de laatste fles

hallo

mijn zoontje is nu 11 weken oud
en hij krijgt zijn flessen als volgt

8.00 150cc
12.00 150 cc
16.00 150 cc
20.00 150 cc
24.00 150 cc

maar om 24.00 uur moet ik hem echt wakker maken
mijn vraag nu wanneer kan ik die laaste fles laten vervallen dan
en om 8.00 moet ik hem wakker maken voor zijn fles of kan ik hem dan gewoon laten slapen en hoef ik hem eerst niet wakker te maken maar hem laten komen wanneer hij wakker wordt hij krijgt voeding voor hongerige baby s
en wanner moet ik zijn voeding dan naar de 180 cc opvoeren
 
hoi,

volgens mij moet je kindje dan ook zo ongeveer 6 kilo zijn als je de laatste fles laat vallen, wat ik heb gedaan met Danique is de fles eerst steeds een beetje eerder geven en overdag langzaam wat meer gaan geven. volgens het buro mag je de laatste fles pas met 5 maanden laten vallen . maar ik heb danique met vier maanden op 4 voedingen ze was niet wakker te krijgen om 11 uur. Nu laat ik haar s'morgens slapen tot 8 a 9 uur, ze krijgt flessen van 200 ml en drinkt ze niet altijd leeg. Als jij denkt dat je kindje er aan toe is zou ik het gewoon gaan uitproberen.

Maaike
 
Hoi,

Mijn zoontje Thijmen is nu 14 weken en vanaf vorige week zijn wij, iom de kinderarts, overgegaan op 4 flessen. Het is inderdaad zo dat als een kindje zwaarder is dan 6 kilo je over mag gaan hierop. Ik ben haar vergeten te vragen hoeveel tijd er maximaal tussen de flessen mag zitten. Ik geef hem nu echter de laatste fles om 20.30 en hij krijgt zijn eerst fles rond 8 uur. Hij is niet suf als hij wakker wordt en ook als hij al om 7 uur wakker is taalt hij nog niet naar de fles. We hebben de fles van 23 uur gewoon in eens laten vervallen. Je merkt het vanzelf als je kindje er aan toe is. Ik maak Thijmen echter nooit wakker voor een fles. Dan maar de flessen iets dichter op elkaar. Als hij in de ochtend toch nog zo lekker slaapt is het voor jezelf ook lekker. Succes ermee...

Groetjes Esther
 
Hoi,



Toen Stijn 6 kilo woog, ging ik over naar flessen van 180 cc. met 6
schepjes Nutrilon. Ik heb toen ook de vijfde fles laten vervallen. In
de vierde fles heb ik Nutrix (rijstebloem) gedaan. Zijn schema zag er
toen als volgt uit:



7.00 180 ml water 6 schepjes Nutrilon

11.00 180 ml water 6 schepjes Nutrilon

15.00 180 ml water 6 schepjes Nutrilon

19.30 180 ml water 6 schepje Nutrilon + 3 schepjes Nutrix



Veel succes met je nieuwe schema!



Groet,

Lies





 
Hoi

Alyssa is nu 11 weken en 1 dag en krijgt als volgt haar voeding.

Ligt er trouwens wel aan hoelaat ze wakker wordt vanmorgen was het:

7:30    - 180 water + 6 scheppen voeding
11:30 -idem
15:30 -idem
19:30 -idem
23:30 -idem

Alyssa weegt nog geen 6 kg maar 5150gr ongeveer..Maar aan 150 heeft ze gewoon niet genoeg!Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of ik haar te veel geef!

Groetjes Tamara
 
Hallo Tamara,

Je geeft niet te veel.
Volgens het cb mag je kindje maximaal 1liter nutrilon 1 o.i.d.
Je geeft dus niet te veel, maar je moet ook niet meer geven.
Mijn zoontje had hier niet genoeg aan, toen ben ik overgegaan of voeding
voor hongerige baby's

Groetjes Caroline
 
quote: Mama van Alyssa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2005 17:41:48'));

Hoi

Alyssa is nu 11 weken en 1 dag en krijgt als volgt haar voeding.

Ligt er trouwens wel aan hoelaat ze wakker wordt vanmorgen was het:

7:30    - 180 water + 6 scheppen voeding
11:30 -idem
15:30 -idem
19:30 -idem
23:30 -idem

Alyssa weegt nog geen 6 kg maar 5150gr ongeveer..Maar aan 150 heeft ze gewoon niet genoeg!Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of ik haar te veel geef!

Groetjes Tamara



Hoi Tamara!

Ik bood mijn zoontje toen hij ongeveer 8 weken oud was al 180cc water met 6 schepjes nutrilon aan. Hij is vanaf zijn geboorte al een grote drinker geweest en dit was volgens het Consultatie Bureau geen probleem. Er werd mij wel verteld dat hij maximaal 1000cc Melk mocht hebben per 24 uur. Hij kreeg toen 5 keer per 24 uur 180cc water met 6 schepjes voeding. Zolang ik hem niet meer dan 1000cc per dag gaf was het prima

 
quote: Mama van Alyssa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2005 17:41:48'));

Hoi

Alyssa is nu 11 weken en 1 dag en krijgt als volgt haar voeding.

Ligt er trouwens wel aan hoelaat ze wakker wordt vanmorgen was het:

7:30    - 180 water + 6 scheppen voeding
11:30 -idem
15:30 -idem
19:30 -idem
23:30 -idem

Alyssa weegt nog geen 6 kg maar 5150gr ongeveer..Maar aan 150 heeft ze gewoon niet genoeg!Ik begin nu aan mezelf te twijfelen of ik haar te veel geef!

Groetjes Tamara



Hoi Tamara!

Ik bood mijn zoontje toen hij ongeveer 8 weken oud was al 180cc water met 6 schepjes nutrilon aan. Hij is vanaf zijn geboorte al een grote drinker geweest en dit was volgens het Consultatie Bureau geen probleem. Er werd mij wel verteld dat hij maximaal 1000cc Melk mocht hebben per 24 uur. Hij kreeg toen 5 keer per 24 uur 180cc water met 6 schepjes voeding. Zolang ik hem niet meer dan 1000cc per dag gaf was het prima

 
Terug
Bovenaan