De onderzoeken in.... wat gaan ze eigenlijk allemaal doen???

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve meisjes,

hier even een vraagje. Mijn vriend en ik zitten in ronde 8, op zich niet eens belachelijk lang, maar voor ons in ieder geval wel. Wij zijn vorige week bij de gyn geweest, ook omdat ik heel lang last had van bruine afscheiding. Wij hebben haar voorgelegd dat we dus bezig zijn een kindje te krijgen maar dat het tot op heden dus nog niet gelukt is.

Zij wilde al met onderzoeken  beginnen, ik denk ook omdat mijn vriend al wat ouder is, dus ik moet op dag 21 van deze cyclus en dag 3 van de volgende cyclus bloed af laten nemen.

Hij is vorige week al onderzocht, tenminste urine en bloed en eind van deze maand moet hij zijn zaadjes brengen.

Ik ben wel blij dat ze ons serieus nemen en ben benieuwd wat er uit komt...

Weten jullie wát ze precies gaan onderzoeken bij hem en bij mij??? Volgens mij de hormoonwaarden, maar echt zeker weten weet ik het dus niet. Wie heeft ervaring en kan deze met mij delen??

Liefs Mamaita

Hallo Mamaita,

Ik kan je helaas niet helpen. Maar ik vroeg me af hoe oud je vriend is. Ik ben nu nog in ronde 7 maar heb sinds gister ook bruine afscheiding dus ben er bang voor dat mijn RD'tjes in aantocht zijn en ik dus ook door kan naar ronde 8. In principe willen mijn man en ik  wachten tot we 1 jaar aan het proberen zijn. Maar soms denken we er over om al eerder naar de huisarts te gaan. Ik ben 28  en mijn man is 33 jaar.

Ik wens je heel veel succes.

X hopje

Hallo Hopje,

mijn vriend is 42, hij is 14 jaar ouder dan ik. Dus ja, met het eerste kindje willen we echt niet meer lang wachten. Maar goed, we gingen echt eigenlijk alleen maar naar de gyn om te weten wat dat drie weken lang aanhoudende bruinverlies nou eigenlijk was, maar we hebben toen onze kinderwens ook maar op tafel gelegd.
Dus, als jullie je onrustig voelen en het ook eens met de huisarts willen bespreken, dan zou ik dat zeker doen, joh. Als je er verder niet ongerust bent, dan kan je natuurlijk nog even afwachten.

Ben benieuwd wat jullie doen. In ieder geval heel veel succes toegewenst!

Liefs Mamaita

Hoi Mamaita,

Volgens mij gaan ze eerst kijken of ze een oorzaak kunnen vinden waarom het niet lukt. Dus checken of jouw eisprong en eitjes goed zijn en of je man wel genoeg bewegende zaadjes heeft.
Daarbij doen ze ook nog een samenlevingstest. Soms kan het zijn dat jij een bepaald stofje aanmaakt, waardoor de zaadjes afsterven nog voordat ze de baarmoeder bereiken.

Volgens mij is dat wat ze eerst bekijken, of er een oorzaak is, daarna kunnen ze dan verder.

Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar met mijn ex-man wilde het ook niet echt lekker lukken (mijn zoontje had een levertijd van 2 jaar) en toen hebben wij ons erin verdiept wat dat allemaal inhield.

Hopen dat het nog op de natuurlijke weg lukt, joh, al die onderzoeken wil je toch ook eigenlijk liever niet.......

heel veel succes!

Liefs,
Sylvia

Terug
Bovenaan