de pil

Ik neem aan dat deze vraag serieus is? Sommige mensen raken direct na het stoppen van de pil zwanger, sommigen pas na een paar jaar en er zijn ook vrouwen die nooit zwanger raken.
Het gros van de mensen is geloof ik binnen een jaar zwanger. Wanneer je na een jaar nog niet zwanger bent kun je doorverwezen worden naar het ziekenhuis voor onderzoeken en dergelijke.
 
Ik kan niet in een glazen bol voor je kijken, maar kan je wel vertellen dat de kans op zwangerschap zo'n 15 procent per cyclus is.
Dus: als er op het juiste moment een eicel en een zaadcel bij elkaar komen, dan is de kans dat dit in een zwangerschap resulteerd toch nog maar 15 procent.
De meeste mensen (ik geloof meer dan 90 procent) zijn inderdaad binnen een jaar zwanger, duurt het langer dan kun je beter even naar de huisarts gaan.

Succes!

 
Jeetje meid,dit is echt zo'n vraag waar geen antwoord op is.Dit is natuurlijk voor iedereen anders.Sommige hebben geluk en zijn de eerste maand gelijk zwanger en voor andere kan het idd maanden duren.
Heel veel succes.
 
Bij ons heeft het een jaar geduurd. Ik heb tot 7 maanden nog de cyclus van de pil gehad, die niet overeen kwm met mijn eigen... Na die 7 maanden begon het onregelmatig en veel te worden dus mijn eigen cyclus weer terug... Dan is het nog maar de vraag wanneer en óf je een eisprong krijgt. Eigenlijk is het dus op goed geluk...
Wel wordt aangeraden om drie maanden je lichaam rust te gunnen en niet te fanatiek te zijn met zwanger worden.

 
ik werd na het stoppen van de pil na 2 mnd ongesteld. toen ben ik 2x ongesteld geweest en was ik zwanger.
ik vond het zelf snel gegaan.
maar hier is geen zinnig antwoord op te geven.
succes ermee.
liefs v sandy
 
Na het stoppen met de pil (nu 1 1/2 jr geleden) had ik gelijk de eerste maand mijn eigen cyclus terug.
In het afgelopen jaar heb ik wel 4 testen gedaan want ik was steeds over tijd en er heel erg mee bezig. Na een jaar stressen hebben we besloten om het even rustig aan te doen en er niet meer zo mee bezig te zijn.
Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan en die bleek positief. Zo zie je maar dat het lang kan duren maar toch nog onverwacht komt. Nu nog naar de huisarts voor meer zekerheid.
 
Terug
Bovenaan