de letter rrrrrrrrrr

Wanneer moeten/kunnen ze de letter r zeggen ik merk dat ie er bijna is.ze is nu
3 jaar en 10 mnd eerst was het lups ipv rups het legent ipv het regent maar nu hoor ik de r toch iets ik was woensdag bij mn vriendin dat kindje is 3 weken jonger
en zij zegt heel duidelijk lollen lups loepen(rollen rups roepen)
Dus is mijn dochter wel verder maar wanneer wordt het verwacht dat ze het kunnen spreken/zeggen
 
Hallo,

Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ze de letter R moeten kunnen zeggen maar mijn zoontje is gisteren 2,5 jaar geworden en hij zegt  de R  nu een week, heel duidelijk GRRROEN en RRROOD  hihi!
Ik moest er wel om lachen, mijn moeder zei al dat hij daar vroeg mee was maar ik heb daar echt geen idee van.
Hij praat al lang erg goed en duidelijk maar dat komt ook omdat hij al vanaf dat hij een baby was, gefrustreerd was dat wij hem soms niet begrepen.
Hij wou veel meer dan hij eigenlijk kon.

Misschien een goede vraag voor het consultatiebureau?

groetjes mamaJB
 
hoi,

ik weet ook niet wanneer ze dat moeten kunnen maar mijn zoon is 3 en 4 maander en zegt ook nog gloen(groen) bij het ene woord doet hij het wel goed en bij de andere weer niet.Dus ik weet dat hij de rrrrrr kan zeggen dus maak ik me geen zorgen.

Ik heb wel gelezen dat het een veel voorkomend probleem is de rrrrr,maar wanneer dat weg moet zijn geen idee

groetjes
 
mmmm dat verschilt dus erg zorgen maak ik me er absoluut niet over zij is overal erg vlot mee behalve zindelijk worden dat was het enige waar ik me wekl zorgen over maakte ze moet 5 nov voor de laatste x naar t buro zal het daar even vragen
een echte duidelijke rrrr hoor ik niet maar het zit er niet ver van af
 
Hoi,

Voorlopig hoeven ze hem nog niet uit te kunnen spreken. Ze MOETEN hem kunnen uitspreken als ze 5,5-6 jaar zijn. Hoe weet ik dit? Mijn zoon van 5,5 heeft logopedie. Daar werd dit verteld.

Groetjes, Cathy
 
Mijn dochtertje van 21 maanden zei gisteren een aantal keren achter elkaar in de auto; MARE. (dochtertje van een vriendin waar we op dat moment gingen eten) waarbij ze de R heel duidelijk uitsprak. Ik vond het wel knap van haar. Woordjes die beginnen met de R kan ze nog niet.
 
Terug
Bovenaan