De kleine begint al de goede kant op te liggen

Hallo meiden,

Ik ben 29 weken zwanger nu en op de laatste echo was te zien dat de kleine al mooi met het hoofdje naar beneden ligt. De gynacoloog zei dat dit wel vroeg is......
Betekend dit dat de kleine al aan t indalen is??? Weet iemand dit??

liefs  Ukkie  

Hallo

Ik ben onderhand moeder van een prachtige zoon van bijna 9 weken.
De kleine van mij was met 28 weken al ingedaald en mijn baarmoeder is toen ook al naar beneden gezakt.
Iedereen zei dat het kindje dan wel eerder zou komen, maar hij is bijna twee weken langer blijven zitten. Op zich gebeurd het wel vaker dat het kindje heel vroeg ingedaald is en bij mij zeiden ze dat het kwam doordat ik nogal ontwikkelde buikspieren hebt. Je duwt dan je eigen kindje naar beneden met je buikspieren.
Dit is totaal niet erg en zegt dus niets over een vroeggeboorte.

Groetjes

Hai,
Ik ben momenteel ook 29 weken zwanger,  bij mijn controle deze week lag de kleine ook al diep in mijn bekken, hoofdje naar beneden.

Dat van die buikspieren, dat zou goed kunnen, want die van mij waren aardig getraind.

Sannes
feb. forum 'zwanger zijn'

Hoi,

Als het met het hoofdje naar beneden ligt, hoeft het niet te betekenen dat het ingedaald is. Die van mij ligt al vanaf week 25 met het hoofdje naar benenden.
Ben nu 35 weken maar het is nog niet ingedaald.
Je kunt het zelf merken, als je wat meer ruimte bij je maag krijgt. Het kindje daalt dan echt een stukje naar beneden. Bij mij zit het echt nog heel hoog.
Heeft de gyn niks verteld dan of het ingedaald is? Het is namelijk wel belangrijk om het te weten. Als het kindje nog niet ingedaald is en je vliezen breken moet in onmiddelijk gaan liggen, is het al wel ingedaald dan kun je recht op blijven.
Mijn eerste was wel vroeg ingedaald, geloof met 33 of 34 weken.
Bij een 2e gebeurd het vaker dat het pas bij de bevalling indaald.

Groetjes, Ris 35,3

Terug
Bovenaan