindje kijken. Op zich hoeft dit geen  nadeel te zijn. Voor de coordinatie van het kind is het beter om naar voren te kijken. Maar in het begin van de overgang van in de bak naar zitten vond onze dochter het wel heel vreemd om ons niet te kunnen zien. en wij vonden het ook raar.  Gelukkig went het snel.

Kortom,  wij zijn  super blij met  onze koelstra en zouden niet anders meer willen.
De beugels  om de maxicosi er op te zetten zijn voor  practisch elke kinderwagen erbij te bestellen. Wij hebben het bewust niet gedaan, omdat het voor het kind niet gezond is veel en/of lang in de maxicosi te zitten.

Succes met je zoektocht. Laat je niet gekmaken door wat er  allemaal te krijgen is, maar kijk gewoon naar wat jezelf belangrijk vind.

groetjes Mama van Nienke (15mnd)  

WIj hebben een mutsy
want:
robuust
hoge duwstang (mijn man is ook 2 m)
buggyinzet kan 2 kanten op (achteraf niet vaak gebruik van gemaakt
het is een gewone 4-wieler, en als je alle wielen eraf haalt, wat heel gemakkelijk kan zonder vieze handen, is hij redelijk compact.
en last but not least:
Toen nr 2 kwam, en de oudste nog maar 15 mnd was hebben we de duo inzet erbij gekocht, deze gebruik ik nu dus nog steeds heel veel en straks bij nr drie kan ik weer met gemak 2 kleintjes tegelijk vervoeren. En geen extra wagen met frame en al in huis! de duo koste ons 150 euro, ongeveer even duur als een goedkope duo kinderwagen.

Ik ben erg enthousiast over de mutsy, hoewel we  sinds die duo gelukkig een groter auto hebben zodat ik hem er helemaal in kan zetten, dat scheelt toch weer!.

groetjes
Klarie

Terug
Bovenaan