De letter Rrrrrr

Hallo,mijn dochtertje van 3 en een half kan de letter R niet uitspreken,ze zegt dan de L.Een half jaar terug was ik op het consultatiebureau met haar en daar werd mij gezegd dat ik me niet druk moest maken omdat ze nog maar 3 was. Heeft iemand hier ook ervaringen mee of gehad en is dat goed gekomen door middel van logopedie of zo? Ik hoop op reacties,alvast bedankt.
 
Hier nog eenmoeder van een 3 1/2 jarige dochter die de R nog niet goed uitspreekt. Maak je niet gek, komt vanzelf wel goed!!!!
Eerder kon ze ook bepaalde andere klanken niet uitspreken en dat lukt nu wel, dus met die R komt het ook wel goed.

We moeten maar afwachten!!
 
Hier nog een moeder van een dochter van 3 1/2 jaar die de R nog niet goed kan uitspreken.
Maak je niet gek, komt vanzelf in orde!!
Eerder kon ze ook andere klanken niet zo goed uitspreken en dat kan ze nu opeens wel, dus dat met die R komt ook wel weer goed!!

We moeten maar afwachten!!

Succes!
 
Hier nog een moeder van een dochter van 3 1/2 jaar die de R nog niet goed kan uitspreken.
Maak je niet gek, komt vanzelf in orde!!
Eerder kon ze ook andere klanken niet zo goed uitspreken en dat kan ze nu opeens wel, dus dat met die R komt ook wel weer goed!!

We moeten maar afwachten!!

Succes!
 
Tja, ook logopedisten hebben kleine kinderen en lezen deze site. Maak je niet druk, zonde van je tijd. Wanneer je dochter ruim vijf jaar is en er dan zelf problemen mee heeft dan zou ik mij druk gaan maken en vooral niet eerder!!!

Groet van een logopedist
 
Hallo logopedist,
mijn dochter wordt 7 en kan de R nog steeds niet goed uitspreken (is ook een beetje luiheid volgens mij). Ik heb me er nooit druk om gemaakt omdat het vaker voorkomt in de familie, ik dacht daardoor dat het erfelijk (genetisch...) was. Ik heb er nog nooit iemand over gehoord (cb, schoolarts of leerkrachten) maar denk je dat ik naar een logopedist zou moeten met haar?
Ik hoop dat je dit nog leest, groetjes van Natascha.
 
Terug
Bovenaan