de knoop is doorgehakt!!! PFFFFF valt zwaar

Hallo,

Ik heb net alle moed bij elkaar geraapt en me ziek gemeld.

Ik wilde me eerst voor 50% ziekmelden omdat ik zo'n last heb van mijn bekken.
Ik mocht al niet meer trekken duwen tillen bukken enz enz. Tja doe dat eens in de kinderopvang (0-1,5 of 1,5-2,5 j)!! Deze week ben ik zo achteruit gegaan wat mijn bekken betreft dat ik dus al bijna niets meer deed, alleen wat hand en span diensten. Nu ik het onder de aandacht heb gebracht begrijpen mijn collega's mij toch. GELUKKIG. Zeker als ze zien dat het echt niet gaat en ik huilend (door vooral frustratie)mijn werk uitvoer. Nu ben ik samen met mijn collega's overeen gekomen dat ik me ziek meld en gewoon voor de gezelligheid kom. Zeker nu net voor de kerst is een extra handje wel handig. Als ik niet meer kan dan mag ik naar huis wanneer ik dat wil.

De arbo-arts belt me vandaag nog terug en dan hoor ik of ik nu al thuis moet blijven of pas vanaf 1-1-2011. Ik moet nog maar 2,5 dag werken (25 uur) Wij zijn gesloten tussen kerst en nieuwjaar vandaar.

Weet je ik wil gewoon werken!!!! maar mijn lijf wilt niet!! Ik heb nog al moeite om het te accepteren!! Ondertussen word ik er echt bang van, ik ga zooo snel acheruit dat het griezelig is. Als ik straks ook nog plat moet gaan liggen word ik gek! Mijn tante is hierdoor in een rolstoel gekomen dus dat is helemaal eng!

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik zelfs tot 60 uur per week gewerkt!!! Daarom vind ik dit niet grappig dat ik nu 25uur nog niet aankan.

Pffffffff

Ik hoop dat het met jullie beter gaat!

xxx

Ik zou het rustig aan doen, denk aan jezelf . Heb me ook ziek gemeld deze week omdat ik vorige week ben gevallen en toch maar door ben gegaan met van alles en nog wat thuis, en kon maandag ochtend echt niet meer recht staan of zelfs zitten deed pijn, ben nu thuis en blijf nog de hele week thuis, moet wel zeggen dat ik iets beter ben geworden, nog niet helemaal maar heb mijn rust nu echt nodig va mijn val. huisarts zei dat het ongeveer 3 weken kan duren tot ik weer beter ben... dus we zien wel.... Ik werk trouwens 40 uur per week en zou ook graag zo lang mogelijk willen werken want verveel me thuis snel alleen.
Sterkte ermee en rust lekker uit meid.

Hey,

Toverfee,ik heb een vraagje aan jou.
Allereerst wat goed dat je nu ook om jezelf denkt en gestopt met werken!
Ik ben 2 weken terug gestopt met werken omdat ik bekken klachten en het word ook met de week erger.
Nu ben ik net gebeld door de verzuim reductie.
Wat een naar mens aan de telefoon..totaal geen begrip voor de situatie.
Ik moet 30 december naar de bedrijfs arts om 13:00.
Was jij al naar de bedrijfarts geweest en vroeg hij allemaal?
Ik werk in de thuiszorg dus zwaar werk.

Groetjes

Hallo Zeevang

ik moet woensdag naar de bedrijfarts maar ik heb er zelf om gevraagt, ik wist toen nog niet dat ik me helemaal ging ziek melden. Door wat voorvallen op het werk heb ik de knoop doorgehakt. Gelukkig begrijpen ze het bij mij op kantoor wel. Ik kon niet recht komen toen er een kind van 15 maanden over de tafel liep!!! (kinderopvang) stel het was fout gegaan wat dan.....? Dus omdat het (de) kind(eren) en ikzelf op deze manier in gevaar kunnen komen willen ze dat ik thuis blijf. Ik moest wel beloven om minstens 1 keer per week langs te gaan zodat ik nog op de hoogte blijf van bepaalde dingen en niet vervreemd.

Als ik jou was zou ik aan de verloskundige om een getekende verklaring vragen, desnoods ook van een therapeut erbij.

Wij doen beide zwaar werk en dat kan echt niet met onze klachten!!!

Ik vind het wel vreemd dat ze bij de thuiszorg moeilijk doen. Het zijn toch vooral vrouwen die daar werken?? Net als bij mij.

Groetjes

Hoi,

De thuiszorg en mijn leiddinggevende zijn ook heel begripvol gelukkig.
Maar het is een algemene bedrijfs arts van meerdere bedrijven en van de verzuim reductie moet ik daar heen.
Mijn leidinggevende vind het ook raar hoe de verzuim reductie doet.
Woensdag hebben we de 20 weken echo en dan vraag ik om een verklaring bij de verloskundige.
Heb jij ook al een getekende verklaring van de verloskundige gehad?

Groetjes

Nee, Maar hoorde eergister van een moeder bij mij op het werk dat je daar wel om kunt vragen als dat nodig mocht zijn.

Als je iets zwart op wit kunt krijgen moet je dat altijd doen. Als mijn bedrijfsarts ook moeilijk gaat doen (ben ik niet zo bang voor) dan vraag ik dat ook.

groetjes

Terug
Bovenaan