De laatste loodjes

Hey dames,<br />Momenteel ben ik 38w5d zwanger dus lekker aan het aftellen! Ik merk dat ik het nu toch wel spannend begin te vinden en dat ik het wachten echt beu begin te raken, van mij mag de bevalling beginnen! Ik vroeg me af of er nog anderen zijn die ook op het einde lopen en of er bij jullie al tekenen zijn van een naderende bevalling?<br />Dingen die ik de laatse dagen merk zijn:<br /><br />– slecht slapen door harde buiken en lichte menstruatiepijn-veel hoofdpijn, zweetuitbarstingen, het gevoel dat ik wat grieperig ben<br /><br />-overdag veel slapen, maar dat is natuurlijk ook omdat ik snachts zo veel wakker lig<br /><br />Hopelijk allemaal seintjes dat onze kleine meid zich snel laat zien! Waar lopen jullie momenteel tegenaan en wat zijn jullie ervaringen uit eerdere zwangerschappen, dit wordt mijn eerste kindje dus ben erg benieuwd!<br />

Hier ook ruim 38 weken zwanger, maar dan van ons tweede kindje. Merk wel dat het echt zwaarder wordt nu. Ook s nachts veel wakker en veel harde buiken. Heb ook weer meer last van maagzuur, dat bevordert de slaap ook niet echt ?. Weet nog van de eerste dat die harde buiken nog best een tijd kunnen aanhouden en dat dat nog niet hoeft te betekenen dat er binnen nu en een paar dagen een bevalling begint.

Vorige keer met 40+3 bevallen. Ga er wel van uit dat ik rond de uitgerekende datum weer zal bevallen. We wachten (on)geduldig af ?.

Succes met de laatste loodjes!

Heel herkenbaar allemaal! Ik word morgen ingeleid. Het slapen is al heel lang een probleem. En dan inderdaad overdag soms zo moe zijn en dan snachts weer niet kunnen slapen.

Succes allen met de laatste loodjes!

Hier 39 +4, dus bijna de uitgerekende datum. Begin het nu ook wel echt spannend te vinden. Het kan nu echt op elk moment beginnen, wat ik een gek idee vind. Maar heb nog geen enkel verschijnsel. Mogelijk dat ik mijn slijmprop ben verloren maar weet ik niet zeker, al zegt dat ook niet veel. Het scheelt dat ik niet echt kwaaltjes heb waardoor ik het 'wachten' nog niet als vervelend ervaar, maar ben wel erg benieuwd naar het kleine wezentje in mijn buik. Ga het getrappel in mijn buik wel missen maar vind het ook wel weer fijn om mijn man te kunnen knuffelen zonder buik.

Leuk dat je dit topic opent ! Hier 38+4 en zwanger van de tweede. Bij de eerste moeten wachten tot 41 weken. Dus probeer nog geduldig te zijn, maar geef eerlijk toe dat ik elke nacht denk: zou ik dan vannacht wakker worden met weeën? (Bij de eerste s nachts gestart, zoals zo veel mensen).

Klachten herken ik wel. Moet zeggen dat ik het wel pittiger vind met een peuter die al rondloopt. Kan hierdoor overdag niet echt rust nemen. Ik vind het ook minder spannend dan vorige keer. Kijk vooral uit naar het moment dat ik deze kleine in mijn armen heb. En ik probeer heel veel vertrouwen te hebben in de bevalling (was vorige keer best pittig)

Wat leuk zo'n herkenbaar topic. Veel succes allemaal! Ik ben nu 38+1 van mijn tweede kindje. Ik vind het bevallen best weer heel erg spannend. Zit echt in mijn hoofd, want de vorige keer ging het heel goed. Ik merk af en toe harde buiken en laatst behoorlijk voorweeen gehad. Verder probeer ik nog aan de gang te blijven. De vorige keer was ik met 40+1 mijn slijmprop verloren en was mijn dochter met 40+3 geboren om 3:45 sochtends. En ik wil wel elke avond alles netjes; aanrecht even opgeruimd en schoon, was weg, wastafel even schoon voor het geval het die nacht begint :p

Hier iets minder ver, nu 35+4 (na middernacht gerekend natuurlijk) en zwanger van baby nummer 3. Vandaag had ik het er met mijn man nog over dat ik niet zeker weet of ik het wel volhoud tot de 39 weken en dat de baby zich misschien wel eerder mag aandienen. Ik slaap al 4 of 5 maanden slecht (maximaal 3 uur per nacht), dat ken ik van de vorige zwangerschappen maar met 2 kleintjes rondlopen breekt het toch wel echt op. Ik heb iedere nacht last van rusteloze benen waar magnesium niet meer tegen helpt helaas. Ook is het bij mij al enige tijd aan het rommelen, ik ben de slijmprop al 2 weken kwijt en heb sinds een week regelmatig voorweeën, harde buiken en afgelopen nacht ijskoud ondanks 3 dekens en super misselijk. Dacht zelfs even aan zwangerschapsvergiftiging, maar vanochtend weer niks aan de hand natuurlijk. Ik zal even een overzicht geven van hoe het er eerder voorstond:

De eerste kwam met 38+0. Ze dachten toen dat ik met 36+6 al zou bevallen, maar toch nog een week doorgelopen met 4cm ontsluiting omdat de bevalling niet doorzette. De slijmprop met 32 weken al verloren en baby was met 30 weken al volledig ingedaald. Had voorspeld dat hij op onze trouwdag zou komen en daar heb ik mooi gelijk in gekregen. Bevalling begon met spontaan breken van de vliezen, daarna weeënstorm en na 3 uur was de kleine man er.
De tweede kwam met 39+0, slijmprop met 34 weken verloren en rond die koers is dochterlief ook ingedaald. Ik ben die middag gestript op eigen verzoek, had namelijk al een week flinke weeën maar dat zette niet door, en dat had zijn vruchten afgeworpen (rond 12 uur gestript, half 8 begonnen de weeën en om 11 uur is ons meisje geboren). Ik was er helemaal klaar mee en van mij mocht het wel.

Omdat ik dus elke keer eerder ben bevallen, en om een persoonlijke reden, heb ik elke keer gezegd dat de kleine zich vast op 24 of 25 augustus zou aandienen (met 39+0/39+1 weken). Nu begin ik zeer ernstig te twijfelen of ik dat zelf wel volhoud haha. Ben sinds deze week met verlof en ben compleet gesloopt omdat ik echt nog maar amper slaap. De oudste is bijna 4 en onze nu nog jongste wordt over 2 weken 2 jaar oud maar is een kindje met wat extra zorgen (motorische beperking) wat dus ook voor meer lichamelijke belasting bij mij zorgt. Ik kijk erg uit naar de bevalling, maar ben super benieuwd hoe het deze keer weer gaat omdat ik qua begin twee compleet verschillende bevallingen heb gehad.

Hi! Vervelend he die laatste loodjes. Zelf zwanger van de 1e (nu 39.3) en slaap nu sinds een week heel slecht. Veel voorweeën, last van heup / bekken dus veel draaien, vaak snachts honger dus even wat eten. Heb sowieso sinds week 20 al veel harde buiken, maar die zijn inmiddels wel iets anders geworden. Kan niet wachten tot onze meid zich aandient! ? Heb overigens ook snachts last van m’n handen/polsen (slaap/tintelend gevoel door vocht).
Sterkte / succes!! ?

Terug
Bovenaan