De laatste loodjes

<p>Goedemorgen iedereen,</p><p>Zoals je wellicht ziet, kan ik in mijn laatste trimester de slaap niet goed meer vatten. Ongeacht de tijd dat ik bedenk om te gaan slapen. Leuk kwaaltje?</p><p>Ik vroeg me af hoe jullie kwaaltjes waren in de laatste maand? Kwamen er opeens kwaaltjes bij die je tijdens je zwangerschap helemaal niet had?</p><p>Ikzelf merk dat ik na een dag lopen of naja, überhaupt aan het einde van de dag, opgezwollen voeten krijg. Ontzettend pijnlijk, maar ik heb wel een lage bloeddruk? Ook krijg ik nu last van ‘spikkels’ zien als ik te snel opsta of omdraai. </p><p>Hoe ging dit bij jullie en hebben jullie nog advies om de laatste periode lekker door te komen?</p><p> </p><p>Groetjes!</p>

Hooiii,
Ik denk dat iedereen de laatste periode van de zwangerschap niet meer lekker kan slapen. En inderdaad leuke kwaal hihi
Ik kon nooit meer lekker liggen in het laatste trimester. Ook kreeg ik Heel erg last van vocht vast houden. Daar door had ik snachts vaak zere en slapende handen en armen. (Bloed circulatie werd afgeknepen door het vele vocht) ook kon ik aan het eind van de dag bijna niet meer lopen omdat me voeten zo vol zaten met vocht dat ik me voeten niet meer kon bewegen. Heel aantrekkelijk trouwens die olifanten voeten. 
Owja en ze zijden dat het maagzuur beter was of zelf weg was als de baby was ingedaald. Nou..mijn zoontje was al bij 34weken ingedaald maar ik had me toch een partij maagzuur snachts. Blegh. 
En ik kreeg in de laatste 3maanden mega jeuk overal. Zo erg dat ik alles open krapte en snachts huilend onder een koude douche stond. Heb me met alle zalfjes die je kunt bedenken in gesmeerd. Niks hielp. Ze zijden allemaal dit hoort er bij niks aan te doen. Na mijn bevalling had ik het nog en bleek het gewoon eczeem te zijn wat ik lekker had gekweekt door me hormonen. Zalfje gehad en na 5weken over. 
Ik was dus wel blij dat mij zoontje 3weken eerder kwam ? 
(Had nog wel meer dingen in de zwangerschap maar dat terzijde)  toch had ik stiekem wel gehoopt... nu achteraf dat het anders was geweest. Vooral omdat het mijn eerste was. Vond de zwangerschap soms helemaal niet zo leuk en dat vind ik jammer. Ook daar moet je van kunnen genieten vind ik. Maar nu ik mijn zoontje gezond en happy in zijn wieg zie liggen elke dag was het het waart. 
Tip voor je gezwollen voeten. Savonds op bed je voeten hoger leggen dan je hard op een of 2 kussens. Dan is  je lichaam beter de overtollige vocht afvoeren. 
Veel succes nog met de laatste lootjes. 

Ohja, dat druk op je blaas ken ik! Heb ik ook last van. Dat wordt meer als je baby indaalt! 
Ik ben inmiddels 36 weken zwanger, maar het begint echt pittig te worden. Kan ook niet leuk eventjes ergens heen zonder om de haverklap te moeten plassen hahaha.
Ik wil eigenlijk ook nog wat leuks ondernemen met mijn man, maar ik zou niet weten wat...

Pff dat slapen.. dat is inderdaad echt een dingetje. Terwijl ik zo moe ben, lig ik hele nachten wakker. Met het omdraaien ligt je buik in de weg, en voelt mega zwaar?. Voor de rest.. maagzuur! Vreselijk. Echt 24/7. Nog 3 weken tot de uitgerekende datum, maar van mij mag de kleine uk wel eerder komen :)

Ik slaap de laatste tijd ook slechter. Moet nog meer plassen. Meer rugpijn, de kleine daalt lekker in wat voorn "fijne" indalingsweeen zorgt,,,t zweet breekt me uit dan. Dikkere handen en voeten. Gelukkig valt t met m'n voeten nog mee. Zere heupen omdat ik m'n draai niet meer kan vinden. En idd sterretjes zien bij snel opetaan of draaien. Elke dag minder energie. Verder gaat alles goed haha. Even klaag momentje ? ik ben nu 36+2. Verder geniet ik van de kleine in m'n buik ?? ben benieuwd naar m?

Ik slaap de laatste tijd ook slechter. Moet nog meer plassen. Meer rugpijn, de kleine daalt lekker in wat voorn "fijne" indalingsweeen zorgt,,,t zweet breekt me uit dan. Dikkere handen en voeten. Gelukkig valt t met m'n voeten nog mee. Zere heupen omdat ik m'n draai niet meer kan vinden. En idd sterretjes zien bij snel opetaan of draaien. Elke dag minder energie. Verder gaat alles goed haha. Even klaag momentje ? ik ben nu 36+2. Verder geniet ik van de kleine in m'n buik ?? ben benieuwd naar m?

Hier ook slecht slapen. Ik ga dan naar de wc en ben ineens klaarwakker. Gelukkig ben ik soms zo uitgeput dat ik dan wel weer beter doorslaap. Heb trouwens ook soms echt honger snachts.
Daarnaast krijg ik soms opgezwollen vingers van het vocht, of ineens pijnlijke steken bij mijn schaambeen. Dat laatste schijnt weer door het ingedaalde hoofd te komen en is alleen met vlagen.
Van mij mag de kleine man komen!

Terug
Bovenaan