De nacht door komen

Hallo

Mijn dochter van bijna 7.5 mnd slaapt nog steeds niet door s'nachts.Wat kunnen we doen?
Terwijl ze dat toen ze 7 weken oud was wel deed van 22.00/23.00 tot 06.00/08.00 uur
maar  toen zij 4 mnd  was en ik  weer ben  gaan werken voor 3 dagen per week,is zij s'nachts wakker geworden.

Zij gaat afhankelijk of ze bij de oma/kinderdagverblijf of  heledag thuis is geweest tussen 18.45-19.30 uur naar haar bed toe, ze geeft dan zelf aan dat ze moe is, en anders brengen we haar tussen die tijd naar bed, zodat ze een vast ritme krijgt.

Ze heeft dan wel rond half 17.30/17.45 uur haar warmeprak, toetje naar binnen gewerk.

We doen haar omkleden, de slaapzak aan en dan nog even bij mama drinken aan de borst ongeveer 6 á 10 min en dan na het boertje doen lekker naar bed, met een vast ritueel en valt dan snel in slaap, nadat ze zelf wat heeft gekakkelt tegen haar knuffeltje

Tussen 22.30-23.30 wordt ze wakker en krijgt ze de laaste Borstvoeding ze valt dan ook aan de borst aanslaap en leg haar zo over in haar bedje.

Maardan komt het! tussen 2 en 3 komt ze en tussen 4 en 5 komt ze en zit te zuigen op haar handje, ik troos haar dan even en ze gaat met haar mond naar mijn borst toe terwijl ik mijn shirt aan heb en als ik haar dan aangeleg heb dan zuig ze erg hard en merk je echt dat ze dorst heeft en klokklokklok en valt na 6 min in slaap en laat los.tot de volgende ronde. En als ze het echt op haar heupen heeft komt ze wel 3 keer per nacht dan zo rond de klok van 1 uur.

Overdag krijgt ze voldoende rust en slaapt ze goed, ze valt meestal goed in slaap, soms een enkele keer heeft ze wat meer moete om in slaap te komen dan dan huilt ze zich even in slaap, dat is zo 3/5 min.
Ze groei goed en ontwikkeld zich goed.En ze eet goed.veder is ze een heel rustig kind die weet wat ze wil en is ze te vreden.

slapen. 1 keer per nacht vind ik echt niet zo erg, maar om de 2 uur. die tijd hebben we toch wel nu achter de rug??

Thanks voor de tips!
 
Hoi,

Dingen die we overdag hebben meegemaakt verwerken we 's nachts in onze slaap; voor jonge kindjes kan dat best heftig zijn soms, vooral als ze bepaalde groeifases doormaken. Je kindje heeft je op die momenten heel hard nodig en een borst biedt dan troost, warmte en rust. Misschien gewoon even een sprongetje terug naar mamma?

Je schrijft dat ze op haar handje kluift; zou het kunnen zijn dat je dochtertjes last heeft van doorkomende tandjes? Dat kan ook heel pijnlijk zijn, vooral 's nachts :-((.

Het is voor jou nu even een schrale troost denk ik, maar ook deze fase gaat weer voorbij; ze gaat echt wel weer een keer doorslapen. Maak het je zo gemakkelijk mogelijk, zorg dat je lekker warm blijft en profiteer van het lome gevoel dat de oxytocine je geeft wanneer de melk toeschiet, zodat je wat gemakkelijker weer in slaap komt. Als je niet meer op de klok kijkt, zul je je ook niet meer zo ergeren ("kan ik nog maar zo kort slapen...") en kom je ook weer gemakkelijker in slaap.

Succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hoi,

Jouw verhaal komt mij bekend voor. Ik heb zelf een dochtertje van vijf en een halve maand. Tot vorige week sliep zij na de late (borst)voeding altijd door tot ongeveer vier uur. Dan gaf ik haar een borst en vervolgens werd ze rong 8 uur, half negen wakker. Sinds vier dagen wordt ze meerdere malen per nacgt wakker. Het begint al rond twee uur. Nu is mijn man er iedere keer naartoe gegaan en heeft haar een speentje gegeven. Vervolgens slaapt ze weer verder. Ik geef dus geen voeding meer maar haar zuigbehoefte wordt wel bevredigd. Misschien dat je hier iets mee kan.

Succes!

Groetjes,
Jiska
 
Hai
Mijn dochter wil totaal niks van een spentje weten, alvaf haar geboorte.We hebben het haar vaak aangeboden. ( ik was wel blij dat ze geen tut/speen kind werd) maar ondanks dat hebben wij het verschilende malen aangegoden, hebben ook verschillende merken geprobeerd, maar niks wilde ze.
Ze heeft tot 5 mnd zelf niet willen drinken uit een flesje, dat was echt een ramp. nu drinkt ze alleen bij oma uit de fles en bij niemand anders. gelukkig want ze gaat 1 dag per week naar haar toe en de andere 2 dagen voed ik haar zelf BV op het kinderdagverblijf.

Eerst dat ik nog dat ze misschien niet genoeg had voor de nacht, maar ze groeit als kool. haar troosten alleem helpt niet. ze duikt geluijk met haar hoofdje naar mijn tepel toe.
 
Terug
Bovenaan