de nacht in.......

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

we zijn erg tevreden met Isis' schema, het is echt ontstaan uit waar haar behoeftes liggen (van slapen, eten, spelen enz.) Ik vind wel dat ze vrij laat de nacht in gaat, pas rond 21:00 uur.
Dat komt omdat ze tussen 18:00 en 19:45 (dan moet ik haar wekken)  nog een slaap doet, we kunnen haar niet ophouden van 15:15uur tot 19:30uur, dat trekt ze niet.
Na die latste fles is ze altijd nog een uurtje wakker, beetje badderen, beetje spelen, in box en we leggen haar altijd rond 21:00 uur in bed.
Kunnen jullie het nog volgen?
Iemand tips om het tijdstip te vervroegen, misschien toch vroeger op bed leggen?.................
x Esther (Isis 29-11-06)

Ja das een goeie....want dat hebben wij nou ook.
Doordat Elise vrij laat wakker is meestal ongeveer 08.30 en ze slaapt vrij veel overdag, verschuift haar laatste fles ook ongeveer naar 20.30 en brengen wij haar ongeveer 21.30 naar bed.
Alleen mevrouw wil dan niet gaan slepen, waardoor ze vaak pas om 22.30 soms 23.00 pas gaat slapen.
Ik kom er ook niet aan toe om haar s'ochtends fruithapje te geven, omdat ze slaapt en anders is het te kort op haar flesje.
Omdat ze s'avonds niet goed inslaapt , denk ik maar eens om te gaan proberen geen televisie maar aan te hebben.
Misschien krijgt ze teveel prikkels ofzo.

Groetjes Linda

joran zijn schema is op dit moment als volgt:

7:00 uur eerste fles
8:30/9:00 weer naar bed (1e slaapje)
10:00/10:30 weer wakker fruit en fles
12:30/13:00 naar bed (tweede slaapje)
14:30 weer wakker boterham en yoghurt met water
16:00/16:30 weer naar bed (3e slaapje)
uiterlijk 18:00 weer wakker (anders wek ik hem) warm eten en fles
19:00 weer naar bed de nacht begint!

Joran heeft dus drie slaapjes van ongeveer 1,5 uur op een dag. Soms slaapt hij 2 uur, soms een uurtje, soms vooral bij het laatste slaap 3 kwartier. maar het fijne is dat hij om 19:00 heerlijk gaat slapen en pas de volgende ochtend om 7:00 weer wakker wordt!
We proberen nu om rond 16:00 thee te geven en een tussendoortje, maar vaak is hij dan te moe. Het laatste slaapje moet steeds korter worden en uiteindelijk verdwijnen, zover zijn we nu nog niet, Joran trekt dat hele stuk ook nog niet! Wij zijn heel tevreden over Joran zijn schema nu, het gaat echt lekker zo, ben benieuwd wanneer er weer een omslag komt...

Liefs, Susan

Ik kan je schema goed volgen hoor!
Teun ligt er ook niet voor  21:00 uur in.
Hij slaapt vaak nog van 18:00-19:30 dus dan nog even spelen,badderen,en eten en dan rond 21:00 uur naar bed.
Ik heb dus ook weinig tips maar ik denk dat het vanzelf weer goed komt als hij dadelijk zijn slaapje van 18:00 niet meer nodig heeft.
Succes!

Groetjes Mikkie.

Lukt het niet om haar s'avonds (als ze normaal gaat slapen) gewoon beneden in de box te laten en daar even in slaap te vallen?
Luna wil niet meer naar bed na 16.00 uur maar is rond 18.00 uur eigenlijk ook al moe. Ik leg haar dan in de box, muziekje aan en soms (meestal alleen als we naar het kdv zijn geweest of een drukke dag hebben gehad) valt ze in de box een half uurtje in slaap. Dat is net genoeg om het vol te houden, maar niet te lang! Ze krijgt dan rond 19.30 de laatste fles en ligt rond 20.00 uur in bed.
Maar goed, weet dus niet of dat werkt bij jullie...

En linda (geloof ik?) het fruit zou je ook als toetje na de groenten kunnen geven! Doen wij ook omdat er de rest van de dag geen tijd voor is (omdat ze goed slaapt, en ik wil haar er niet voor wakker maken).

Hoi,

Nou, hier dus 1 die rond 19.30/20.00 uur in bedje ligt (soms nog wat spelen)
Dit schema hebben we nu met 9 maanden;

8.00 fles pap van 200 cc
10.00 tot 11.00 slapen
12.30 boterham en 150 cc opvolgmelk
14.00 tot 16.00 slapen
16.15 thee/diksap met een koekje
18.00 warme prak en toetje
19.00 fles 200 cc opvolgmelk

Fruit weigert ze, en ze taalt ook niet naar wat anders in de ochtend.

Groetjes Debby mv B'Elanna  

Hoi 4 december ( kan je echte naam niet zo snel vinden )

Ik kan het natuurlijk na het eten geven, maar dan zit ik ook met het toetje.
Dan wordt het iets teveel denk ik, of ik moet het toetje laten staan.
Fruit is natuurlijk wel belangrijker....maar niet zo lekker als een toetje!!!
Er komt vanzelf wel een periode dat ze minder gaat slapen, dan kan ik het fruit gewoon naar de ochtend verplaatsen.

Bedankt, groetjes Linda

Hoi, hoi,

Isis heeft tussen 18:00 en 20:00 echt nog een slaapje nodig, minstens een uur. Voorlopig leg ik haar dan ook nog in bed. Het zal zichzelf wel wijzen. Eigenlijk mag ik absoluut niet klagen, ze is vrolijk, energiek, hongerig en slaapt goed, komt vast goed,
x Esther

Terug
Bovenaan