de oudste

hoi hoi,

even een vraagje, als het zover is, en dat kan natuurlijk overdag of 's nachts gebeuren, wat doen jullie dan met de oudste? Ik heb mijn buurvrouw gevraagd of zij de zorg over wil nemen omdat ik niet wil dat ze hoort dat ik pijn heb of iets dergelijks of dat ze ineens wakker wordt en naast mijn bed staat met "mama wat doe je" hahahahaha Aan de andere kant voelt ze zich al niet fijn dat er een zusje komt en dan stuur ik haar ook nog weg als haar babyzusje komt! het voelt zo dubbel ik wil haar absoluut niet het gevoel geven dat we haar weg sturen....

Hoe vangen jullie at op? En als het babyzusje er is? en dan?

even een onzekere moeder uithangen!

mijn dochter gaat logeren bij een vriendin van mij, die 2 kindjes heeft waar mijn dochter heel goed mee overweg kan. ze is er al wezen proeflogeren en dat ging heel goed. mijn dochter is 6 jaar dus snapt heel goed wat er allemaal gebeurt. ze kijkt heel erg uit naar de komst van haar broertje en zusje. ze is er echt mee bezig en we zullen haar ook overal z.v.m. bij betrekken zodat ze zich niet buitengesloten voelt.

De oudste gaat in principe naar mijn moeder. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, dus moet hem sowieso wegbrengen. Maar krijg steeds meer twijfels of ik mijn moeder niet bij de bevalling wil hebben, dus moet nog even op zoek naar een alternatief. Hij is nog te klein om te beseffen wat er zich allemaal afspeelt, dus daar maak ik me nog geen zorgen over. Als hij thuis komt, is er gewoon een baby bij.

Onze zoon wordt ook opgevangen door opa en oma hij is 1 jaar en 8 maanden en begrijpt wel wat baby is en dat ik er een in mijn buik heb.
Elke keer als hij langs het kamertje loopt van de baby gaat hij ook even kijken.
Maar ook voor hem zal het wennen zijn is niet niks de aandacht moeten delen!
Ook ik ga in het ziekenhuis bevallen wordt waarschijnlijk ingeleid dus kwa regelen wel makkelijker.

Is het je bedoeling om thuis te bevallen? Dan zou je er ook voor kunnen kiezen, als jij je daarbij op je gemak voelt, om een goede bekende te vragen bij jullie thuis te komen. Als je oudste dan wakker wordt, en dat is ook niet altijd het geval, dan heeft hij/zij iemand die er helemaal voor hem/haar is en goed kan uitleggen wat er allemaal aan de hand is. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb van mijn moeder die deze persoon is geweest bij meerdere van haar zussen en vriendinnen, dat dit een hele fijne oplossing is. Zo is de oudste gewoon in eigen omgeving en kan mama en de baby heel snel bezoeken. De oudste kan zelfs tussen de weeen door even bij mama gaan kijken dat alles goed is.
Het schijnt dus ook erg fijn te kunnen zijn. En wie weet slaapt hij/zij wel door heel de gebeurtenis heen.
Succes met kiezen. En je kunt ook je beslissing nog veranderen als het aan de gang is en je je er niet goed bij voelt.

Onze twee kids gaan naar mijn schoonouders. Als deze overhoopt niet kunnen gaan ze in eerste instantie naar onze beste vrienden (wonen in de straat tegen over ons) en als dat niet gaat gaan ze even naar de buren waar ze dan opgehaald worden door hun opa en oma. Samen zullen ze na de geboorte naar het ziekenhuis komen. Om de kleine te bewonderen.

Ik moet/ga in het ziekenhuis bevallen. Mijn moeder komt op het moment als ik wegga. Mijn zoon van 6 weet dat ook. Is zo goed vertrouwd voor hem. Hoop dat hij als hij naar school moet vrij krijgt op het moment als het er is, zodat oma met hem naar het ziekenhuis kan komen.

Ik wil als het kan inderdaad thuis bevallen....mijn buurvrouw is mijn "Mona" en mijn dochter is gek op d'r dus ik denk dat het wel goed komt. Mijn dochter is 4 jr. en heeft op een gegeven moment aan mij huilend gevraagd of ik de baby niet aan andere mensen wilde geven omdat zij geen baby wilt. Beetje bij beetje gaat het wel beter hoor, nu ze het wiegje ziet staan en er steeds meer spulletjes klaar komen vindt ze er wel vrede mee. Toch wil ik alles op alles zetten om te voorkomen dat zij zich weg gecijferd voelt. Ik denk ook dat we tegen die tijd wel moeten zien hoe het verloopt maar zo vanzelfsprekend is het dus niet dat kindjes blij zijn met het krijgen van een broertje of een zusje!

Terug
Bovenaan