De leuke momenten met je kindje ...

Hallo Moeders,

ipv een probleem, vraag, zorg of opmerking te plaatsen bedacht ik me dat het misschien leuk is om leuke, gekke, hartverwarmende momenten hier te schrijven met elkaar.

Ik merk nl dat ik zelf snel zorgen heb om mijn dochtertje. Ook al is er niets aan de hand. Misschien hoort dit bij het moederschap. Het zorgen en verzorgen en vaak be-zorgt zijn. Nou vind ik dat zeker niet altijd makkelijk want voor ik het weet vergeet ik het waardevolle, nl dat ik een mooi, lief kindje heb.

Een mooi moment vind ik dat Fabienne vaak met haar handje aai bewegingen maakt op mijn arm, hand, gezicht en dan zegt ze aai, aai! Dat is zo lief. We leren haar de poesjes lief te aaien en zodoende aait ze pappa en mamma ook vaak!

Ben benieuwd naar jullie mooie momenten.

Groetjes Esther
 
hoi esther,

ook esmee doet dat op deze manier.
de oppas heeft haar ook een aantal dingen geleerd (zoals met de vinges knippen en als ze iets lekker vindt dan aait ze over haar buikje en zegt dan: mmmm). zo schattig.

het liefste van vandaag vond ik: ze was bumba aan het kijken en toen er bij dat liedje de regel kwam van : wie is die kleine clown, zei zij mama.
zo schattig.

maar ik snap wat je bedoelt hoor dat het moeder/vaderschap vaak lastig is en dat je daardoor 'vergeet' te genieten van de kleine dingen.
 
Hoi Esther,

Onze zoon heeft het vooral tijdens het avondeten, van die leuke momenten. We zitten met zijn allen, mijn man, ik onze oudste zoon van 8 jaar en onze jongste van 9,5 maand. Als meneertje zijn prakje erg lekker vind maakt hij smakgeluidjes en zit hij maar mmmmmmmmmmmmmhhh . Dan vraagt zijn grote broer heeft mama lekker gekookt en dan zit meneertje ja te kinkken en mmmmmmhhh geluidjes te maken. Dat is zo lief als hij dat doet. En ook als hij samen aan het spelen is met zijn broer. Heel erg lief en leuk om te zien.

Groetjes,

Miriam
 
Als de oudste van 15 maanden haar zusje van 1,5 maand spontaan een aai of kus geeft. Of als ze met een groot 'vraagteken gezicht' de vingertjes van haar zusje vastpakt en mij aankijkt van: wat is dit nu weer?????

Of als de kleine aan het huilen is, en ze haar flesje limonade wil delen om te troosten.....

O, en als ze in bed ligt, en dan hoor ik door de babyfoon: mama ben je nou????

Er zijn zoveel dingen om trots op te zijn, ik kan niet kiezen wat ik hier neer zet......
 
Het favourite spelletje van mijn dochter (8 maanden oud) is achtervolgen.
Mijn vriend legt haar over zijn schouder en loopt van mij weg. Ik loop hun achterna.
Mijn dochter vind dit fantastisch en begint echt te schaterlachen van plezier.
 
Ik vind zoveel momenten geweldig van mijn dochter!! Zij is nu 18 maanden en ze gaat nu ook echt op haar manier grapjes maken. Bijvoorbeeld, als ik vraag, geef mama eens een kus? dan komt ze naar me toe en doet dan alsof ze mij een kus geeft maar draait dan snel weg :)
Wat ook zo leuk is: dat ze op ieder muziekje gaat dansen. Maar haar favoriete dans is toch wel het liedje van het Zandkasteel, als ze dan moeten niezen :) Wanneer ze dat op tv ziet, dan weet ze niet hoe snel ze moet opstaan om mee te kunnen dansen. Erg leuk allemaal!
 
Terug
Bovenaan