de moeder van mijn ex....zucht

A

Anoniem

Guest
die probeert mij echt een schuldgevoel aan te praten m.b.t. de keizersnee. Volgens haar is het veel te vroeg en moet ik wachten tot minstens 39 weken. Ze is er heel fel over.

Het is ook wat vroeg met 37 weken en 2 dagen maar als het niet verantwoord was dan had de dokter mij deze datum niet aangeboden (ik heb er namelijk niet om gevraagd). Ze zei dat ze het het liefst met 38 weken doen, dan is dit maar 5 dagen vroeger. Ik houd er rekening mee dat ze de voorspelde 3400 gram niet gaat halen omdat ze vroeger komt, maar ik heb er vertrouwen in dat ze voldoende gewicht heeft. Sinds ik het weet (m.u.v. de eerste dag, toen was ik in de stresss) heb ik veel meer rust. Ik voel me prettig bij deze situatie en volgens mij is het niet slecht voor mijn kind. Ik vind het jammer dat ze er zo negatief tegenover staat en ik krijg echt het gevoel alsof zij denkt dat het helemaal verkeerd is. Maarja het is natuurlijk mijn lijf en mijn kind en mijn beslissing maar het is gewoon jammer.

Ach, in Amerika zijn ze nogal van  het drama. Er zal toch ook wel een reden zijn waarom NL vrouwen met 37 weken thuis mogen bevallen (beeb is volgroeid, longetjes zijn rijp)
En een gyn heeft er nu eenmaal iets langer voor geleerd dan een schoonmoeder.
Laat  haar maar praten, alhoewel dat natuurlijk niet altijd effe makkelijk is.

Groetjes Miriam (38 wkn)

hallo mommy

nou ik zal je iets vertellen meid
ik ben 2 keer bevallen met een keizersnee
een keer in 1982
een keer in 1984

vroeger was het best anders hoor als ik alles nu lees
bij mij mocht bij beide me man er niet bij vanwege spoed omdat bij beide het hartslag wegviel van de babys heb ook geen schoonheidslitteken geen bikinilijn zeg maar

ik algehlele narcose dus wat ik altijd nu nog steeds als moeilijk heb ervaren tenslotte zal ik nooit zeg maar barensweeeen hebben gevoeld als je me snapt

heb 2 kinderen en weet nog niet wat het is

nu het volgende

zoon 1   keizersnee wel uitgerekende datum maar mijn zoon was na echt 40 weken draagtijd maar 1980 gram

dochter mocht ik datum kiezen van de gyn omdat het weer kleintje zzou zijn en ja lullig buiten mijn baarmoeder beter af was als in de baarmoeder

ik heb besloten tot de datum 15 dagen voor de bevallingsdatum
ik mocht toen zelf kiezen was best raar hihihi

ook mijn dochter was klein 2700 gram maar mocht wel meee naar huis

ik wilde alleeen maar zeggen meid
dat als je zelf goed gevoel hebt en het is beter voor het kind dan is de keuze niet moeilijk toch

denk   dan maar niet dat paar dagen zouden schelen hoor
er is geen een gyn die onverantwoord bezig ze weten gerust wat ze doen

vroeger was het toch beetje anders hoor ik was echt patient en mocht pas na 10 dagen naar huis  
nu heb ik gehoord mag dat al bij 4 dagen hihihihi dus de tijden zijn veranderd

dus meid een keizersneee is   ten alle tijden een goede uitkomst als blijkt dat het beter is voor de baby
ik hoop voor jou en je baby dat je lekker voor een kz gaat tegenwoordig mag de papa erbij en het valt best mee en een kleine tip

ik heb zelfs gehoord dat keizersnee babys mooier zijn whahahah omdat ze de barensweg niet hoeven te bewandelen   maar dat zal wel een bakerspraatje zijn
alle babys zijn mooi

zet door   veel sterkt

zo dit ben ik kwijt hihihi
afz een oma wiens dochter nog maar 7 dagen moet maar liever wil dat het nu al komt
moet veeels te lang wachten hihihihi net als jullie
sterkte iedereeen

hoi mommy,
die schoonmoeders he.....

als je gewoon zou kunnen bevallen en je kleintje komt met 37 weken ipv 38 weken, zou ze dat ook te vroeg vinden dan?

laat je niks aanpraten. jij moet er vrede en rust mee hebben. en de artsen nemen echt geen risico. toen mijn kindje nog in een stuit lag en er sprake was van een ks, merkten we ook dat iedereen wel een mening klaar heeft wat je wel en niet moet doen. en vragen en,en,en.... ook over de tijd erna.

niks van aantrekken laat haar maar praten. denk aan jezelf en je kindje dat is de hoofdzaak.

groetjes Dees
36,3wk

maak je maar niet druk hoor ,mijn zoontje is met een keizesnee, met 37 en 5 dagen geboren en is en was kerngezond
groetjes saskia

Hoi Mommy,

Maak je inderdaad maar niet druk hoor! 37 kan best, anders had inderdaad de arts het niet voorgesteld! Ik heb helaas ( ook al is ze een schat) een schoonmoeder die denkt dat 37 weken veel te vroeg is. Mijn zoontje is vorig jaar een week te vroeg geboren en dat vond ze ook te vroeg, terwijl dat helemaal niet zo is. Je hebt een normale zwangerschapsduur wanneer je kindje komt tussen de 37 en 42 weken! Hoe dan ook!

Trouwens heel veel sterkte en geluk strakjes wanneer de kleine er is!

Groetjes Hanneke

Trek je niks aan van die ex-schoonmoeder van je!!! Raar mens!

De gyn doet geen ks als het niet verantwoord is!!

Mensen moeten zich niet overal mee bemoeien. Een voorbereiding op een KS is al moeilijk genoeg zonder dat iedereen ook nog met advies gaat strooien. Als de Gyn het niet te vroeg vindt dan is het gewoon goed. Sterkte!

Terug
Bovenaan