De Mutsy 4-rider of de Urban Jungle 3 wieler.

Dag kersverse mama's! Ik wil jullie als ervaringsdeskundigen ;-) het volgende voorleggen:

Ik ben zwanger en op zoek naar een kinderwagen. Heb mij georiënteerd en wil nu kiezen uit deze 2:

De Mutsy 4-rider of de Urban Jungle 3 wieler.

De Mutsy vind ik mooier, maar de Urban Jungle lijkt me handiger qua inklappen en daar kun je ook mee skeeleren en hardlopen.

Ik loop erg veel, o.a. met grote hond op strand en in bos, maar wil ook wendbaar zijn in stad e.d.. Verder wil ik een reiswieg op hoogte, ivm de hond, en moet ie makkelijk (samen met hond.....) in de auto passen. Ik ga de wagen echt heel intensief gebruiken, dus wil een weloverwogen keuze maken!!!

Wie heeft ervaring met (één van) deze wagens? Bij voorbaat héél veel dank!!

Hoi,

Wij hebben de urban jungle, opzich is ie best groot ingeklapt, we hebben een grote auto, maar volgens mij zit  de achterklap berhoorlijk vol als de wagen er in zit.
Hij rijdt wel heel erg licht en je rijd zo overal doorheen, strand, stad, wat dat betreft super handig en flexibel. Onze kleine heeft wel een heel kort in het bakje gelegen ( net 31/2 maand....maar ze is dan ook heel erg bijdehand en wil veel zien.) nu ligt ze dus al in de wandelwagen, die kan je overigen helemaal naar achterklappen. (alleen moet een baby de eerste maanden wel in het bakje, ivm ruggetje..)

De urrban kun je trouwens goedkoper bestellen via www.babyjungle.nl ze sturen m dan op. ( is wel een beetje raar volk volgens mij, maar ze houden zich aan hun afspraken) je kunt daar ook goedkoper de wandelwagen zak kopen, ze hebben ook nog modellen van vorig jaar, dat scheelt een stuk en ik heb de bak   van dit jaar gezien vind het bakje van vorig jaar veel mooier...

In ieder geval succes!!!

Groetjes Esther

Wij hebben de mutsy 4-rider!
We hebben bewust voor 4 wieltjes gekozen ivm stabiliteit. We hebben massieve kunststof bandjes, ipv normale 'lucht' bandjes, omdat deze niet lek kunnen! Leek ons wel zo makkelijk en is lichter! Om te sturen en om te tillen. Ik vind vooral de wendbaarheid erg lekker. Ingeklapt vind ik het nog steeds een redelijk groot ding, maar ik denk dat bijna alle (stevige) kinderwagens dat zijn...

We hebben er ook het autostoeltje van Mutsy bijgekocht en dat vinden wij echt ideaal! Die kun je namelijk op het onderstel klikken en dan heb je een wandelwagen a la maxi cosi. Heel handig, vooral voor kleinere tochten, boodschappen doen etc. Hoef je niet de hele bak mee te nemen, alleen het onderstel.

We gaan ook regelmatig wandelen en strand/zand gaat prima. Joggen/rennen doe ik niet, dus daar kan ik je niet in adviseren... We hebben weleens de kinderwagen meegenomen het bos in, maar dat experiment is niet helemaal gelukt. Die leuke, kronkelende bospaadjes zijn toch iets te hobbelig (boomstronken etc) en er zit geen vering in de kinderwagen, dus baby wordt echt flink geschud! (wees gerust, onze uk heeft die wandeling in de draagzak gehangen..) Ik weet niet of andere kinderwagens wel vering hebben... Straks met het wandelwagen opzetstuk zal het wel gaan, dan zit de kleine en heeft riempjes die stevig aangetrokken kunnen worden. Dan zal het hobbelen niet zo erg zijn.

Over het algemeen zijn wij erg tevreden met onze mutsy 4-rider...

Groetjes, Karin
mama van Christian (20 weken)

hoi

wij hebben de quinny 4 wiel,
we hebben hem in 2003 gekocht voor de eerste,
en de verkoper in de babyzaak zei...
neem aub een 4 wieler, want een 3 wieler is niet stabiel, kan sneller omvallen.
ik zie dat je ook een hond hebt, als je hond trekt aan de riem...
en je wagen gaat scheef, zit je met een 4 wieler beter,
wij hebben ook een hond.

dus ja mijn advies en ervaring, ga voor de 4 wieler
wij hebben gladde banden onder de wagen, dit is ideaal voor als we het bos ingaan
komt niks tussen de wielen.
lekker 4 luchtbanden, ook ideaal voor naar het strand,

kwa ruimte in de auto, ligt echt aan de auto,
wij hebben altijd al een station, dus ruimte genoeg

groetjes riana

Dank voor jullie reacties!!

Ik ging in eerste instantie ook voor de 4 wieler ivm de stabiliteit en hond. Maar de verkoopster bij Prénatal zei dat dat niet uitmaakte..... dat, wanneer je wagen duwt én hond aan de lijn hebt, de kracht op het voorstuk komt, dus op de twee wielen, en dit is gelijk bij 4- of 3-wieler.....

Nu twijfel ik dus, dus ik ben inderdaad héél benieuwd naar praktijkervaringen!!

Prettige zondag en groet, Ayleen

Wij hebben ook een 4 wieler. Ik vind dit super rijden en zelf vind ik het wel stabieler als een 3 wieler. Ze zijn allebei net zo wendbaar. Wij kunnen van onze Mutsy de wielen afhalen, dit gaat heel gemakkelijk, dus je kan net iets meer meenemen als het moet.
Ik heb er nooit mee hardgelopen, maar dat moet best kunnen omdat je de duwstang in hoogte kan verstellen.

Ik zal, als ik opnieuw een keuze zou moeten maken weer voor een Mutsy gaan.
Meer ook omdat deze best een grote kinderwagenbak heeft. Ik zou als ik jou was daar ook goed naar kijken. Neem desnoods je centimeter mee en ga in de winkel vergelijken welke bak het grootste is. Bij ons kwam daar de mutsy uit. Dit was in 2004.

Succes met het maken van je keus.

Groetjes mama van Yana en Meike

je trekt een kinderwagen vaker dan je denkt, even twee meter achter je aan (rijd dus achteruit) de 3wieler is dan snel geneigt te kantellen. ook als je de driewieler ergens over heen moet tillen, een balk op straat ofzo dan moet je hem dus optillen en staat hij alleen op het voorwiel, mijn voorwiel is een zwenkwiel,dus ook dan snel risico op kantellen, alleen vanwege dit zou ik dus voor een 4wiel gaan.

Wij hebben ook de mutsy 4-rider (met voor 2 zwenkwielen). Deze bevalt ons erg goed. Ik kan de hond uitlaten én de wandelwagen meenemen. Ik vind hem ingeklapt nog wel erg groot, maar gelukkig hebben we een stationwagen en kan hij daar prima achterin.

Terug
Bovenaan