Hier iets minder ver, nu 35+4 (na middernacht gerekend natuurlijk) en zwanger van baby nummer 3. Vandaag had ik het er met mijn man nog over dat ik niet zeker weet of ik het wel volhoud tot de 39 weken en dat de baby zich misschien wel eerder mag aandienen. Ik slaap al 4 of 5 maanden slecht (maximaal 3 uur per nacht), dat ken ik van de vorige zwangerschappen maar met 2 kleintjes rondlopen breekt het toch wel echt op. Ik heb iedere nacht last van rusteloze benen waar magnesium niet meer tegen helpt helaas. Ook is het bij mij al enige tijd aan het rommelen, ik ben de slijmprop al 2 weken kwijt en heb sinds een week regelmatig voorweeën, harde buiken en afgelopen nacht ijskoud ondanks 3 dekens en super misselijk. Dacht zelfs even aan zwangerschapsvergiftiging, maar vanochtend weer niks aan de hand natuurlijk. Ik zal even een overzicht geven van hoe het er eerder voorstond:
De eerste kwam met 38+0. Ze dachten toen dat ik met 36+6 al zou bevallen, maar toch nog een week doorgelopen met 4cm ontsluiting omdat de bevalling niet doorzette. De slijmprop met 32 weken al verloren en baby was met 30 weken al volledig ingedaald. Had voorspeld dat hij op onze trouwdag zou komen en daar heb ik mooi gelijk in gekregen. Bevalling begon met spontaan breken van de vliezen, daarna weeënstorm en na 3 uur was de kleine man er.
De tweede kwam met 39+0, slijmprop met 34 weken verloren en rond die koers is dochterlief ook ingedaald. Ik ben die middag gestript op eigen verzoek, had namelijk al een week flinke weeën maar dat zette niet door, en dat had zijn vruchten afgeworpen (rond 12 uur gestript, half 8 begonnen de weeën en om 11 uur is ons meisje geboren). Ik was er helemaal klaar mee en van mij mocht het wel.
Omdat ik dus elke keer eerder ben bevallen, en om een persoonlijke reden, heb ik elke keer gezegd dat de kleine zich vast op 24 of 25 augustus zou aandienen (met 39+0/39+1 weken). Nu begin ik zeer ernstig te twijfelen of ik dat zelf wel volhoud haha. Ben sinds deze week met verlof en ben compleet gesloopt omdat ik echt nog maar amper slaap. De oudste is bijna 4 en onze nu nog jongste wordt over 2 weken 2 jaar oud maar is een kindje met wat extra zorgen (motorische beperking) wat dus ook voor meer lichamelijke belasting bij mij zorgt. Ik kijk erg uit naar de bevalling, maar ben super benieuwd hoe het deze keer weer gaat omdat ik qua begin twee compleet verschillende bevallingen heb gehad.