De onderzoeken gaan beginnen...

Hallo dames,

De meesten van jullie zullen mij niet kennen, omdat
ik in februari al een miskraam heb gehad...

Ik vloei sinds mijn curretage nog steeds...

Ik krijg volgende week een diagnoistische hysteroscopie
(kijkoperatie in mijn baarmoeder) en ze hebben bloed afgenomen
voor hormoononderzoek...

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen...

Liefs, Judith  

Hoi Judith,

Ik heb eind 2003 ook een HSG gehad omdat we toen bijna 2 jaar bezig waren met zwanger worden wat niet lukte.

Ik weet niet precies wat je wilt weten maar je krijgt een slangetje via je baarmoedermond ingebracht waardoor ze vloeistof in je baarmoeder inspuiten. Terwijl ze dat doen wordt middels een rontgencamera de vloeistof gevolgd en de vloeistof loopt helemaal door tot in je eileiders. Zo kunnen ze zien of alles goed doorloopt en er geen rare dingen in je baarmoeder / eileiders zitten (tja, weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen...).

Persoonlijk vond ik het best pijnlijk maar wel te doen (na mijn bevalling wil ik niets meer pijnlijk noemen of het moet heel erg zijn ).

Het voordeel van een HSG is dat de boel doorgespoten wordt en je daardoor evt. sneller zwanger zou kunnen worden. Ik was 2 maanden daarna zwanger terwijl we daarvoor al 22 maanden bezig waren.....

Ik hoop voor je dat alles goed en schoon  is en dat je gauw weer zwanger mag worden!

Succes en sterkte!

Groetjes,
Rosanne (mama van Quentin, 1,5)

Bedankt voor je reactie...Had al wel boekjes meegekregen van het
ziekenuis, maar heb heel veel aan je antwoord...

Wat leuk zeg, mijn dochter is 13 mnd...
Dan schelen Joy en Quentin niet zoveel...

Liefs, Judith  

Nou meid, als je dan al een keer bevallen bent dan stelt dit helemaal niets voor hoor! Alsof je een prikje in je vinger krijgt .

Nee, even serieus: onderzoeken zijn nooit leuk. Ik hoop voor je dat ze snel zien waarom je nog vloeit en ze er gelijk wat aan kunnen doen.

Ik heb de 23e mei een miskraam gehad en na een week was het bloeden al gestopt. Nou kreeg ik sinds afgelopen maandag heel erg pijn in mijn buik en rug. En ik heb erg pijnlijke borsten. Het lijkt wel op een innesteling. De buik- en rugpijn zijn op dit moment stukken minder maar mijn borsten zijn wel heel gevoelig.
Ik hoop natuurlijk dat ik zwanger ben. Over 6 dagen ongeveer zou ik weer ongesteld moeten worden als ik mijn cyclus aan zou houden maar stiekem vind ik het ook wel een beetje eng dat ik die buik- en rugpijn heb. Zou dit komen door de miskraam? En dat mijn baarmoeder daar heel heftig op reageert of zo?

Nou  ja, ik wacht maar weer af (moeilijk!!!).

Heerlijke leeftijd nu hè? Van de kleintjes? Ik geniet er zo van (ondanks dat hij steeds vaker  uitprobeert hoe ver hij kan gaan bij mij ).

Heel veel succes en laat even weten of alles goed is?

Liefs,
Rosanne

Terug
Bovenaan