De kleur van het haar

Verandert de kleur van het haar van je baby veel?
Bijvoorbeeld dat de babyhaartjes een andere kleur hebben dan het echte blijvende haar.
En hoe kun je zien wat de echte kleur is, in welk licht? Want in zonlicht kleurt het haar anders dan in ander licht.
Ik ben er zo nieuwsgierig naar!
Mijn baby is nu 6 maanden en hij heeft alle kleuren van de regenboog op zijn hoofd: wit, blond, rossig en donkerbruin/zwart door elkaar! Ieder gedeelte van zijn hoofd heeft een andere kleur!
Het lijkt alsof de kleur haar op de fontanellen lichter is dan op het botgedeelte.
Wie heeft dit ook?
Ik heb gehoord dat stellen met bruin haar en zwart haar, meer kans op een baby met rood haar, wie kan dit bevestigen? En zijn er nog meer van deze logica's.

 
Hallo, mijn oudste zoon van bijna vijf had bij de geboorte heel donker (zwart) haar dat een iets rossige gloed had.
Ik ben zelf donkerblond en mijn man rossig van haarkleur.
Maar na een paar maanden kleurde het haar van mijn zoon van rossig naar heel blond, hij heeft nu echt heel erg blond (bijna wit) haar.
Mijn jongste zoon van nu bijna 1 jaar heeft nog steeds rossig haar maar aan de achterkant van het hoofd (waar eerst de kale plek van het liggen was) is het haar nu al heel blond dus ik verwacht dat hij net zo blond gaat worden als zijn grote broer.
Zo zie je dus maar dat je nooit echt weet welke kleur haar je kindje gaat krijgen, de kleur kan zelfs na een paar jaar nog wel een hele andere kleur krijgen. Afwachtten dus.
Groeten van Peetje en Kevin en Bryan
 
Hai Froukje,
Ja, die haarkleur... Mijn man heeft zwart haar, ikzelf heb donkerbruin haar (was als baby en peuter wel blond). Onze dochter was bij haar geboorte zwart en is nu (ze is bijna 4) ook donkerbruin. Onze zoon is nu 7 maanden en is vanaf zijn geboorte zeer blond (bijna wit).
Ik krijg heel veel reakties. Vooral: "wel gek he, dat blonde haar en jullie zijn allebei zo donker...." Meestal kan ik er wel tegen, maar tegenwoordig zeg ik wel eens: "Hij is ook van de buurman". Zijn ze gelijk uitgepraat. Mijn man en ik weten wel beter en vinden het wel wonderlijk om zo'n blond kind te hebben. Qua uiterlijk lijkt hij verder sprekend op zijn grote zus, dus als men even verder kijkt dan de haren op zijn hoofd ziet men wel dat het echt een kind van ons beiden is.
Voor jou is het helemaal afwachten welk kleur haar je kind zal krijgen, maar het belangrijkste is: laat je niets wijsmaken en geniet van je kind!
Groetjes, Eva.
 
Terug
Bovenaan