De pil en het geven van borstvoeding

Hallo allemaal,

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat wanneer je borstvoeding geeft je de pil niet mag slikken omdat deze hormonen ook terecht komen in de melk. Is er iemand van jullie die dit weet???

groetjes Janina

Hallo,

Dat van de lichte pil klopt wel maar mijn huisarts raadde mij die af omdat deze niet echt betrouwbaar zou zijn. Ik gaf ook bv en heb na 8 weken het mirena spiraaltje laten zetten. Dit is geen enkel probleem als je borstvoeding geeft!

Succes,
Lieke

De pil remt tot stopt de bv!!! Niet doen dus...
De lichtere pil kan wel in combie met bv, maar hier moet je erg secuur mee zijn, als je hem gisteren nam om 8 uur dan moet dat vandaag ook, is dus minder "veilig"bij mensen met weinig regelmaat!!!!

Hoi Janina,

Op www.borstvoeding.com zijn de mogelijkheden m.b.t. borstvoeding en anticonceptie op een rij gezet. Dit is de directe link naar de betreffende pagina: Bv.com-Bv en ac. Kun je daarmee uit de voeten?

Hormonale anticonceptiemiddelen op basis van het hormoon oestrogeen hebben inderdaad een remmende werking op de melkproductie. Hormonale anticonceptiemiddelen op basis van progestageen heeft deze bijwerking niet.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi Janina

ik ben een week of 6 na de bevalling de pil gaan gebruiken, maar dan niet de gewone die ik daarvoor gebruikte, maar een andere, volgens mij heet dat een 1fase pil ofzo. Werkt prima, alleen moet je m wel elke dag rond dezelfde tijd innemen. Er mag dan niet meer dan 36 uur tussen zitten zeg maar. En mijn borstvoeding is er echt helemaal niet van teruggelopen hoor.

Groetjes, Paulien

Terug
Bovenaan