de laatste fles

hallo,

Mijn zoontje van vier maanden moet ik altijd wakker maken voor de laatste fles, hij krijgt vijf flessen van 200 cc per stuk.

Ik ben van de week bij het cb geweest en nu mag ik afbouwen naar vier flessen, maar hoe doe ik dat?
Waar moet ik die laatste 200 cc laten? Kan ik die verdelen over de andere vier flessen?
De flessen van 200 cc gaan er met gemak in.

Hoe hebben jullie het schema veranderd van vijf flessen naar vier flessen.

Alvast bedankt!!

Gr. Anne mama van Elmar (20-06-2006)

Ik weet het niet precies meer,maar volgens mij ben ik toen de fles gaan geven om
7:00uur,12:00 uur,16:00uur en de laatste om 20:30 met 2 eetlepels nutrix.

Ik ben met 4mnd wel om een uur of 14:00 fruit gaan geven.

ik hoop dat je er iets mee kunt!
succes

hallo Anne,

Ik heb ook een zoontje van 4md ook 20 juni 2006 toevallig he.
Ben gister bij cb geweest en gaf eerst om 23u laatste fles sinds gister die fles laten vervallen om 20u laatste fles 210cc water 7 scheppen (daarvoor ook 5x 200cc) en om 18u groentehapje advies cb over 2 weekjes fruithapje gewoon een beetje uittesten zei ze.
Leroy heeft gewoon doorgeslapen van 20u tot 8u meld zich altijd tussen 7 en 8  dus ik zou zeggen gewoon proberen joh heb zelf geen oog dicht gedaan want ik dacht  hij zal nu wel weer wakker worden snachts maar het ging goed.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes  Samira  

Hoi Anne,

Heel makkelijk eigenlijk: gewoon niet wakker maken en op verzoek laten komen ! Wij hebben onze tweeling (nu 14 weken) vanaf het begin 6 voedingen per dag gegeven omdat ze dat toen echt nodig hadden om goed op gewicht te komen en te blijven

Na ongeveer een week of 4/5 hebben we ze op verzoek gevoed, eerst 6 flessen per dag, dat werden er vanzelf  5 en sinds vorige week slapen ze de hele nacht door van 's avonds 18.00 / 19.00 uur tot de volgende ochtend 06.00 / 07.00 uur. Overdag willen ze nu 4x eten, en krijgen beide 180 water en 6 schepjes poeder en onze zoon krijgt bij elke fles 20 ml water extra (geen poeder extra dus !!) Ze doen het prima hierop en ook 's nachts worden ze niet wakker.

Dus ik zou zeggen, begin eens met niet wakker maken en kijk wat er gebeurt. Een kind doet het vaak het beste als ie zelf gelukkig is met zijn/haar eetschema.

Succes !
Groetjes Marasje

bedankt voor jullie reacties tot nu toe, ik denk dat ik er wel wat mee kan.

ik heb Elmar laatst een nachtje door laten slapen van een uur of acht to de volgende morgen zes uur. hij heeft die nacht heel onrustig geslapen en ik ook. de fles van zes uur is toen met een vaart naar binnen gegaan, maar er wel in gebleven.

de dag erna werd hij tegen een uur of tien savonds wakker voor voeding, heb hem toen iets gegeven en heeft toen door geslapen tot de volgende morgen.

ik geef hem nu 4 flessen van 230 incl. schepjes en de laatste fles van tien uur krijgt hij vaak 50 cc en dat ben ik nu iedere avond aan het verminderen.

Ik laat hem nu uitslapen en dan vanaf die tijd mijn voedings schema voor de rest van de dag bepalen.

Volgens het cb mag hij geen nutrix en ook nog geen hapjes omdat je daar dikke kinderen van krijgt zeiden ze en hapjes bracht nog niets aan voedingswaarde met zich mee.

Ik ga het van de week even proberen of hij beter slaapt met of zonder nutrix en het fruithapje proberen we volgende week maar eens.

Bedankt voor jullie tips want soms ben ik weleens bang dat hij te weinig krijgt.

Terug
Bovenaan