De kleine was igedaalt en nu niet meer, iemand ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb deze vraag op novemberforum ook al geschreven, maar niet veel reacties gehad, daarom wil ik het ook aan jullie vragen.

Donderdag  weer op control 38 w,   Gynekolog ff aan mijn buik gevoeld en kwam achter dat de kleine op dat momen niet meer ingedaalt was.   Niet meer igedaalt, hoe kan dat nou? De kleine gaat de andere kant op dacht ik. Volgens de gynecoloog gebuurt het soms en ze weten niet persies wat de oorzak is. Volgens haar vond het de kleine niet meer zo lekker zo dip in het bekken ligen, hij blijf natuurlijk groeienen en hij is nu al aan de groote kant (7-8 pond)  Ik ben maar 1,58 m en het zou kunen dat ie niet door mijn bekken past maar dat wist ze ook niet zeker. Als de weeen beginen of de vlizen breken moet ik meteen bellen en meteen komen. Ze moeten dan goed in de gaaten houden of de kleine dan wel goed indaalt.

Niet zo leuke niuws voor mij, maar ja mischien is die beetje eige wijs en wil nog lekker rondzwemen en ga ik binenkort wel gewon normaal bevallen. Volgende week weer op control, ben beniuwd hoe de kleine dan ligt.

Hebben jullie uit overgehoord dat de baby igedaalt is en daar na niet meer?
En hoe was de bevaling dan?
Graag hoor ik van jullie

Groetjes boontje 38w 1d

Hoi!

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt...
Tijdens alle laatste controles leek onze kleine Maud goed ingedaald...sterker nog, de gyn beweerde dat ze 'vast'   lag in mijn bekken! NIET DUS!!
Ik moest in het zh bevallen en ben begonnen met gebroken vliezen thuis....in het zh aan de ctg en inwendige controle waarbij bleek dat haar hoofdje dus niet goed ingedaald was . Ik ben aan de weeenopwekkers gelegd omdat mijn bevalling niet langer op zich mocht laten wachten ivm een ander probleem en daarmee hoopten ze ook dat haar hoofdje alsnog verder in zou dalen. Dat kan uiteraard alsnog heel goed he!! Bij mij was dat uiteindelijk na 3 kwartier persen nog steeds niet het geval, er gebeurde eigenlijk niets . De gyn is erbij gehaald om te kijken of een vacuum het proberen waard was, anders moest het een keizersnede worden. Maud is toen met de vacuum gehaald maar nadat haar hoofdje geboren was bleef ze met haar schoudertjes zitten. Dat is echt een worst case scenario hoor, t was rampzalig maar t is mij wel overkomen...
Zoals ik al zei; dikke kans dat jouw kindje met weeen alsnog indaalt, sterker nog, je hebt nog wat tijd...misschien daalt ze voor je bevalling nog!!

Niet te druk maken want je doet er toch niks aan en waarschijnlijk zal alles wel op z'n pootjes terecht komen.
Heel veel succes alvast en hoe je bevalling ook loopt, dat kleintje maakt aaaaaalles goed, beloofd!!

Liefs Lotte

Bedankt voor je reactie, ik ben allen beetje bang van keizersnee

Maar ja ik heb nog ff de tijd en ik ga probeeren mij niet te veel druk over maken.

Hallo!

Ik kom van het septemberforum en ben op 28 september bevallen van onze prachtige dochter Maaike.

Bij mij was ze met 37 weken ingedaald en vast, maar met de 38e en 39e week was ze weer een stukje naar boven opgesschoven en lag ze dus niet meer vast. Maaike werd op zo'n 8 pond geschat, dus de vk zei bij mij ook inderdaad dat ze het dan gewoon niet naar haar zin had zo diep ingedaald en dat ze nog het laatste beetje ruimte opzocht...
Met 40 weken lag ze weer wel ingedaald en emt 40w+3 dagen is ze uiteindelijk geboren....maar.....ze bleek toch wel groter te zijn dan verwacht, want uiteindelijk bleef mijn ontsluiting op 9 cm hangen, omdat Maaike 4685 gram woog en 56 cm lang was en kreeg ik dus een keizersnede!
Oeps, dat had dus niemand zien aankomen!

De keizersnede vond ik overigens meevallen, alhoewel het van tevoren ook mijn worst-casescenario was, hoor! Wij wilden thuis bevallen en zo lig je ineens in het ziekenhuis aan de wee-opwekkers en wordt het uiteindleijk nog een keizersnede ook!Ik had overigens al een ruggenprik gehad, omdat de ontsluiting niet wilde vorderen, dus ik lag ook zo op de OK. Ben nu 3 weken verder en alles gaat prima. Ben behoorlijk mobiel en heb weinig last van de wond. En helaas.....je kan er toch niks aan doen, het loopt zoals het loopt!

Succes!
NathalieMS

Terug
Bovenaan