<p>Goedemorgen,</p><p>De meeste van jullie zullen het wel herkennen... de slapeloze nachten in het laatste trimester. Inmiddels ben ik ruim 39 weken zwanger en ze drijven me inmiddels tot wanhoop. Ieder uur word ik wakker van de beenkrampen, dorst, honger, mijn ribben in de verdrukking, omdat ik moet plassen of menstruatie achtige krampen... het duurt dan steeds weer minstens een half uur om in te slapen, om gek van te worden. Vanaf 5-8 uur slaap ik vervolgens helemaal niet meer totdat mijn vriend de deur achter zich dicht trekt om te gaan werken. Met een beetje geluk pak ik dan nog 1 uurtje. Er zitten ook nachten bij dat ik maar 1 of 2 uur slaap door een soort voorweeen. Overdag slapen lukt me niet, omdat ik me dan heel onrustig voel. Ik slik al magnesium pillen, neem voor ik ga slapen vaak een bad, ‘s nachts soms nog een paracetamol tegen de krampen.</p><p>Heeft iemand nog andere tips?</p><p>ik ben zo bang dat ik straks te uitgeput ben voor de bevalling. Ook ben ik gevoelig voor koortslippen zodra ik slecht slaap en dat is het laatste wat je nu wilt natuurlijk. Iemand nog tips ter voorkoming daarvan? Voorheen nam ik Lysine tabletten maar ik hoor van de een dat dat wel mag en van de ander van niet.. </p><p>van mij mogen ze de bevalling wel op gang brengen nu, maar zo werkt het helaas niet...?</p><p> </p>