de kwaaltjes beginnen..

Hoi,
Ik kan echt merken dat de laatste fase is begonnen.. een maand geleden was ik nog helemaal happy, nu beginnen de kwaaltjes te komen! Natuurlijk logisch dat het zwaarder wordt nu (ik lijk wel hoogzwanger door die tweeling, terwijl ik toch nog zeker 2 maanden moet officieel) maar heb er toch een beetje moeite mee. Toen ik voor het eerst bij de vk was (ook meteen de laatste keer, ze stuurde me meteen door naar de gyn) zei ze ze meteen "oh, reken er maar op dat je met 30 weken moet stoppen met werken". Ik kon me er niets bij voorstellen maar ik weet nu dat ze gelijk gaat krijgen. Nou ja, prima hoor, ik ga er van proberen te genieten.
Waar ik nu de laatste week erg last van heb is vocht in mijn armen, vooral mijn rechterarm. Met name 's nachts gaat m'n hele arm slapen en in mijn vingers voel ik eigenlijk continue tintelingen. Ook pijn in mijn bovenste kootjes en de gewrichten. En kracht en soepelheid nemen nu snel af, typen is al moeilijk met m'n rechterhand. En flessen en potten openkrijgen al helemaal. Gelukkig begint maandag mijn zwangerfit-cursus, gegeven door een fysio, dus ik kan meteen vragen wat er ik aan/tegen kan doen. 's nachts waarschijnlijk spalken, zodat ik niet door een bepaalde houding al het bloed afknel.
Nog meer mensen met deze kwaal?

groetjes, Rudy

heey

wat vervelend zeg...
misschien dat het inderdaad verschil maakt dat je een tweeling krijgt
ik merk dat het nu allemaal ook veel zwaarder begint te worden, maar ik heb ook een flinke buik
ben ook erg veel aangekomen en dit is er maar 1
werken gaat eigenlijk ook niet meer want ik heb al erg lang last van me rug dus ga nu halve dagen werken 3 dagen in de week
en waarschijnlijk kantoorwerk ofzo want ik werk in de kinderopvang
maar goed...
we zetten door he
succes xx

hoi mimpi,
nou, dat klinkt inderdaad behoorlijk zwaar. zelfs met eentje is hier ook duidelijk het derde trimester ingegaan. Keurig volgens het boekje is de energie een stuk minder. Ik geniet wel heel erg van het bewegen van de kleine, maar het wordt allemaal zwaarder. Mentaal kan ik niet zoveel dingen tegelijk, kan weinig stress hebben en ver lopen is ook lastig. ik heb wel een buikband om af en toe en daarmee hebben we het afgelopen weekend in Parijs toch nog wel veel kunnen zien. Ik heb me in het museum wel rond laten rijden in een rolstoel. Een raar idee, maar zo had ik tenminste nog energie over aan het eind en hebben we toch het hele museum door kunnen crossen. En mensen vliegen aan de kant :).

Lastig van het afknellen van je arm. Hopelijk hebben ze er inderdaad een truc voor! Heb je nog een wagen kunnen vinden voor de tweeling? Mijn nichtje in Duitsland had er nog eentje staan, maar je bent vast al voorzien?...

groetjes,
Monika

Herkenbaar!! Ik slaap tegenwoordig met polsbeschermers van skeeleren. Nu word ik niet meer wakker van tintelende handen, maar de gewrichten in mijn handen doen nog wel erg veel pijn. Ik was bijna bang dat ik reuma zou krijgen, maar dat valt dan gelukkig weer mee.
Ik ben nu ook 30 weken (en een tweeling), maar het liefst blijf ik nog wel even werken. Af en toe een dagje korter is wel prettig, maar ik vind mijn werk zo leuk! Alleen de dagen zijn zo kort, door het vroeg naar bed gaan.
Verder heb ik echt last van mijn liezen, of zou het mijn bekken zijn.... Ik had dit ook niet nu al verwacht hoor! Valt me bijna tegen van mezelf.
Gelukkig gaat het met de kindjes prima. Bij jou ook?

Ja, die polsbeschermers zocht ik ook, maar ik kan ze niet meer vinden. Ergens tussen de puinhopen hier in huis moeten ze zijn.. Maar het werkt bij jou dus wel? Hmm... dan heb ik goede hoop. Ik vind het ook heel pijnlijk worden en dat 'reuma'-gevoel herken ik helemaal! M'n vingers reageren soms ook een beetje spastisch bij hele simpele handelingen (lenzen uitdoen bijv.)
Fijn dat je je werk zo leuk vindt, dat motiveert wel he. Maar ik loop een beetje tegen de verminderde energie op momenteel. Ik verheug me op de tijd lekker rustig thuis vanaf volgende week! Kan ik de hele uitzet een keer in orde maken (eh, zodra de babykamer eindelijk af is..) en rustig met m'n varkenspootjes omhoog zitten ;-)
Verder alles goed eigenlijk, gelukkig geen last van rug of bekken oid en het belangrijkste: met de baby's gaat ook alles goed. Nog lekker beweeglijk. Vrijdag heb ik weer controle dus dan zullen we ze weer eens bekijken.
Dank voor de reacties!
groetjes, Rudy

Hallo!
Even een kleine update: ik heb weer skatebeschermers gekocht en die hielpen maar matig. Uiteindelijk toch maar naar de huisarts gegaan, die me heeft doorgestuurd naar het 'Handencentrum' (nog nooit van gehoord, maar ik ben er nu heel blij mee!). Daar heb ik voor mijn rechter onderarm/pols/hand een spalk gekregen, op maat gemaakt. Dat helpt wel 's nachts in ieder geval, maar 's ochtends heb ik enorm veel moeite om m'n vingers weer te buigen. Links is ondertussen even erg als rechts, maar daar heb ik nu een brace voor gekregen. Als ik beide armen in een spalk zou hebben, wordt het wel erg oncomfortabel. Verder krijg ik fysiotherapie en blijf ik onder controle van de ergotherapeut. Ben wel erg blij dat ik stappen heb genomen. Het blijft een bekende zwangerschapskwaal, die ook alleen maar echt over gaat als de zwangerschap voor bij is, maar deze behandelingen kunnen er in ieder geval voor zorgen dat het niet erger wordt. Anders is de kans groot dat ik straks de tweeling niet eens kan oppakken en verzorgen!
Verder heb ik lekker sinds vorige week verlof en kan ik rustig aan doen, heerlijk..
groetjes, Rudy

Get, wat vervelend! Echt erg lastig, dat je 's ochtends je hand(en) niet kan gebruiken! Zeker als niet duidelijk is of je straks wèl gelijk weer je handen kan gebruiken als de kleintjes er zijn.
Ik hoop dat je wat hebt aan de brace en aan de fysio!

liefs, Kaskes

Rudy, heb jij er ook minder last van nu het ietsje kouder is? Ik heb het idee dat het bij mij ook wel door de vochtophoping komt, toen het zo vreselijk warm was vorige week. Het tintelt nog steeds, maar de scherpe kantjes van de pijn zijn er wel af.

Ik werk overigens sinds deze week halve dagen, en dat is ook al een fijne geruststelling. Nog 1 week en dan begint het echte verlof, dus dat is wel te doen!

Terug
Bovenaan