de oudjes van tegenwoordig

Heey,

Meiden...
Ik moet het even kwijt.
Ik heb me de laatste weken al meerdere keren verwonderd over het gedrag van oude mensen.
Voor de duidelijkheid zal ik een paar dingen noemen waar ik tegen aan ben gelopen.
1: je staat in een lange rij voor de kassa in de supermarkt: komt er ineens voor je een ouder echtpaar met hun karretje staan. Moeten deze mensen niet gewoon achter in de rij???
2: je staat te wachten op een plekje om je auto te parkeren, komt er van de andere kant een oude vrouw aangereden die zo haar auto in het vaak rijdt waar jij op stond te wachten.
3: Wij hebben een tweelingwagen (ja die is best breed) zegt er een vrouw: met die wagen ga je toch zeker niet stadten??? zo asociaal groot...
4: vanochtend naar de stad geweest: sta ik in de lift en gaan de deuren beneden open...  staan er 2 vrouwen van een jaar of 80. bijna met hun neuzen TEGEN de liftdeur.  Maar ik moet er nog uit met mijn  tweelingwagen. Die oude mensjes gaan een klein beetje opzij maar niet genoeg. Dus ik loop een stukje naar voren en laat zien dat het nog niet past. Dus die mensjes weer een stukje  opzij. Zeggen ze: Wat asociaal he die brede wagen met die kinderen. Ik snap echt niet dat dat mag en blablabla.  Ze werden echt een beetje boos. Ik stond dus even met mn mond vol tanden daar. Ondertussen ben ik uit de lift en staat die  oude 'sacherijnen' er in en  gaan ze gewoon nog even verder over die asociale wagen. PFFF.
En ik ben zo blij met mn wagen want kan gelukkig met 2 kinderen op pad. En ook de kindjes zitten er heerlijk in.  
En zo kan ik nog wel meerdere dingen op noemen die me opvallen.
 nog 1tje
laatst stond ik in de  supermarkt en voor me was een oude vrouw die iets uit haar karretje (een koelproduct) toch niet meer wilde. Zet ze het zo maar in een schap tussen allemaal andere artikelen.

En dan hebben ze het over de JEUGD van tegenwoordig. En ja ik weet heus wel dat de jeugd ook vreemde dingen doet. Maar toch heb ik me hier echt over verbaaasd.  
Ben ik de enige of zijn er nog meer meiden die zoiets wel eens opgevallen is?
Ben benieuwd.

Groetjes Marianne  

Haha, ja je hebt oudjes..... Vaak voordringen inderdaad. Ken je die reclame van Nederland wordt steeds asocialer, nou het is ook echt nog eens zo!

groetjes Maris

Wat herkenbaar,
Een tijd geleden bij de AH de huggies waren in de aanbieding, dus ik 3 pakken op de wagen en een pak (4 dingen) staat er een vrouwtjes achter mij, mag ik even voor je hebt zoveel Madam had zelf een heel mandje vol!! Nou dan zeg ik gerust nee, als mensen voor kruipen welke leeftijd dan ook zeg ik er wel wat van.

Ik zeg het ook heel vaak tegen Vera. Zo van die mensen zullen vast wel haast hebben als ze voorkruipen, mama wacht wel netjes op haar beurt.
Of in het geval van de lift zou ik zoeits gezegd hebben als. Fijn he dat we gaan wandelen/winkelen, alleen jammer dat we er niet door kunnen.

Kunnen ze ook niet boos op je worden, want je praat gewoon tegen je kind(eren)

succes ermee
daniela

Hmm, ik herken het eigenlijk helemaal NIET!!  Meestal vind ik de oudjes juist aardig en gezellig...maar misschien komt dat ook omdat wij hier maar in een dopje wonen he. O nee, we wonen zelfs in een gat..!
Maar het lijkt me wel erg vervelend hoor. Als ik met een tweelingwagen zou rijden en dan zulke opmerking krijgen! Das toch niet normaal vind ik.

Groetjes Babybelle

Hai,

Ik werk in de zorg, met oudere mensen, ik werk ook met jongere mensen, maar ik merk wel het verschil, jongere mensen(40,50,60) zijn vaak veel vriendelijker, geduldiger en dankbaarder dan oudere mensen.Het wil niet zeggen dat het altijd zo is, maar meestal wel dat is mijn ervaring.
 Groetjes Linda

Terug
Bovenaan