De pacco, wie heeft ervaring....

Mijn zoontje matthijs (3 maanden) slaapt sinds 6 weken in de pacco piccolo omdat hij zo onrustig was en zichzelf daardoor wakker sloeg met z'n armpjes (inbakeren dus...).
Gelukkig mag de pacco nog even gebruikt worden (totdat hij zichzelf om gaat draaien), maar stiekem probeer ik al een beetje af te bouwen, het is zo lastig als je ergens heen gaat....
Probleem is dat hij echt niet slaapt zonder deze doek, hij blijft net zolang krijsen totdat hij weer "veilig" is ingepakt.

Heeft iemand al ervaring of tips hiermee??

Esmeralda

Hoi Hoi,

Mijn dochter slaapt ook al een geruime tijd in een pacco piccolo. Ze was (en is) heel druk met armpjes zwaaien e.d. Het kan best lastig zijn om je kindje overal in te bakeren. Toch doe ik het eigenlijk ook overal. Ga ik ergens op visite, dan gaat het campingbedje en de bakerzak gewoon mee want zonder de pacco slaapt  ze nog steeds niet. Ben ondertussen begonnen met afbouwen. Gewoon  het klitteband steeds wat losser  plakken.  Soms gaat het goed, soms niet. In de reiswieg wilde ze absoluut niet slapen, ook niet ingebakerd. Daarom gebruik ik nu altijd de maxi cosi. Daar ligt ze niet ingebakerd in, maar omdat het vrij compact is wil ze vaak wel een dutje doen. Heb een Quinny Zapp en daar zit ook een perfect kliksysteem bij voor de Maxi cosi. Héél handig. Zo hoef ik haar niet in te bakeren en toch krijg ze voldoende rust.

Groetjes
Sandra (mv Daphne 20wk)

Vandaag het binnenste gedeelte van de pacco eruit gehaald, handig met dat klittenband. Matthijs slaapt nu alleen in de buitenzak, keurig met z'n armpjes over elkaar, maar wel al een stapje vooruit!

Ik ben ook bezig met afbouwen zoals jij. Eerste één armpje los, nu twee armpjes los. Straks binnenste deel eruit. Ben benieuwd hoe het gaat. Daphne is nogal druk, vraag me af of het wel goed gaat.
Wat is het verschil tussen de bakerzak en de pacco??

Groetjes
Sandra (mv Daphne vandaag 5 maanden!)

Hoi,

Ik ben ook aan het afbouwen met de Pacco doeken. Maar omdat ik de bakerzakken te duur vond heb een een kleine slaapzak 70cm gepakt en de armen dichtgenaaid! Super handig. Nu hoefje alleen maar derits dicht te doen. Ze kunnen gewoon hun armen bewegen en niet omhoog doen. Je moet wel een kleine slaapzak nemen anders kunnen ze erin zakken met hun hoofd.

zeker een goedkope aanrader!

Ja, prettig zo'n goedkope aanrader! Jammer dat ik die tip al had geprobeerd en ik m'n zoon zo'n beetje blauw uit z'n ledikantje moest halen omdat hij beide armpjes via het hoofdgat naar buiten had gestoken! Ik heb de bakerzak op de marktplaats gekocht voor 25 euro, okee, iets duurder maar nu heeft hij in de zak zelf meer ruimte en neigt er niet naar z'n armen naar buiten te willen steken.

Verschil tussen pacco en bakerzak is dat ze in de bakerzak meer ruimte en bewegingsvrijheid hebben dan in de pacco (dus de eerste stap om af te bouwen) voordeel van de bakerzak is dat hij wel een soort hesje aanheeft waardoor hij er niet in kan zakken met z'n hoofd.

Succes ermee!!

Oh ja, op de pacco's en bakerzakken wordt best nog wel goed geld geboden op de marktplaats, dus of je nou echt zoveel kwijt bent uiteindelijk.....

Terug
Bovenaan