de pil vergeten op de belangrijkste dag.

Hoi allemaal,

ik moet volgende week ongesteld worden. Ben 24 uur de pil vergeten, de 12e of 13e dag van mijn cyclus.
voel me sinds een week beroerd: misselijk, buikpijn, menstruatiepijn, last van borsten, voel me moe en raar.
het is eigenlijk nog te vroeg voor een test ...
wat nu?
 
dat hangt er eenbeetje vanaf wat je wilt dat de uitslag zou zijn. Als je absoluut geen kind wil (ik neem aan dat je daarom de pil slikt) dan kanjem isschien het beste even bij de dokter langs weet niet hoelang het geleden is maar ze hebben ook een morning afterpil die je later kan slikken dan alleen de 'morning after'. Als je evt. wel wil dan zou ik zodra het kan zelf een testje doen en dan maar bidden voor een goed resultaat.

Je symptomen zouden kunnen wijzen op zwanger zijn, maar aan de andere kant er heerst ook weer wat in Nederland dus misschien ben je gewoon ziek.

Sterkte.
 
hoi,
volgens mij werkt een pil zo dat er door hormonen geen eitje vrijkomt. Dat proces speelt zich af in de eerste week dat je de pil slikt. Dus als je hem vergeet aan het eind van de tweede week is de kans klein dat je zwanger bent.
 
Inderdaad,

Als je de pil vergeet in de eerste week dan heb je wel kans dat je zwanger kunt worden. Maar vergeet je een pil in de 2e week dan heeft je lichaam geen kans gehad om een eitje te maken en kan er dus niets geburen. Tenzij je er meer dan een bent vergeten. Dus in de tweede week een pil vergeten heeft geen risico's.

Dus niet bang zijn als je er maar eetje bent vergeten.

Succes Bibi
 
Terug
Bovenaan