<p>Mijn partner en ik hebben een turbulente relatie met zijn ouders. De relatie kenmerkt zich door constante bemoeienis en afkeuring van onze keuzes van hun kant. Nu hebben wij dit allebei als het ware over ons heen laten komen (wij waren al vrij jong bij elkaar). Er zijn wel momenten waarop we hebben geprobeerd dit aan te kaarten en dat verliep op zijn zachtst gezegd niet goed. Schoonpa wordt erg boos en reageert totaal respectloos (op de man af ), echt op het onbeschofte af. Mijn partner heeft veel moeite met het gedrag van zijn vader en is hier ook niet tegenop gewassen. Ik vind het niet mijn plaats om hierover een gesprek met zijn ouders aan te gaan. Nu wil het feit dat schoonpa zich ook met de opvoeding van ons kind is gaan bemoeien. Ook weer in het negatieve, en afkeurende. En dat is nu juist waar voor mij de grens ligt. Mijn partner en ik voeden ons kind op, niet opa en oma. Mijn partner wil ook niet dat zijn ouders zich hiermee bemoeien. Wij hebben het er samen over gehad, hoe we dit het beste kunnen aankaarten. Het lukt ons nog niet om op 1 lijn te komen. Het komt erop neer dat hij zijn ouders de ruimte wil geven om aan het idee te wennen dat zij zich niet met de opvoeding van ons kind mogen bemoeien (...). Daar wringt het bij mij. Er is geen ruimte voor discussie op dit vlak. En natuurlijk is het de bedoeling om dit op een respectvolle manier te communiceren, maar zonder de vrijblijvendheid om zich er toch weer mee te bemoeien. En ik moet zeggen die bemoeienissen nemen ernstige vormen aan hoor (manipulatie, macht). Nu ik dit getypt hebt, twijfel ik of ik dit moet plaatsen....</p><p>Herkent iemand zich hierin of heb je tips?</p>