de pil

Mijn vriend en ik hebben besloten om te stoppen met de pil. Nou vindt hij dat het verstandig is om eerst met voorbehoedsmiddelen te vrijen, tot mijn lichaam weer helemaal in de 'natuurlijke staat' is (ik gebruik al jaren de pil). Weet iemand of dat echt wat uit maakt? Ik lees daar nergens iets over.

In principe zou het niks uit moeten maken. Zie genoeg mensen om mij heen die gelijk beginnen en ook gelijk zwanger worden en een prachtkind op de wereld zetten.

Ikzelf daarentegen heb er wel voor gekozen eerst een half jaar te stoppen en het op de vruchtbare dagen met condoom te doen. Zo krijg je ook meer inzicht in je cyclus en kan je alvast gaan bekijken wanneer je vruchtbare dagen zijn en wanneer je dus voor het eggie moet sexen.

Succes!

Ik ben het met anoniem eens. Ik wil er ann toevoegen dat je rekening met houden met pil-afkickverschijnselen in je lichaam die je erg in de war kunnen brengen als je zwanger wilt worden. Ik ben nu 3 maanden gestopt en diverse keren gedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn (gevoelige borsten, had ik met de pil nooit, veel buikpijn wekenlang enz). Niet zwanger dus. Pas deze maand begin ik mijn lichaam weer te 'kennen'. Heeeeeeel veel succes van Eef!

Nog even een kleine toevoeging. Het kan ook nog een hele tijd duren voordat je menstruatie weer op gang komt. Bij mij heeft het een paar maanden geduurd voordat ik weer ongi werd. Ik ben nu al bijna een jaar gestopt met de pil (na 13 jaar gebruik) en nog steeds is mijn cycles een puinhoop. Ook wij hebben het eerste half jaar met een condoom gevreeën. Maar dat hoeft niet perse hoor! Ik wilde eerst die hormonen uit mijn lichaam hebben, stoppen met roken (is gelukt), conditie opbouwen enz.. O, ja en je kunt alvast beginnen met het slikken van foliumzuur. Ik neem davitamon fem natal daar zitten meerdere vitamines in, dus dat kan nooit kwaad!

Als je kinderwens toch te sterk is om nog even te wachten zou ik er als ik jou was (als je vriend het er mee eens is natuurlijk) gewoon voor gaan, want het kan nog lang duren voordat alles op orde is en je zwanger bent..of je bent 1 van de gelukkige waarbij het snel raak is!!!

Ik wens jullie veel geluk

Hoi,
Mijn dokter zei dat het het slimste was om de laatste strip gewoon op te maken en voorbehoedsmiddelen te gebruiken tot je weer een keer 'op eigen kracht' ongesteld bent geworden. Als je daarna zwanger wordt is het handiger te bepalen wanneer de bevruchting is geweest. Dat was volgens hem de enige reden.
Ik heb zelf ruim 18 jaar de pil geslikt en nergens last van gehad toen ik stopte, had ook meteen weer een regelmatige cyclus (dat kan dus ook). Helaas ben ik nog steeds niet zwanger na een jaar.
Succes ermee, liefs el.

Hoi
Ik ben na 10 jaar de pil te hebben gebruikt gestopt en net als el nergens last van, tenminste laten we zeggen dat ik nou weer weet wrm ik begon om de pil te slikken ik ben altijd 6 a 7 dagen lang ongie met rugpijn etc.. maar ach we willen zo graag kids dat ik daar wel mee kan leven.
Nu ben ik een halfjaar verder met een cyclus van 28 dagen en nog steeds niet zwanger dus meis idd misschien ben jij wel 1 van de gelukkige we duimen voor je Groetjes Jacqueline2

ik ben de eerste drie maanden ook "veilig" gaan vrijen. dit om te zorgen dat de hormonen van de pil zoveel mogelijk uit m'n lijf waren en om zo beter mijn cyclus te leren kennen.

Ik hoorde van mijn collega (moeder van 3 kids) dat je veel kans hebt om zwanger te worden als je net met de pil bent gestopt. Omdat ik volgende maand ga stoppen met de pil gaan manlief en ik maar meteen voor het echie. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt. Heel veel succes!

Terug
Bovenaan