De naam....

Na vier jaar proberen en een miskraam ben ik nu 24 weken zwanger. Op de 20-weken echo liet de kleine vol trots zijn "pakketje" overduidelijk zien, een jongetje dus! Hartstikke leuk, kan me nu heerlijk uitleven in stoere pakjes en spijkerbroekjes. Maar nu mijn "probleempje". Voor de echo hadden we al twee namen. Voor zowel een jongen als een meisje. Maar vanaf het moment dat we het goede nieuws hoorden begonnen we allebei te twijfelen. Dus weer op zoek naar een naam. Uiteindelijk eentje gevonden waar we allebei happy mee waren. Blijkt een pasgeboren neefje van mijn man ook zo te heten.... Weer een streep erdoor dus.... En nu... Ik heb al zoveel sites gekeken, zoveel namen gezien... Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wie heeft er nog leuke, duidelijke sites, waar mooie, goede namen op staan, en dan niet namen die bijna niet uit te spreken zijn???

Thnx

hoi hoi

ik weet geen site voor leuke namen maar heb wel een leuke naam. oer hollands en krachtig namelijk:BOB

ik hoop dat je er iets aan hebt.

veel liefs inge mama van bob en 5weken zw van num.2

Kijk eens op www.naamkunde.net en dan bij databanken en voornaamwijzer. Daar kan je jullie gekozen naam invullen en dan krijg je een lijst te zien van namen die broers en zussen van kinderen met die naam meestal hebben. Misschien vinden jullie zo een naam die past bij de naam die jullie eigenlijk uitgezocht hadden.

Hoi,

Hahahhaha, sorry dat ik lach, maar wij zitten in hetzelfde schuitje.
Bij onze eerste wisten we pas 2 dagen voor de geboorte een leuke naam te bedenken en nu zitten we weer met een probleem. Volgende week woensdag wordt onze zoon met een keizersnede gehaald(tenzij hij eerder komt) en we weten het nog steeds niet. De namen duizelen me voor de ogen.
We hebben wel wat opties, maar ja hij moet er wel zijn hele leven mee doen. Ik vind het belangrijk dat een kind zelf zijn naam goed kan uitspreken en kan leren schrijven.
Succes ermee, wij gaan ook nog even verder met zoeken ;-))

Evelien mv Dylan en 38 wk zwanger

Hoi dames,

Hier nog 1 die er bij de eerste moeite mee had om een naam te verzinnen. We hadden een heleboel meiden namen, maar met de 20 weken echo gezien dat het een jongen was. Wij opnieuw aan het bedenken en uiteindelijk hadden we de naam die wel allebei leuk vonden. Alleen mn schoonzus was zwanger van de derde en wist niet wat het zou worden en ik had toch een voorgevoel dat we dezelfde naam hadden. En ja hoor. Na veel heen en weer gemail bleek dat we dezelfde jongensnaam hadden.
Wij nog heel erg gehoopt dat ze een derde meid zouden krijgen, maar 5 weken voor mijn uitgerekende datum kwam er een jongetje ter wereld.
Gelukkig hadden mijn man en ik intussen een tweede naam bedacht, Jasper en uiteindelijk is dat het geworden. Achteraf gezien past Jasper ook veel beter bij hem als naam dan de naam die we eerst hadden.

Ik ben nu 5,5 week zwanger van de tweede en we zijn alweer druk met het verzinnen van namen. We hebben de namenlijst van de svb site gedownload en ben nu langzaam maar zeker namen aan het deleten. Zo houden we uiteindelijk alleen over wat we leuk vinden en maken we daar een keuze uit.

Liefs Jen

Hey hey

gelukkig ben ik dus niet de enige die hiermee worstelt. Mijn man en ik zijn steeds aan het sms'en als hij aan het werk is met namen, en elke keer is er een van de twee die het niks vind.... Voorlopig nog maar even doorzoeken dus! Oh en die naamkunde site, errug leuk!

Thanx!

Hier juist andersom, voor ons nog zo'n 18 kinderen; zoveel leuke namen hebben we; we kunnen gewoon niet kiezen hahahahah.
Nou jaaaa, we zijn er inmiddels uit! En hebben de kaartjes besteld; een beetje een bevestiging dat we het nu bij deze naam houden!

Maaaaar wat dacht een van onderstaande schrijfster van;
- Dylan en Fedde
- Dylan en Fender
- Dylan en Justin
- Dylan en Yannick
- Dylan en Brent

Wat de 'topic-opener' betreft, op alle sites staan 1001 namen, wordt je dus niet vrolijk van.. Je zou een top20 kunnen bekijken, maar dan kies je voor een naam die erg vaak gegeven wordt. Beter kun je na films bij de aftiteling kijken, of in de ouder van nu bladeren; daar doe je vaker leuke ideeen op!
Wij zijn ras echte nederlanders, met een simpele naamkeuze;
- Ben
- Cas
- Fedde
- Freek
- Stijn
- Thijs
- Joost
- Liam
- Hugo
- Sven
- Bart

Voor iedereen persoonlijk, dus erg lastig advies te geven,
maat wie weet brengt het je op deze manier op nieuwe ideeen.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan