Hoi, persoonlijk denk ik net als Patricia, jij kunt het wel zo graag willen, maar het kindje geeft wel aan of het eraan toe is om van de nachtvoeding af te komen en dus door te slapen.
Mijn ene dochter sliep door met 9 weken en de andere met 15 weken. Volgens mij is het gemiddelde van doorslapen zo rond de 13 weken.
Tja, vervelend die gebroken nachten, maar dat weet je dus van te voren eigenlijk. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Mijn ervaring is dat kinderen vanuit zichzelf "ineens" doorslapen. Dat kun je echt niet afdwingen. Bij de jongste (nu 8 maanden) was het zelfs zo dat ze met 12 weken weer 2 keer per nacht voeding wilde, dus die kwam weer vaker, maar ze had ook gewoon honger.
En ik kan en wil een babytje niet laten huilen van de honger. Lig ik zelf ook weer uren wakker van, dus besloten wij het gewoon te geven dan konden we allemaal weer gaan slapen.
En met 15 weken bleef het ineens stil en word je daar weer wakker van, hihihi!
Ik denk, maar dat is mijn mening en ervaring en dus persoonlijk, dat je je beter erbij neer kunt leggen dat je op moet. Samen met je partner een rooster maken en proberen niet gefrustreerd te raken.
Als je de voeding geeft kun je daarna weer slapen, als je je kindje laat huilen of op een andere kamer legt om het niet te horen (tja, dat gebeurt dan ook) lig je ook niet rustig lijkt me en ben je net zogoed wakker. En je kindje raakt steeds meer over de toeren.
Ik wens je veel succes en wijsheid en ik hoop voor je dat je nachten weer snel rustig worden!
Groetjes, Claudia.