De pil en seks na de bevalling

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 7 weken geleden bevallen. Vorige week zaterdag (dus 6 weken na de bevalling) ben ik weer gestart met de anticonceptiepil. Ik heb nog geen menstruatie gehad en zal deze ook niet krijgen omdat ik random met de pil begonnen ben en dus niet op de 1e dag van de menstruatie. Bij de apotheek vertelde ze dat je nog een week een ander voorbehoedsmiddel moet gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, vanavond had ik mijn 8e pil uit de strip genomen en hebben we seks gehad zonder condoom. Nu achteraf gezien vind ik het toch eigenlijk een beetje spannend want wie zegt dat ik wel degelijk beschermd ben? Wat zijn jullie ervaringen?</p><p> </p><p>Liefs </p><p> </p>

Ik ben nooit random met de pil begonnen zonder 1e dag van de menstruatie af te wachten. Vanwaar de haast?
Aanslag op je lijf als je nu alweer zwanger zou worden

Niet persee haast, meer omdat het kan. Moet er ook niet aan denken om nu weer zo snel zwanger te raken. Mijn gevoel zei hoe eerder weer aan de pil hoe beter weer beschermd. En ondanks dat ik mij netjes aan de voorschriften heb gehouden heb ik er ergens toch een beetje schrik van... 

Klopt hoor! En als het een twijfelgeval zou zijn, zouden ze het niet vanaf die dag adviseren ;) De pil heeft even tijd nodig om in te werken, maar in alle gevallen ben je na 7 dagen beschermd. Niet te veel over piekeren dus :)

Ik ben ook zo snel weer begonnen met de pil, de minipil en die moest je juist binnen een bepaalde tijd weer starten dus niet wachten op een eerste menstruatie. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken

Ik heb eerst 1 menstruatie afgewacht en toen weer begonnen met de pil. Ik vond het gewoon fijn om te weten dat mijn lichaam weer uit zichzelf kon menstrueren en ik weer een eisprong had gehad.
Ik werd na 7 weken weer ongesteld, bij beide zwangerschappen (ik heb 2 kindjes)
Tot die tijd met condoom gevreeen. Ook na het starten met de pil de eerste 8 dagen nog condoom gebruikt. Het klopt dat je na 7-8 dagen weer beschermd bent zonder condoom.

Terug
Bovenaan