De pil

Afgelopen vrijdag ben ik weer begonnen met de pil. Volgens de gyn. en de huisarts kon in dezelfde pil gebruiken als voor de tijd. Zo gezegd zo gedaan en wat gebeurt er nu: de borstvoeding neemt af. Ik heb aan vier verschillende artsen advies gevraagd om dit te voorkomen en dan gebeurt het toch. Ik ben zo vreselijk kwaad op mezelf en op de gyn. en de huisarts. Terwijl mijn verloskundige en een vrouwelijke assistent huisarts me hiervoor hebben gewaarschuwd. De andere huisarts en de gyn waren beide mannen. Ik baal zo ongelofelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik probeer mijn baby zo vaak mogelijk aan te leggen. Hij is nu ook huilerig omdat hij niet genoeg voeding krijgt. Hiervoor huilde hij bijna nooit!!!!!!!!. Ik heb ook al geprobeert een flesje te geven, maar daar heeft hij natuurlijk geen zin in. Hij drinkt al lekker 11 weken uit z'n moeder haar borsten.

Heeft iemand misschien een tip voor mij, om toch de borstvoeding weer op gang te brengen. Na drie dagen ben ik natuurlijk weer met de pil gestopt. Ik heb nog liever geen sex of wederom zwanger, dan dat ik mijn kindje geen borstvoeding kan geven.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Tjitske
 
Hoi Tjitske

Wat jammer dat het zo terug gelopen is, wat je kunt proberen is BV thee drinken dit is een lekkere kruiden thee die de BV stimuleerd, ook kan ongezouten cashewnoten eten helpen, veel drinken en voldoende rusten. Geef beide borsten per keer, ook niet al te vaak aanleggen (om de 2 uur) anders kunnen je borsten de productie niet aan maken. Helaas zit je waarschijnlijk ook in de regeldagen waardoor de productie ook afneemt. Geef de moed niet te snel op, de BV komt echt wel op gang. Als blijkt dat het wat langer duurt voordat de productie op gang is en je kindje heeft nog vreselijke honger geef dan het flesje na de BV, de BV komt altijd voor het flesje. Hopen voor je dat het hier goed mee gaat anders kun je altijd nog borstvoedings organisaties terecht.

heel veel succes en laat je even weten of het goed gekomen is?

Groetjes Sannie

 
Ik wil je even waarscchuwen voor het niet gebruiken van anticonceptie. Ik heb gehoord dat als je opnieuw zwwanger bent, je ook moet stoppen met borstvoedding geven. Ik weet niet of dit klopt, maar hou het toch misschien in gedachten als je zo graag je kindje borstvoeding geeft. Een tip heb ik niet echt, ja, veel drinken en rusten, maar dat was al gezegd. Alleszins veel succes en ik hoop dat het toch nog in orde komt!
groetjes,
marian
 
Hallo,
ik zit met precies hetzelfde vraagstuk. Ik wil eigenlijk ook weer met de pil beginnen maar ben erg bang dat de voeding afneemt. Ik heb hetzelfde gevoel als jij, dan maar even geen sex. Ik houd zeker in de gaten welke reacties nog meer op je vraag komen. Laat je nog even horen hoe het afloopt. Veel succes!!!!
 
Hoi Tjitske,

Inderdaad geregeld aanleggen zou moeten werken.
Ik gebruik nu sinds 2.5 maanden de minipil (cerazette) en heb geen last van teruglopende melk. Mijn dochtertje is nu ruim 4 maanden krijgt nog volledig bv.
En groot gelijk heb je. Bv is zo super. Niet alleen goed voor je kindje maar ook nog eens erg gemakkelijk en (normaal gesproken) altijd voor handen!
Succes ermee!

groetjes,
Moniek en Nikki
 
Hoi Tjitske,

Ik ben op aanraden van de dokter (een vrouw) overgestapt op een andere pil: Cerazette. Deze pil heeft geen invloed op de kwaliteit en kwantiteit van je voeding. Verder raad ik je aan veel zuivelproducten als melk, karnemelk en yoghurt te gebruiken. Verder goed en voldoende eten en op tijd rust houden. Venkelthee is ook een optie of als je dat lekker vindt een bruin biertje.

Succes!
 
Ook ik slik sinds een maand na de bevaling Cerazette. Mijn dochtertje is nu 11 maanden en krijgt nog steeds 2x BV per dag.

Dus als je niet deze pil hebt gekregen, zou ik er bij de huisarts om vragen en direct overstappen. En om je BV tot dan op pijl te houden: aanleggen, aanleggen, aanleggen. Het is tenslotten een kwestie van vraag en aanbod!

Veel Succes.
 
Terug
Bovenaan