de nacht doorslapen

Hoi,

Ik heb een vraagje, mijn dochter is nu bijna 8 weken. We willen haar nu om 23.00 uur de laatste voeding gaan geven en dat ze dan de nacht door gaat slapen.
Heeft iemand tips hoe we dit aan kunnen pakken?

 
Hoi Carry,

Het is leuk dat jullie dat willen maar uiteindelijk bepaald de kleine wat er gebeurt. Ik heb hier op het forum gelezen dat mensen gewoon hun kindje door lieten huilen en met oordoppen in gingen slapen en dan was het na een week over. Ik ben daar absoluut geen voorstander van. Er zijn ook methodes om een kindje dan om de 5 minuten te gaan troosten maar niets aan te bieden. Dan zou het ook na een paar dagen door gaan slapen. Maar ook dat vind ik niet zo'n goed idee.

Op het forum waar ik zit hebben we de kids gewoon gevoed en hebben we gewacht tot ze uit zichzelf door gaan slapen. Onze kinderen zijn nu tussen de 5 en 6 maanden en er zijn er nog bij die 's nachts echt een voeding nodig hebben. Er zijn ook kids geweest die vanaf 3 weken doorsliepen. Ieder kind is anders en alle kinderen hebben aandacht en zorg nodig. Dus ik adviseer om gewoon naar de wensen van je kind te luisteren. Als je kind daar behoefte aan heeft dan denk ik dat je gewoon moet voeden.   Uiteindelijk gaan ze allemaal doorslapen. Verwennen kun je ze nu echt nog niet.

Succes

Patricia
 
Hoi Carry,

Eerlijk gezegd heb ik geen tips. Het gaat namelijk vanzelf wanneer het kind het wil. Mijn zoon (nu 3 jaar) sliep bij 3 maanden door (moest hem zelfs wakker maken voor de voeding van 23:00 uur > dit moest omdat hij licht qua gewicht was en cb vond het nog nodig)
Mijn dochter nu 13 maanden, heeft nog steeds een voeding nodig 's-nachts, omdat ze overdag niet zoveel eet en drinkt. Ik geef nog borstvoeding
Dus zo zie je maar ieder kind is anders. En je moet gewoon kijken hoe je kind reageert.
Het is fijn als je kind al met 2 maanden doorslaapt, maar het is geen must.
Ik vind dat men er altijd zo issue van maakt over dat doorslapen 's-nachts. Als een kind 2 a 3 maanden is vraagt, goh slaapt je kind 's-nachts al door. En als dat het niet doet dan ben je geen goeie ouder of er is iets mis met je kind.......dat is tenminste   de ervaring die ik heb. En ik krijg veel commentaar omdat mijn dochter van 13 maanden nog niet doorslaapt. Men vindt dat ze dat toch MOET doen.
Mijn advies is kijk en luister naar je kind. En bepaal wat ze wil en nodig heeft
Succes
groetjes Chantal

 
Hoi,

Ik reageer toch nog even een keer. Chantal geeft hier terecht aan dat de buitenwereld zich er zo mee bemoeid. Dat was bij mij ook zo. Ik was me volop aan het verdedigen dat mijn kind nog niet doorsliep en dat ik dat niet erg vond. Als ik terug kijk sliep hij al met ruim 3 maanden door en dan besef ik weer eens dat mensen wel erg vroeg met hun conclusies klaar stonden. Dus laat je inderdaad niet opjutten door wat je omgeving normaal vindt. Volg je eigen gevoel.

Liefs,

Patricia
 
hallo meiden,
Ik denk dat het ook een deel gewening is van zon kleine om snachts een fles te willen,
ze krijgen een ritme, waardoor ze snachts ook wakker worden, en volgens mij niet van de honger maar omdat ze het gewend zijn en dat in hun ritme zit.
Maar goed dit is mijn mening (en die van vele in mijn omgeving)
Groetjes Meid 21
 
Hoi, persoonlijk denk ik net als Patricia, jij kunt het wel zo graag willen, maar het kindje geeft wel aan of het eraan toe is om van de nachtvoeding af te komen en dus door te slapen.

Mijn ene dochter sliep door met 9 weken en de andere met 15 weken. Volgens mij is het gemiddelde van doorslapen zo rond de 13 weken.
Tja, vervelend die gebroken nachten, maar dat weet je dus van te voren eigenlijk. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Mijn ervaring is dat kinderen vanuit zichzelf "ineens" doorslapen. Dat kun je echt niet afdwingen. Bij de jongste (nu 8 maanden) was het zelfs zo dat ze met 12 weken weer 2 keer per nacht voeding wilde, dus die kwam weer vaker, maar ze had ook gewoon honger.
En ik kan en wil een babytje niet laten huilen van de honger. Lig ik zelf ook weer uren wakker van, dus besloten wij het gewoon te geven dan konden we allemaal weer gaan slapen.
En met 15 weken bleef het  ineens stil en word je daar weer wakker van, hihihi!

Ik denk, maar dat is mijn mening en ervaring en dus persoonlijk, dat je je beter erbij neer kunt leggen dat je op moet. Samen met je partner een rooster maken en proberen niet gefrustreerd te raken.
Als je de voeding geeft kun je daarna weer slapen, als je je kindje laat huilen of op een andere kamer legt om het niet te horen (tja, dat gebeurt dan ook) lig je ook niet rustig lijkt me en ben je net zogoed wakker. En je kindje raakt steeds meer over de toeren.
Ik wens je veel succes en wijsheid en ik hoop voor je dat je nachten weer snel rustig worden!
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan